Browncoat Skrevet 30. november 2016 #41 Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er vanskelig å bære tre barn i sjal, men to i sjal (en foran og en bak) pluss en i vogn må da fungere. Jeg hadde selv pseudotvillinger, og brukte nesten aldri vogn til dem etter at eldstemann var gammel nok til at jeg kunne ha henne i sjal på ryggen. Frem til da hadde jeg eldstemann i sjal på magen og yngstemann i vogn. Anonymkode: 4f00c...5d3 Uansett vil noen fortsatt ha behov for å bruke barnevogn og ta buss. Det er egentlig likegyldig om du eller andre fikk til å bruke sele, eller ungikk rushtiden, eller lot være å ta bussen i det hele tatt i småbarnsperioden osv. For andre vil ikke disse løsningene fungere. TS kommer med en oppkonstruert, overdrevet problemstilling der hun bl.a. gir barnevogner skyld for at bussen er forsinket. Newsflash - bussene er alltid forsinket i rushtiden uansett om det er barnevogner der eller ikke. 4
Arya2000 Skrevet 30. november 2016 #42 Skrevet 30. november 2016 Jeg synes folk flest kunne bli bedre til å ta hensyn , vogn eller ikke. Jeg tar ofte bussen med vogn, noe som kan være et lite helvete. har liten praktisk byvogn, unngår rushen som pesten, har ikke med 100 handleposer i tillegg. Her er det kun lov med 2 vogner pr buss , så ikke alltid en kommer med heller . Har sett at noen ganger blir ikke dette overholdt og da må man ofte streve seg forbi andre vogner for å komme ut. Når folk ikke kommer forbi vogna i midtgangen og må stå i bussen selv om det er ledig plass bak skjønner jeg de blir irriterte, men dette er strengt tatt busssjåførens jobb og overholde reglene . snart kaster jeg inn håndkle og tar lappen selv om det siste en trenger er flere biler på veiene . 1
Honey Dew Skrevet 30. november 2016 #43 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Særlig med tre barn under to år. Du slenger ut forslag som kan passe for noen men ikke for alle. Anonymkode: f68ae...0da Regner med at ikke alle barna sitter i barnevogn...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #44 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er vanskelig å bære tre barn i sjal, men to i sjal (en foran og en bak) pluss en i vogn må da fungere. Jeg hadde selv pseudotvillinger, og brukte nesten aldri vogn til dem etter at eldstemann var gammel nok til at jeg kunne ha henne i sjal på ryggen. Frem til da hadde jeg eldstemann i sjal på magen og yngstemann i vogn. Anonymkode: 4f00c...5d3 Ja, sikkert for deg, men ikke for meg og andre med flerlinger. Synes du skal låne deg to eller tre barn og ta deg en runde på ulike busser for å få erfaring med hvordan det fungerer i praksis når du er så dyktig med teorien her. Anonymkode: f68ae...0da 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #45 Skrevet 30. november 2016 8 minutter siden, Honey Dew skrev: Regner med at ikke alle barna sitter i barnevogn... Hvordan vil du da få med deg tvillinger under to år og en ettåring? Og særlig ute i trafikken der de store ikke forstår og klarer å holde i vogna lenge om gangen. Nå er ikke buss noe jeg bruker ofte, da vi har to biler. Anonymkode: f68ae...0da 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #46 Skrevet 30. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil du da få med deg tvillinger under to år og en ettåring? Og særlig ute i trafikken der de store ikke forstår og klarer å holde i vogna lenge om gangen. Nå er ikke buss noe jeg bruker ofte, da vi har to biler. Anonymkode: f68ae...0da Ettåringen tar du i bæresele og jeg regner med at toåringene kan gå. Anonymkode: 6544b...8b2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #47 Skrevet 30. november 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettåringen tar du i bæresele og jeg regner med at toåringene kan gå. Anonymkode: 6544b...8b2 ærlig talt. toåringer trenger vogn med mindre det er snakk om fryktelig korte avstander og du har veldig god tid... Anonymkode: bdf95...d5d 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #48 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, sikkert for deg, men ikke for meg og andre med flerlinger. Synes du skal låne deg to eller tre barn og ta deg en runde på ulike busser for å få erfaring med hvordan det fungerer i praksis når du er så dyktig med teorien her. Anonymkode: f68ae...0da Rull inn. Jeg hadde som sagt pseudotvillinger. Ikke lappen, i Oslo. Så jeg har reist mye kollektivt i og utenfor rushen med en unge på ryggen og en foran. Anonymkode: 4f00c...5d3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #49 Skrevet 1. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Rull inn. Jeg hadde som sagt pseudotvillinger. Ikke lappen, i Oslo. Så jeg har reist mye kollektivt i og utenfor rushen med en unge på ryggen og en foran. Anonymkode: 4f00c...5d3 Det er stor forskjell på Pseudotvillinger og "pseudotrillinger". Anonymkode: a8f44...c9c 2
MapleSirup Skrevet 1. desember 2016 #50 Skrevet 1. desember 2016 Jeg håper ikke dere som klager på barnevogner bruker parfyme, røyker, snakker i mobilen eller spiser hvitløk eller annen sterk mat som lukter. 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #51 Skrevet 1. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på Pseudotvillinger og "pseudotrillinger". Anonymkode: a8f44...c9c Naturligvis, men med alderen på barna til hun som påstår at det ikke er gjennomførbart, kan hun fint bære to og ha én i vogn. I stedet for å dra rundt på bred søskenvogn i tilfelle kjekt å ha. Anonymkode: 4f00c...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #52 Skrevet 1. desember 2016 Skrikende unger, sure kvinnfolk og halvfulle menn trykket sammen i en eim av billig parfyme, sneip, og frityrolje er litt av sjarmen med å ta bussen. Anonymkode: bc891...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #53 Skrevet 1. desember 2016 På 11/30/2016 den 9.42, AnonymBruker skrev: Jeg er så dritt lei av barnevogner på bussen, spesielt om det er 3-4 vogner samtidig. Det er stappfult og folk kommer seg ikke forbi til å komme seg ut. Det verste er at de går på ved ett stopp, og går av igjen på det neste stoppet som er 20 meter unna, bussene blir forsinka, folk skal hjem og det er midt på vinteren, hva er greia med det? Vanskelig å gå 20 meter hjem? Anonymkode: de735...6ce De vil vel hjem de med barnevognene også. Hvor langt de skal synes jeg ikke vi har noe med, de har vel sine grunner. Synes dety er busselskapet du bør klage til her om du ønsker en endring. Anonymkode: 94dfb...7d0 1
Wonders Skrevet 1. desember 2016 #54 Skrevet 1. desember 2016 Det er bussjåførens ansvar å ikke sleppe på for mange vogner samtidig. Så la din frustrasjon over dette gå utover sjåføren. Jeg har selv søskenvogn og står på bare ett par stopp. På de to stoppene sparer jeg 20 minutters gange opp to megabratte bakker. På isen, rart jeg tar bussen? Vognen veier vel nesten 40 kg med to barn og baggasje. Du kunne jo tilbudt deg å hjelpe meg å dytte opp disse bakkene hver dag, i stedet for å hisse på deg hele barnevognmafian. Hihihihi... 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #55 Skrevet 1. desember 2016 Jeg har tatt bussen bare 1-2 stopp med barnevogn. Og med skrikende unge. Det var enten det, eller amme ute der og da, det var om å komme hjem fortest mulig, lettest mulig. Akkurat der og da brydde meg virkelig veldig lite om at TS og kanskje andre blir forsinket hjem 1,5 sekund pga meg. Anonymkode: 62938...b42
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #56 Skrevet 1. desember 2016 Det er et sant lite helvete å ta buss med små barn, men innimellom så må man faktisk. Her er riktignok avstandene lenger enn du beskriver, men siden jeg er gravid med nummer to og derfor i dårlig form på flere måter så tar jeg bussen hvis jeg kan for hvis jeg går så er jeg ødelagt i flere timer etterpå. Og vet du hva? Når jeg etterhvert skal ha med begge på bussen så blir det søskenvogn, på bussen. Anonymkode: 7d775...2fa
Gjest Tsunade Skrevet 1. desember 2016 #57 Skrevet 1. desember 2016 Jeg bor i Oslo og bruker alltid kolleltivtransport når jeg skal noe sted, hvis jeg ikke går, da. På både buss og trikk er det reservert stteplass og gulvplass for både de med barnevogn, eller rullestol. Etter min mening er det da et langt større problem med alle de passasjerene som bruker opp denne plassen til sykler, kofferter; pikk og pakk(bokstavelig talt). Når det da kommer på noen med barnevogn, blir hun/han tvunget til å stå i midtgangen og pådra seg andres vrede for å "være i veien". Den samme holdningen rammer også gebrekkelige gamle, folk med gips og krykker, utslitte småbarn, høygravide kvinner. De må stå sammenklemt fordi at andre skal ha plass til egoet sitt, veska si eller "smart"-telefonen i spagat. Fy flate!!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #58 Skrevet 2. desember 2016 Slutt å klage på de med vogn som tar bussen. Da må du heller klage inn busselskapene slik at de kan bruke flere busser, for å unngå overfylte busser. Bruk heller energien din til det du, så skal du se at ting kanskje engang kan bli bedre. Anonymkode: 1fdb0...b48 1
secret92 Skrevet 2. desember 2016 #59 Skrevet 2. desember 2016 Jeg personlig har ikke noe i mot folk med barnevogn i rushen. Ja det kan være sykt kjipt at det blir litt trangt, men vi skal jo ikke være sammenklemt for alltid. I hvertfall ikke i Oslo når de fleste avstandene er såpass korte. Det jeg dog virkelig irriterer meg over er de som slenger barnevognen sin akkurat der det passer seg for dem. Hvis det er to barnevogner i midtgangen så er det veldig sjeldent plass til en til, men joda, de fleste klemmer seg på. Så når jeg står som sild i tønne og skal prøve å komme meg av med 20 mennesker bak meg og en barnevogn med 5cm mellomrom mellom vognen og stangen, da blir jeg faktisk sur. Det er stress nok å komme seg av, men når lille tjukke meg skal av og prøve å komme meg forbi en åpning selv en dreven gymnast hadde slitet med å komme seg forbi har det hendt at jeg personlig har løftet vognen hvis ikke eieren har reagert. Og la meg fortelle dere, mange blir IKKE blide for at jeg gjør det. Og DE kan holde seg hjemme, idioter. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #60 Skrevet 2. desember 2016 Det er pyton å ta buss uansett. Spesielt med vogn. Om en må betale fremme (da jeg brukte barnevogn måtte jeg betale fremme), så begynte bussjåføren å kjøre før jeg var kommet bak til vognen igjen, og var det ikke plass, så måtte jeg vente til neste stopp. Det var alltid trapp bak, så jeg måtte mase på folk om å hjelpe. Jeg kan ikke tenke meg at folk vil igjennom det stresset frivillig. Da må det være pga at de skal en lang strekning, eller at de har vondt (f.eks. bekkenløsning o.l.). Er det steinglatt og/eller 10cm slaps, så er det også forståelig. Anonymkode: 1daf9...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå