Gå til innhold

Barnevogner på bussen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dritt lei av barnevogner på bussen, spesielt om det er 3-4 vogner samtidig. Det er stappfult og folk  kommer seg ikke forbi til å komme seg ut. Det verste er at de går på ved ett stopp, og går av igjen på det neste stoppet som er 20 meter unna, bussene blir forsinka, folk skal hjem og det er midt på vinteren, hva er greia med det? Vanskelig å gå 20 meter hjem?

Anonymkode: de735...6ce

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk med barn trenger da å ta bussen de og. Det er heller ingen busstopp som bare er 20 meter unna hverandre. Du overdriver, og du overdriver nok også hvor mange det er som bare tar ett stopp.

Slutt å sutre. Hvis du ikke tåler at andre benytter seg av offentlig transport får du heller kjøre bil.

Anonymkode: de2c8...9f3

• Liker 43
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk med barn trenger da å ta bussen de og. Det er heller ingen busstopp som bare er 20 meter unna hverandre. Du overdriver, og du overdriver nok også hvor mange det er som bare tar ett stopp.

Slutt å sutre. Hvis du ikke tåler at andre benytter seg av offentlig transport får du heller kjøre bil.

Anonymkode: de2c8...9f3

Jeg bor i en by med mange folk, og mange busstopp. Jeg overdriver ikke for da hadde jeg ikke hatt noe grunn til å klage

• Liker 8
Skrevet

Helt enig! Det minste de kunne gjort var å ikke kjøpe de største barnevognene de kunne finne for å å prøve å presse dem inn på bussen da, men at de i tillegg skal gjøre alt dette for å ta bussen ett eller to stopp er bare unødvendig. 

Anonymkode: 4c84c...f56

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Det minste de kunne gjort var å ikke kjøpe de største barnevognene de kunne finne for å å prøve å presse dem inn på bussen da, men at de i tillegg skal gjøre alt dette for å ta bussen ett eller to stopp er bare unødvendig. 

Anonymkode: 4c84c...f56

Skjønner kanskje om man har bæreposer osv, men om man bare er lat så blir det litt unødvendig. Jeg har selv hatt småbarn og det er bare sunt med trim når man skal være hjemme så lenge med spedbarnet.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er noen trøst, TS, så er det ikke så kult å ha barnevogn på kollektivtransport i rushen heller.

Jeg flyttet innen Oslo og hadde barnehageplass til barna i mitt gamle nabolag, og måtte derfor ta buss til og fra. Det var for langt å gå (ca 40 minutter med vogn, og det går ikke med tanke på arbeidstid osv), bil har vi ikke og å kjøre i Oslo sentrum i rushen er uansett et dårlig alternativ.

Heldigvis bodde vi nær endeholdeplassen, så vi fikk alltid plass om morgenen på vei til barnehagen. På vei hjem var det en annen historie, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått med to grinete og slitne unger i kulda og sett en, to, tre, fire fulle busser gå forbi. Så det er ikke rosenrødt den veien heller ;)

Når det er sagt, forstår jeg frustrasjonen. Og da jeg var i permisjon sist, unngikk jeg busser og trikker i rushtiden som pesten og la gjøremål til andre tider på dagen. Men må man, så må man, selv om jeg har blitt en racer på å ta buss med baby i sele elns. Jeg kan i hvert fall love deg at å ta buss med vogn i ettermiddagsrushet er absolutt siste utvei og ikke noe jeg gjør for å plage andre.

Anonymkode: c5e98...3a9

• Liker 27
Skrevet

Nå er jeg en av dem som foretrekker å gå tre-fire km i snøstorm enn å ta bussen. Selv med stor vogn. Sliter med å tro at folk tar seg bryet med å vente på bussen, laste inn barnevogn, kjøre 100 meter for å deretter dra vogna av igjen.

Men det er da meg...

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen trøst, TS, så er det ikke så kult å ha barnevogn på kollektivtransport i rushen heller.

Jeg flyttet innen Oslo og hadde barnehageplass til barna i mitt gamle nabolag, og måtte derfor ta buss til og fra. Det var for langt å gå (ca 40 minutter med vogn, og det går ikke med tanke på arbeidstid osv), bil har vi ikke og å kjøre i Oslo sentrum i rushen er uansett et dårlig alternativ.

Heldigvis bodde vi nær endeholdeplassen, så vi fikk alltid plass om morgenen på vei til barnehagen. På vei hjem var det en annen historie, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått med to grinete og slitne unger i kulda og sett en, to, tre, fire fulle busser gå forbi. Så det er ikke rosenrødt den veien heller ;)

Når det er sagt, forstår jeg frustrasjonen. Og da jeg var i permisjon sist, unngikk jeg busser og trikker i rushtiden som pesten og la gjøremål til andre tider på dagen. Men må man, så må man, selv om jeg har blitt en racer på å ta buss med baby i sele elns. Jeg kan i hvert fall love deg at å ta buss med vogn i ettermiddagsrushet er absolutt siste utvei og ikke noe jeg gjør for å plage andre.

Anonymkode: c5e98...3a9

det forstår jeg godt, men her jeg bor så er det spesielt 3 damer som gjør det samme flere ganger i uken, de står ved det samme busstoppet som ser ut til å være på utsiden av der de bor, med barnevogn og et annet litt større barn. De tar så bussen 1-2 stopp ned bakken for så å gå av igjen og inn på butikken, etter dette går de tilbake til bussen igjen og tar bussen i 2 minutter opp igjen, dette syntes jeg er merkelig

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det forstår jeg godt, men her jeg bor så er det spesielt 3 damer som gjør det samme flere ganger i uken, de står ved det samme busstoppet som ser ut til å være på utsiden av der de bor, med barnevogn og et annet litt større barn. De tar så bussen 1-2 stopp ned bakken for så å gå av igjen og inn på butikken, etter dette går de tilbake til bussen igjen og tar bussen i 2 minutter opp igjen, dette syntes jeg er merkelig

Hva tror du gir mest nytte for deg:

1. Skrive en sutretråd på KG om et emne egentlig ingen kan hjelpe deg med

eller

2. Snakke med barnevognmafiaen og fortelle dem din frustrasjon rundt denne saken

Kjør debatt!

Anonymkode: d7e32...d26

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dritt lei av barnevogner på bussen, spesielt om det er 3-4 vogner samtidig. Det er stappfult og folk  kommer seg ikke forbi til å komme seg ut. Det verste er at de går på ved ett stopp, og går av igjen på det neste stoppet som er 20 meter unna, bussene blir forsinka, folk skal hjem og det er midt på vinteren, hva er greia med det? Vanskelig å gå 20 meter hjem?

Barnevogner vil det alltid være tillatt å ha på bussen. Dyr må vike for personer med allergi, men skal man ta bussen med et barn som fortsatt er i "barnevogn-alder" så er det ingen som kan nekte det, bortsett fra hvis det allerede er barnevogner på bussen slik at det blir for trangt med en til. Og hvis du virkelig får fire barnevogner inn på en og samme buss så er den helt gedigen? Om bussene aldri klarer å holde ruta så må de heller gjøre noe med rutetabellene og tidspunktene. Og at det er 20 meter fra det ene buss-stoppet til det neste har jeg veldig vanskelig for å tro

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett barn i barnevogn eller flere barn i barnevogn i tillegg til ett større barn? Ingen kan nekte dem å gjøre det. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Millimani skrev:

Barnevogner vil det alltid være tillatt å ha på bussen. Dyr må vike for personer med allergi, men skal man ta bussen med et barn som fortsatt er i "barnevogn-alder" så er det ingen som kan nekte det, bortsett fra hvis det allerede er barnevogner på bussen slik at det blir for trangt med en til. Og hvis du virkelig får fire barnevogner inn på en og samme buss så er den helt gedigen? Om bussene aldri klarer å holde ruta så må de heller gjøre noe med rutetabellene og tidspunktene. Og at det er 20 meter fra det ene buss-stoppet til det neste har jeg veldig vanskelig for å tro

Ett barn i barnevogn eller flere barn i barnevogn i tillegg til ett større barn? Ingen kan nekte dem å gjøre det. 

ett barn i barnevogn og en 4-5 åring

Skrevet

Barnevognmafiaen er overalt, dominerer overalt og gjør at folk enten må holde seg inne eller skaffe seg barnevogn. På bussen er problemet lettløst, bruk egen bil, sykkel eller hå selv. Unngå for all busser. 

Anonymkode: f68ae...0da

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ett barn i barnevogn og en 4-5 åring

Ett barn i barnevogn, en 4-5 åring og tre voksne damer som ikke klarer å gå opp en bakke? :sjokkert: :klo:

Skrevet

Barnevogner på bussen er da ikke noe problem når det er barn som bruker dem. Alle skjønner da at et spedbarn trenger en vogn som en lam person trenger rullestol. 

Problemet med barnevogner er når de skal på bussen uten barn i. Ja noen bruker barnevogn som tralle å ha handlevarer i. Da er er det irriterende at de tar så mye plass.

Anonymkode: 4f0bd...180

• Liker 7
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri noen gang opplevd at noen bare kjører ett stopp med barnevogn. Og det er langt mer enn 20 meter mellom busstoppene.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Jeg har aldri noen gang opplevd at noen bare kjører ett stopp med barnevogn. Og det er langt mer enn 20 meter mellom busstoppene.

Ja slik er det nok i hele verden hvis det er sånn akkurat der du bor. Det er iallfall ikke langt mellom busstoppene, under 1 minutt på noen strekninger.

• Liker 8
Skrevet

Det hender seg jeg tar bussen en strekning som jeg vanligvis går. F.eks hvis vi må rekke noe og er sent ute, noe som til stadighet skjer med et lite barn. Eller hvis det er hakket før barnet klikker av sult og vi må hjem, eller fordi jeg er dårlig fordi jeg er gravid med tvillinger i tillegg til en baby. Det er det så klart ingen som ser enda når jeg har yttertøy på, og det hender jeg får sure blikk fordi jeg plasserer vognen sånn at jeg får sitte ved siden av den selv om det da blir litt trangere å komme seg ut. Men folk får bare være så sure de vil. Jeg må ALLTID ha vognen med meg på bussen så det er nok verre for meg enn for de som treffer meg i ny og ne. 

Anonymkode: a8f44...c9c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, si det. KAN IKKE DU GÅ HJEM, A? Så slipper folk å se det sure trynet ditt på bussen

• Liker 4
Skrevet

Jeg er glad småbarnsforeldre gidder å ta bussen selv om de har barnevogn. Alternativet ville vært at de alle kjørte bil, og er det noe vi ikke trenger mer av er det flere biler på veiene. 

Anonymkode: b0f8a...667

• Liker 5
Skrevet

Alle må få ha med sine barnevogner med på bussen med eller uten unger i. Sett deg i deres situasjon og tenk litt. Ikke sikkert de har muligheten til å ha bil,( fam. har råd til kun en), mulighet til å gå opp bakken med hofteprbl.til vanlig eller etter en fødsel osv? Da er det godt å ta en buss skal jeg si deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...