Gå til innhold

Jeg er så irritert (allergi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irritert på den idiotiske, overfølsomme kroppen min. SUR fordi det jeg liker ikke kan havne i magen min mer. Kan ikke spise ditt, ikke drikke datt. 70% av familiemedlemmene, eller inngiftede familiemedlemmer, fnyser av meg og allergien min hvis jeg er i et selskap og sier nei takk fordi jeg ikke tåler det. NEI, jeg kan ikke spise sjokoladekake eller drikke brus. Jeg kan ikke! Det er ikke noe jeg sier fordi jeg liker oppmerksomhet. Jeg hater oppmerksomhet. Verste jeg vet. Sitter heller og sulter hele selskapet. Jeg gidder heller ikke å bruke tid, penger og ork på å bake kaker jeg ikke vil ha bare fordi jeg skal "spise noe" i selskaper. Irriterende at jeg blir behandlet på den måten. Bare la meg la være å spise! Eller lag noe du vet jeg tåler, hvis jeg absolutt må spise noe... 

Jeg er også irritert på produsentene av varer som ikke gidder å gjøre ting ordentlig; "kan inneholde spor av", står det på tilnærmet alt! Eneste jeg tåler spor av er selleri og melk. Alt annet må jeg sky som pesten. Hvorfor kan de ikke ta hensyn til allergikerne, som øker i antall? Det vil ikke bli færre allergikere om 20 år for å si det sånn. Og mange av oss (inkl meg) er så allergiske at hvis vi spiser det vi ikke tåler, må vi på sykehuset fordi vi ikke får puste og blir veldig syke. ALL ære til de produsentene som faktisk tar hensyn og sørger for at "spor av" faktisk ikke forekommer, i det hele tatt. 

Her selges det halalkjøtt, og det er ikke måte på. Frittgående egg (hva nå enn det er... aldri sett et egg med bein), selges det. Fordi forbrukerne krever det. Men hva med allergikerne? Hvorfor kan ikke vi kreve at produsentene lager ting uten SPOR av andre ting? 
Ser på pepperkakedeiger, jeg vet ikke om én ferdigdeig jeg kan kjøpe på grunn av "kan inneholde spor av". Hvor vanskelig er det egentlig? Og ja, jeg skal bake deig selv. Men jeg har faktisk mye annet å gjøre, men må gjøre det pga noen i husstanden som forventer pepperkaker til jul.

Anonymkode: 839ee...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...