Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 (endret) Påtalenemda til ADN, sier at det er for at hun IKKE sjekket esken selv før bruk. Streng straff? Nei mener jeg. For utøveren selv må jo sjekke hvilke medisiner de selv tar . Det sier jo også ADN. Hva mener du. Når det er sagt, synes jeg det blir helt FEIL av journalister /NRK sin såkalte ekspert å spekulere i at hun vurdere å legge opp. Det tror ikke jeg Johaug gjør. Håper dette girer henne opp til og bevise at dette skal hun overvinne. Og kommer tilbake, sterkere en noen gang. Endret 30. november 2016 av Timaras
I Grosny Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Akkurat nå, Timaras skrev: Påtalenemda til ADN, sier at det er for at hun IKKE sjekket esken selv før bruk. Streng straff? Nei mener jeg. For utøveren selv må jo sjekke hvilke medisiner de selv tar . Det sier jo også ADN. Hva mener du. Straffen er på linje med Shaparova og Agostini. Hun har tabbet seg ut helt forferderlig, og det koster henne 14 måneder og ett inntektstap på trolig mer enn ti millioner. Alle tre straffes altfor hardt. De har ikke drept noen, for å si det sånn.
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Akkurat nå, I Grosny skrev: Straffen er på linje med Shaparova og Agostini. Hun har tabbet seg ut helt forferderlig, og det koster henne 14 måneder og ett inntektstap på trolig mer enn ti millioner. Alle tre straffes altfor hardt. De har ikke drept noen, for å si det sånn. Man kan vel ikke sammenligne slike saker med drap. Når det er sagt, så snakket hun vel tydeligvis ikke helt sant heller. For hun sier hun dobbeltsjekker alt før hun tar noe. Det beviser jo at det ikke er gjort. Så slik sett så er straffen rettferdig.
Summers Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 (endret) slettet Endret 30. november 2016 av Summers
I Grosny Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 5 minutter siden, Timaras skrev: Man kan vel ikke sammenligne slike saker med drap. Når det er sagt, så snakket hun vel tydeligvis ikke helt sant heller. For hun sier hun dobbeltsjekker alt før hun tar noe. Det beviser jo at det ikke er gjort. Så slik sett så er straffen rettferdig. Det eneste rettferdige med sraffen er at hun behandles likt med Agostini , ca samme straff for samme salve. 14 måneder ute er brutalt. Slikt straffenivå for bagateller opplever nordmenn kun innenfor idrett. Jens Stoltenberg bidro til å avlive og lemleste tusener i Libya og bombe en hel nasjon tilbake til IS-alderen , han får ikke så mye som 500 kroner i bot.
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 (endret) 10 timer siden, I Grosny skrev: Det eneste rettferdige med sraffen er at hun behandles likt med Agostini , ca samme straff for samme salve. 14 måneder ute er brutalt. Slikt straffenivå for bagateller opplever nordmenn kun innenfor idrett. Jens Stoltenberg bidro til å avlive og lemleste tusener i Libya og bombe en hel nasjon tilbake til IS-alderen , han får ikke så mye som 500 kroner i bot. Prøv og hold deg til saken.Slutt òg bland inn politikk. Rettferdigheten seiret. Alle behandles likt i doping saker. Det er rettferdig. Endret 30. november 2016 av Timaras
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Så lenge man ser en stadig økning av dopingsaker, så tyder det på at straffen ikke er for streng. Hadde folk blitt straffet for strengt for noe som kan kamufleres som uhell, så hadde heller ikke folk tatt sjansen på doping. Anonymkode: 3c93d...9f2 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 36 minutter siden, Timaras skrev: Man kan vel ikke sammenligne slike saker med drap. Når det er sagt, så snakket hun vel tydeligvis ikke helt sant heller. For hun sier hun dobbeltsjekker alt før hun tar noe. Det beviser jo at det ikke er gjort. Så slik sett så er straffen rettferdig. Det kan hun ha gjort, det er mye vi gjør ubevisst uten å tenke over det. En slik merking som det er på den esken ville fått meg til å tro at salven er fri for doping. En strek over et symbol er slik det blir merket i Norge når et produkt er uten noe. Hadde det inneholdt en ingrediens hadde det ikke vært strek over symbolet. Jeg personlig ville sett merkingen, tenkt at dette er greit, og ikke tenkt mer på det i etterkant. Og jeg ville sikkert ha hatt problemer med å forklare det i etterkant også, fordi det har vært en ubevisst tanke og handling. Anonymkode: 5344e...33a 1
Calleia Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan hun ha gjort, det er mye vi gjør ubevisst uten å tenke over det. En slik merking som det er på den esken ville fått meg til å tro at salven er fri for doping. En strek over et symbol er slik det blir merket i Norge når et produkt er uten noe. Hadde det inneholdt en ingrediens hadde det ikke vært strek over symbolet. Jeg personlig ville sett merkingen, tenkt at dette er greit, og ikke tenkt mer på det i etterkant. Og jeg ville sikkert ha hatt problemer med å forklare det i etterkant også, fordi det har vært en ubevisst tanke og handling. Anonymkode: 5344e...33a Samme tanke hadde jeg.. Jeg hadde tenkt at denne salven var det ikke doping i, når det var krysset over på den måten.. Jeg syntes for øvrig at straffen var hard, men regner vel med de måtte legge ned denne påstanden, for å bli oppfattet som seriøse og upartiske ute i verden... 1
I Grosny Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 (endret) 2 timer siden, Timaras skrev: Prøv og hold deg til saken.Slutt òg bland inn politikk. Rettferdigheten seiret. Alke behandles likt i doping saker. Det er rettferdig. Jeg blander alltid inn politikk. Jeg bruker hver eneste mulighet til å kritisere fullstendig uakseptable storpolitiske handlinger som dreper tusener av mennesker. Jeg stemte på Jens, og er følgelig medskyldig. Det minste jeg kan gjøre er å gå ut mot slike uhyrlige handlinger begått av folk jeg har stemt på, handlinger de har gjort på vegne av meg og andre stemmegivere. Endret 30. november 2016 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Ønsker.. ønsker å?? Anonymkode: 4f699...bca
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, I Grosny skrev: Alle tre straffes altfor hardt. De har ikke drept noen, for å si det sånn. Tror det hadde blitt litt protester hvis straffen for drap var at ikke man fikk lov til å drive med internasjonalt organisert sport i litt over et år. Anonymkode: 6dba4...d1d
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan hun ha gjort, det er mye vi gjør ubevisst uten å tenke over det. En slik merking som det er på den esken ville fått meg til å tro at salven er fri for doping. En strek over et symbol er slik det blir merket i Norge når et produkt er uten noe. Hadde det inneholdt en ingrediens hadde det ikke vært strek over symbolet. Jeg personlig ville sett merkingen, tenkt at dette er greit, og ikke tenkt mer på det i etterkant. Og jeg ville sikkert ha hatt problemer med å forklare det i etterkant også, fordi det har vært en ubevisst tanke og handling. Anonymkode: 5344e...33a Det står jo ganske store bokstaver på esken at dette innholdt doping midler. Så kan neppe ha sett godt nok. Rettferdig dom blir det nok. Noe annet forventer jeg ikke. Utøvere som reiser verden rundt. Har vel blitt drillet i dette mer en 1 gang .
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 24 minutter siden, I Grosny skrev: Jeg blander alltid inn politikk. Jeg bruker hver eneste mulighet til å kritisere fullstendig uakseptable storpolitiske handlinger som dreper tusener av mennesker. Jeg stemte på Jens, og er følgelig medskyldig. Det minste jeg kan gjøre er å gå ut mot slike uhyrlige handlinger begått av folk jeg har stemt på, handlinger de har gjort på vegne av meg og andre stemmegivere. Raportert😊
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 34 minutter siden, Calleia skrev: Samme tanke hadde jeg.. Jeg hadde tenkt at denne salven var det ikke doping i, når det var krysset over på den måten.. Jeg syntes for øvrig at straffen var hard, men regner vel med de måtte legge ned denne påstanden, for å bli oppfattet som seriøse og upartiske ute i verden... Blitt helt feil om Johaug skulle fått særbehandling, fremfor de andre som har fått 14 mnd straff for samme ting.
Calleia Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 Akkurat nå, Timaras skrev: Blitt helt feil om Johaug skulle fått særbehandling, fremfor de andre som har fått 14 mnd straff for samme ting. Nå er det vel ingen av de som har brukt leppekrem for sprukne lepper.. Litt skjønn er man nødt til å bruke.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig ville sett merkingen, tenkt at dette er greit, og ikke tenkt mer på det i etterkant. Og jeg ville sikkert ha hatt problemer med å forklare det i etterkant også, fordi det har vært en ubevisst tanke og handling. Det er ikke lov å være så naiv i alvorlige saker. Samfunnet forutsetter at man gjør en viss grad av kritisk tenkning, og hvis du er såpass sløv som du sier bør du jobbe med å bli mer bevisst på hva du tenker. Det er fullt mulig. Anonymkode: 6dba4...d1d 2
Gjest Timaras Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 1 minutt siden, Calleia skrev: Nå er det vel ingen av de som har brukt leppekrem for sprukne lepper.. Litt skjønn er man nødt til å bruke. Personlig synes jeg straffen er helt grei Selv om man er Norsk, så må man ta straffen om man blir tatt for ulovlig doping slik andre utøvere er blitt .
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 Johaug burde blitt utestengt på livstid. Hun har bidratt til at Norge har fått et meget frynsete rykte i langrennssporten. Det samme har Sundby. Vår nasjonalsport. Vi burde slippe å måtte forholde oss til disse to utøverne mer. Det må en skikkelig selvransakelse til. Akkurat som finnene. Ingen av de som ble tatt i VM i 2001 kom tilbake i langrennssporet. Anonymkode: eb500...1d4 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 Jeg tror straffen kommer til å bli skjerpet. Hun får to år tror jeg. Anonymkode: bb204...da0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå