AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Med feminister mener jeg selvsagt de som er ekstremister. Ikke de moderate feministene som mener at likestillingskampen er vunnet for lengst. Det er jo to muligheter til at feminister er lite attraktive. 1) Man blir lite attraktiv av å være feminist. Dette er ikke helt utenkelig. Det kan godt være at de som velger å være feminister også velger at de ikke vil være fysisk attraktive. At det å være fysisk attraktiv viser at man underkaster seg menn. D 2) Det er lite attraktive damer som blir feminister. Merk at ikke alle lite attraktive blir feminister. Grunnen til at lite attraktive damer blir feminister er trolig samme grunnen til at at uattraktive menn kan bli bitre. Det er jo helt rasjonelt at man kan bli sur på menn generelt om man ikke føler noen vil ha en. Siden kvinner også lever mer på utseende enn menn bør man også anta at det er vanligere for mindre pene damer å bli bitre på menn enn for mindre pene menn å bli bitre på kvinner. Det kan vel også forklare hvorfor det er mer legitimt å være bitter på menn enn det er å være bitter på kvinner. Det er rett og slett flere som er bitre på menn enn som er bitre på kvinner. Det finnes sikkert feminister som ser OK ut. Denne tråden handler om å analysere de generelle trekkene. Ikke finne unntakene. Hva tenker dere? Anonymkode: ab0b2...859 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Fordi de ønsker å være menn. Av en eller annen syk grunn tror de at det å være "for kvinner" betyr at man skal være menn. Som om det er det optimale, liksom. Anonymkode: 2c8ef...51a 1
funginger Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med feminister mener jeg selvsagt de som er ekstremister. Ikke de moderate feministene som mener at likestillingskampen er vunnet for lengst. Det er jo to muligheter til at feminister er lite attraktive. 1) Man blir lite attraktiv av å være feminist. Dette er ikke helt utenkelig. Det kan godt være at de som velger å være feminister også velger at de ikke vil være fysisk attraktive. At det å være fysisk attraktiv viser at man underkaster seg menn. D 2) Det er lite attraktive damer som blir feminister. Merk at ikke alle lite attraktive blir feminister. Grunnen til at lite attraktive damer blir feminister er trolig samme grunnen til at at uattraktive menn kan bli bitre. Det er jo helt rasjonelt at man kan bli sur på menn generelt om man ikke føler noen vil ha en. Siden kvinner også lever mer på utseende enn menn bør man også anta at det er vanligere for mindre pene damer å bli bitre på menn enn for mindre pene menn å bli bitre på kvinner. Det kan vel også forklare hvorfor det er mer legitimt å være bitter på menn enn det er å være bitter på kvinner. Det er rett og slett flere som er bitre på menn enn som er bitre på kvinner. Det finnes sikkert feminister som ser OK ut. Denne tråden handler om å analysere de generelle trekkene. Ikke finne unntakene. Hva tenker dere? Anonymkode: ab0b2...859 Hvordan har du kommet til denne beslutningen? Har du noen eksempler? Jeg vil anta at omtrent alle som er aktive i og stemmer Rødt og SV er feminister, i tillegg til de aller fleste i AUF og Arbeiderpartiet. Jeg kjenner mange feminister og vil ikke si at de er mer eller mindre attraktive enn andre kvinner og menn forsåvidt. Og jeg mener at ingen som kaller seg feminist kan mene at likestillingkampen er vunnet for lengst(hva enn det betyr). 15
Cuntzilla Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Tenker at ut fra din logikk så må du være en uattraktiv mann, da? Ellers tenker jeg confirmation bias, du har bestemt deg for noe og da er det sånn. De fine damene du ser er ikke feminister fordi de er fine. Tror du. Og tar nok veldig ofte feil. Prøv og jobb litt med det, det er roten til all dumskap. 19
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ønsker å være menn. Av en eller annen syk grunn tror de at det å være "for kvinner" betyr at man skal være menn. Som om det er det optimale, liksom. Anonymkode: 2c8ef...51a Takk, ja jeg også har alltid lurt på hvorfor feminister forsøker å se så maskuline ut. 2 minutter siden, funginger skrev: Hvordan har du kommet til denne beslutningen? Har du noen eksempler? Jeg vil anta at omtrent alle som er aktive i og stemmer Rødt og SV er feminister, i tillegg til de aller fleste i AUF og Arbeiderpartiet. Jeg kjenner mange feminister og vil ikke si at de er mer eller mindre attraktive enn andre kvinner og menn forsåvidt. Og jeg mener at ingen som kaller seg feminist kan mene at likestillingkampen er vunnet for lengst(hva enn det betyr). Alle vet at feminister er lite fysisk attraktive. Eksemplene er utallige, men jeg har selvsagt ikke tenkt til å poste bilde av kvinnene i AUF som er lite attraktive. Det ville vært å henge ut enkeltpersoner som stygge og det synes jeg ikke noe om. Enig med deg at de som mener likestillingskampen er vunnet for lengst ikke er hvem som regnes som feminister. Men samtidig så er det mange feminister som sier de er feminister fordi de er for likestilling og den kampen er jo vunnet for lengst. TS Anonymkode: ab0b2...859 1
funginger Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at feminister er lite fysisk attraktive. Eksemplene er utallige, men jeg har selvsagt ikke tenkt til å poste bilde av kvinnene i AUF som er lite attraktive. Det ville vært å henge ut enkeltpersoner som stygge og det synes jeg ikke noe om. Enig med deg at de som mener likestillingskampen er vunnet for lengst ikke er hvem som regnes som feminister. Men samtidig så er det mange feminister som sier de er feminister fordi de er for likestilling og den kampen er jo vunnet for lengst. TS Anonymkode: ab0b2...859 Ja, ok. Hvis dette er argumentasjonen din så er det jo ikke noe vits i å diskutere. Dette baserer seg kun på synsing. "Alle vet at feminister er lite fysisk attraktive"? Hva slags "argument" er det? 15
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 2 minutter siden, Cuntzilla skrev: Tenker at ut fra din logikk så må du være en uattraktiv mann, da? Nei, det følger ikke min logikk. 5 minutter siden, Cuntzilla skrev: Tenker at ut fra din logikk så må du være en uattraktiv mann, da? Ellers tenker jeg confirmation bias, du har bestemt deg for noe og da er det sånn. De fine damene du ser er ikke feminister fordi de er fine. Tror du. Og tar nok veldig ofte feil. Prøv og jobb litt med det, det er roten til all dumskap. Nei, jeg kan f.eks se at Emma Watson er pen. Men hun er jo unntaket. Akkurat nå, funginger skrev: Ja, ok. Hvis dette er argumentasjonen din så er det jo ikke noe vits i å diskutere. Dette baserer seg kun på synsing. "Alle vet at feminister er lite fysisk attraktive"? Hva slags "argument" er det? Unødvendig å poste at du ikke er interessert i å diskutere problemstillingen. Det holder at du ikke poster. TS Anonymkode: ab0b2...859
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 Det at en kvinne må være attraktiv for at menn skal ta kampen de kjemper seriøst, sier hvor viktig den kampen er. Forøvrig kjenner jeg mange feminister, aktive og ikke, og ingen av dem mener at ting er bra som de er og at kampen er vunnet. De som mener det kaller ikke seg selv feminister. Anonymkode: c301c...9e0 16
funginger Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unødvendig å poste at du ikke er interessert i å diskutere problemstillingen. Det holder at du ikke poster. TS Anonymkode: ab0b2...859 Jeg skrev ikke at jeg ikke er interessert, det er jo derfor jeg er i tråden, men hvis du ikke har noen gode argumenter er det jo ikke noen vits? "Det er sånn fordi jeg sier det", da går det ikke an å ha en diskusjon. 8
Gjest Ludolek Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, ja jeg også har alltid lurt på hvorfor feminister forsøker å se så maskuline ut. Alle vet at feminister er lite fysisk attraktive. Eksemplene er utallige, men jeg har selvsagt ikke tenkt til å poste bilde av kvinnene i AUF som er lite attraktive. Det ville vært å henge ut enkeltpersoner som stygge og det synes jeg ikke noe om. Enig med deg at de som mener likestillingskampen er vunnet for lengst ikke er hvem som regnes som feminister. Men samtidig så er det mange feminister som sier de er feminister fordi de er for likestilling og den kampen er jo vunnet for lengst. TS Anonymkode: ab0b2...859 Jeg kunne mest tenkt meg at du la ut bilde av deg selv- naken Så får vi se om du duger eller ei.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Dette er for dumt, til og med for KG. Anonymkode: e6120...18b 14
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er for dumt, til og med for KG. Anonymkode: e6120...18b Dette er dessverre hva KG har blitt til. Akkurat dette. Anonymkode: 735e3...0ba 5
herzeleid Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 Kan jo være litt av samme grunn som at noen søker seg mot andre ekstreme miljøer eller søker bekreftelse i lettvint sex. Man er utstøtt ellers, lykkes ikke særlig godt og finner endelig et miljø der man ikke bare aksepteres og heies frem, men der alle egne feil og mangler kan skyldes på andre. En del har sikkert også gått via bekreftelse gjennom lettvint sex, som nevnt over, og funnet at det rett og slett var negativt for selvbilde og selvrespekten, og dermed fått bygget opp et enda mer negativt syn på menn. 1
BlendaSensitive Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 Herregud for noen holdninger... Dere kan ikke kjenne mange feminister. Dere tror damer er til bare for å behage menn. Dere vet ikke engang hva dere diskuterer, da dere ikke vet hva feminisme ER engang. Folk burde lese bøker, og logge seg av instagram og rosabloggere. Gå og studer noe fornuftig. 11
Gjest Coolaid Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med feminister mener jeg selvsagt de som er ekstremister. Ikke de moderate feministene som mener at likestillingskampen er vunnet for lengst. Det er jo to muligheter til at feminister er lite attraktive. 1) Man blir lite attraktiv av å være feminist. Dette er ikke helt utenkelig. Det kan godt være at de som velger å være feminister også velger at de ikke vil være fysisk attraktive. At det å være fysisk attraktiv viser at man underkaster seg menn. D 2) Det er lite attraktive damer som blir feminister. Merk at ikke alle lite attraktive blir feminister. Grunnen til at lite attraktive damer blir feminister er trolig samme grunnen til at at uattraktive menn kan bli bitre. Det er jo helt rasjonelt at man kan bli sur på menn generelt om man ikke føler noen vil ha en. Siden kvinner også lever mer på utseende enn menn bør man også anta at det er vanligere for mindre pene damer å bli bitre på menn enn for mindre pene menn å bli bitre på kvinner. Det kan vel også forklare hvorfor det er mer legitimt å være bitter på menn enn det er å være bitter på kvinner. Det er rett og slett flere som er bitre på menn enn som er bitre på kvinner. Det finnes sikkert feminister som ser OK ut. Denne tråden handler om å analysere de generelle trekkene. Ikke finne unntakene. Hva tenker dere? Anonymkode: ab0b2...859 Jeg tenker at du ikke vet hva feminisme er. Men det skal jeg hjelpe deg med. Og så tenker jeg at denne tråden har et tøysete utgangspunkt fordi du generaliserer en gruppe mennesker samtidig som du etter eget forgodtbefinnende deler denne gruppen inn uten å kunne vise til noe som helst fakta. Kan du for eksempel vise til at det er sammenheng mellom kropp/utseende/politisk ståsted/ideologi? Her er et tilfeldig eksempel: Marta Breen er feminist. Hun er journalist med bakgrunn fra blant annet Dagbladet, NRK, KK og RadiOrakel. Hun er også styreleder i Norsk Faglitterær Forfatter- og Oversetterforening. Dessuten er hun søt og for mange en tiltrekkende kvinne som du kan se på bildet under: Og så skulle jeg lære deg hva feminisme er. Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. (Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at en kvinne må være attraktiv for at menn skal ta kampen de kjemper seriøst, sier hvor viktig den kampen er. Forøvrig kjenner jeg mange feminister, aktive og ikke, og ingen av dem mener at ting er bra som de er og at kampen er vunnet. De som mener det kaller ikke seg selv feminister. Anonymkode: c301c...9e0 Man trenger ikke være pen for å bli tatt seriøst. 7 minutter siden, herzeleid skrev: Kan jo være litt av samme grunn som at noen søker seg mot andre ekstreme miljøer eller søker bekreftelse i lettvint sex. Man er utstøtt ellers, lykkes ikke særlig godt og finner endelig et miljø der man ikke bare aksepteres og heies frem, men der alle egne feil og mangler kan skyldes på andre. En del har sikkert også gått via bekreftelse gjennom lettvint sex, som nevnt over, og funnet at det rett og slett var negativt for selvbilde og selvrespekten, og dermed fått bygget opp et enda mer negativt syn på menn. Godt observert. Ideologier som bygger på at en er et offer og at det er noen andre som konspirerer mot en er naturlig nok mest populære blant de som har falt utenfor samfunnet. 50 minutter siden, funginger skrev: Jeg skrev ikke at jeg ikke er interessert, det er jo derfor jeg er i tråden, men hvis du ikke har noen gode argumenter er det jo ikke noen vits? "Det er sånn fordi jeg sier det", da går det ikke an å ha en diskusjon. Diskusjonen er ikke om feminister er pene. Det ville vært en alt for slem diskusjon. Her er diskusjonen om hvorfor feminister ikke er pene. Om man vil delta så får man være med på premisset. Jeg har ikke tenkt til å poste bilder av mindre pene feminister for å overbevise deg eller andre om premisset for tråden. TS Anonymkode: ab0b2...859
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 8 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Herregud for noen holdninger... Dere kan ikke kjenne mange feminister. Dere tror damer er til bare for å behage menn. Dere vet ikke engang hva dere diskuterer, da dere ikke vet hva feminisme ER engang. Folk burde lese bøker, og logge seg av instagram og rosabloggere. Gå og studer noe fornuftig. Jeg kan gå med på at jeg ikke kjenner mange feminister. Slike holdninger gir meg frysninger. Men jeg trenger selvsagt ikke kjenne dem personlig for å bedømme utseendet deres. TS Anonymkode: ab0b2...859
Gjest Coolaid Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke være pen for å bli tatt seriøst. Godt observert. Ideologier som bygger på at en er et offer og at det er noen andre som konspirerer mot en er naturlig nok mest populære blant de som har falt utenfor samfunnet. Diskusjonen er ikke om feminister er pene. Det ville vært en alt for slem diskusjon. Her er diskusjonen om hvorfor feminister ikke er pene. Om man vil delta så får man være med på premisset. Jeg har ikke tenkt til å poste bilder av mindre pene feminister for å overbevise deg eller andre om premisset for tråden. TS Anonymkode: ab0b2...859 Men kan du vise til noe som helst som støtter din påstand?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 6 minutter siden, Coolaid skrev: Og så skulle jeg lære deg hva feminisme er. Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. (Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.) Det er jo det jeg sier at akkurat den kampen om likestilling og rettferdighet den er vunnet for lengst. Denne tråden handler om feministekstremistene. De som fortsetter å kjempe lenge etter man har blitt sikret likestilling. Kvinnene som har falt utenfor samfunnet. TS Anonymkode: ab0b2...859
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, Coolaid skrev: Men kan du vise til noe som helst som støtter din påstand? Selvsagt kan jeg det. Men jeg har ikke tenkt til å henge ut enkeltmennesker som stygge. Jeg synes det ville vært en forferdelig ting å gjøre, men merker meg at du og en del andre i tråden synes slik oppførsel er helt OK. TS Anonymkode: ab0b2...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå