Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at studiet jeg har valgt er helt feil for meg, og det er liten sannsynlighet for at jeg kommer til å stå på eksamenene. Jeg lurer på om det er best å ta eksamenene (og høyst sannsynlig stryke), eller trekke meg fra fagene mtp. lånekassen og slikt? Dette er mitt første semester så kommer til å henge etter med 20 studiepoeng om/når jeg stryker. Pengene jeg har fått fra lånekassen blir ikke omgjort til stipend uansett. 

Tusen takk for svar! :)

Anonymkode: 09787...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innser nå at det er for sent å trekke meg i ett av fagene, men er det best og møte opp eller ikke? 

Skrevet

Det kan jo være lurt å prøve å ta eksamnene og se om du står. 

Anonymkode: 803e4...82e

Skrevet

Utgjør det noen forskjell om det står at man ikke har møtt opp, eller har fått en F? :) 

Hvis jeg stryker, må jeg konte? Jeg er ikke interessert i og prøve igjen om jeg stryker :)

Skrevet

Har ingen betydning om du møter eller ikke ettersom du kommer til å slutte på studiet.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hvis det ikke har noe og si, så får jeg bare prøve og se hva som skjer. 

Har lest meg blind på reglementet så godt å få det forklart her. :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Møt opp og ta dem!! Gjør ditt beste! :) det betyr ikke noe ift. Lånekassen, stryk er stryk uansett hvorfor. 

Men jeg møtte opp på en eksamen i fjor jeg ikke hadde lest til fordi jeg slutta på studiet og gav opp. Var 100% sikker på stryk både før og etter eksamen, men fikk C! Mirakler kan skje, og jeg tror sensor hadde røyka sokkene sine :P men plutselig består du og det er verdt å ta sjansen. Hvis du ikke møter opp stryker du hvertfall :) 

Endret av boblevann
  • Liker 1
Skrevet

Møt opp og ta dem. Dersom du klarer å stå på noen av dem, vil du ligge færre studiepoeng bak enn dersom du ikke møter. 

Skrevet

Da møter jeg opp, tusen takk for svar alle sammen!

Ønsk meg lykke til :smilyblomst:

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da møter jeg opp, tusen takk for svar alle sammen!

Ønsk meg lykke til :smilyblomst:

Lykke til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...