AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Vi skal ha jul hos oss selv for første gang i år! Har inntrykk av at det er mye jobb og ha dette selv. Men hva er all jobben? Jeg har aldri lagd ribbe, medisterkaker, julepølser, riskrem osv. Men om dette er på plass og vi har pynta hus og bord. Lagd kaker og kjøpt inn snop. Er det noe viktig igjen da? Hvordan fordeler dere oppgavene hjemme, tar det mange timer å lage all middag? Noen tips til nybegynner? Anonymkode: 87d68...fd7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Ribbe er enkelt å lage, jeg bruke rå langtidsteke den. Se på matprat og følg beskrivelsene. Pølse og medisterkake kan varmes i ovnen i lag med ribba på slutten av steketiden. Vi jukser ofte for å få svoren sprø og bruker skibrenner eller tapetfjerner(varmepistol) Vi fordeler oppgavene slik at den som er flinkest til å lage mat gjør siste finishen på maten og den andre underholder barn og besøk. Så rydder vi i felleskap og vi prøver å få satt på en oppvaskmaskin mellom middag og dessert. Bare for å slippe å ha masse oppvask stående over alt på benken. Etter middag går det slag i slag med en liten middagshvil/TV/rydding/ut med hunden, før gaveåpning, kaffe og kaker. Og ny runde med rydding. Julaften er den dagen i året jeg rydder mest, i fjor kjørte vi fire oppvaskmaskiner i løpet av dagen og vi var bare to stykker som feiret jul i lag. Anonymkode: c8e88...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå