Gå til innhold

Store folk som er personlig trener og kostholdsveileder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mindre sannsynlig at de blir tatt seriøst og får mange kunder? Vil kunder automatisk bli skeptiske eller trekke seg unna når den som selger tjenestene selv ikke er slank eller godt trent? 

Anonymkode: 610cc...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en kulestøter en idrettsutøver?

Anonymkode: 0a392...926

• Liker 8
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mindre sannsynlig at de blir tatt seriøst og får mange kunder? Vil kunder automatisk bli skeptiske eller trekke seg unna når den som selger tjenestene selv ikke er slank eller godt trent? 

Tror det kommer an på hvem kunden er og hva kunden ønsker. Om kunden selv sliter med overvekt kan det være at man ønsker seg noen som man ser for seg at kan forstå ens egen situasjon. Personlig hadde jeg gitt blaffen i om vedkommende var stor, om vedkommende hadde gode kunnskaper om trening og presterte godt i idrettssammenheng. Å være stor er ikke ensbetydende med å være utrent, mange som er stor som også er muskuløs, trent og "stram", og mange som er slanke kan være kjempe utrent. Viktigste for min del ville være PT'ens prestasjonsevne, motivasjonsevne og kunnskapsnivå 

Skrevet

Tja, jeg kan tenke meg til det, men for min del hadde det ikke spilt så stor rolle. Jeg pleier å le litt av ironien i at jeg selv som har psykisk sykdom selv jobber i psykiatrien :P Men det gjør meg ikke mindre egnet likevel. Utdanningen, erfaringene og personligheten min er jo likevel passende til jobben min. Kanskje er det også verdifullt fordi jeg vet hvordan det kan være?  

Samme kan jo gjelde en overvektig person. Kanskje er vedkommende kjempesterk, men bare veldig glad i mat i tillegg. Hvem vet. :) Derimot blir det nok vanskelig å se på en overvektig som forbilde og inspirasjon tror jeg. Men å kunne lære og kosthold og trening fra en overvektig pt bør vel ikke være et problem. 

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan utmerket god være sunn og litt overvektig. Å være tynn er ikke synonymt med å være sunn slik mange later til å tro.

• Liker 3
Skrevet

Kan noen linke til disse personene som er "store og stramme", "stor men i god form" - bilder. 

Anonymkode: 1fd58...6e7

• Liker 1
Skrevet

En fotballtrener kan være en dyktig trener og ha mye kunnskap, selv om han ikke er flink til å spille fotball selv. Ikke døm folk på grunn av kroppen deres.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke ansatt en pt som så dvask og utrent ut....

Anonymkode: 941bf...7d7

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, Apekatten skrev:

En fotballtrener kan være en dyktig trener og ha mye kunnskap, selv om han ikke er flink til å spille fotball selv. Ikke døm folk på grunn av kroppen deres.

Nettopp. Ikke bare i fotball. Trenere på høyt nivå er ikke alltid så sporty selv.

Anonymkode: c1a5a...419

• Liker 1
Skrevet

Du lurer på om folk som baserer sin hverdag og virkelighetsoppfatning på reklamer vil vurdere det negativt? tenker ja

Anonymkode: 20118...a3d

• Liker 3
Skrevet

For noen kan det til og med være positivt at PT´en er stor. Om en har en PT som vet hva man går igjennom og hvordan man har det, og har egne erfaringer i tilsvarende situasjon, kan det være mer motiverende og ikke minst lettere å skape en relasjon og troverdighet.

Anonymkode: 08d70...d3c

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen linke til disse personene som er "store og stramme", "stor men i god form" - bilder. 

Anonymkode: 1fd58...6e7

Ja for du trenger "bevis" på at tynn ikke er synonymt med "sprek" og "stor" ikke synonymt med "dårlig form"? Trangsynt much..? Serena Williams; kraftig og stor, cellulitter + + . Tviler på at noen ville takket nei til henne som PT.. 

IMG_0336.JPG

Skrevet
25 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ja for du trenger "bevis" på at tynn ikke er synonymt med "sprek" og "stor" ikke synonymt med "dårlig form"? Trangsynt much..? Serena Williams; kraftig og stor, cellulitter + + . Tviler på at noen ville takket nei til henne som PT.. 

Det er så forskjellig hva folk legger i kraftig og stor. Når jeg hører det tenker jeg ikke på mennesker som Serena Williams, som ja har kraftige ben og rumpe, men hun er smal rundt midjen og muskuløs. Det er en sunn kropp og en jeg gjerne kunne hatt som PT. En PT som derimot hadde mye mageflesk og usunt midjefett ville jeg ikke hatt selv, fordi det er en usunn form for kraftig og stor, som ville vært lite inspirerende for meg.

• Liker 6
Skrevet

Disse trådene dukker opp fra tid til annen, sikkert mest for å provosere til en diskusjon. For det er ikke en særlig realistisk problemstilling. Jeg har en jobb som gjør at jeg er i kontakt med trenere, ernæringsfysiologer o.l, og jeg har aldri møtt en tjukk person i slike yrker. Stor, ja, men da i betydning tettpakket med mye muskler. 

Ser ikke poenget med å diskutere noe som knapt forekommer. 

Anonymkode: b2a32...24f

• Liker 3
Skrevet
På ‎29‎.‎11‎.‎2016 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg tro de fleste vil tenke. Jeg hadde valgt bort en forretningsrådgiver som har gått konkurs tre ganger.

• Liker 2
Skrevet

Se sånn på det da: ville man gått til en frisør som ikke selv så bra ut på håret?

Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: 4ef63...621

• Liker 3
Skrevet

At man spiser for mye og trener for lite selv betyr ikke at man ikke vet hva som egentlig er riktig å gjøre! Ikke alle har som mål å bli så tynne som mulig. Noen liker seg best med litt fett på kroppen. 

Og det er forresten svært usunt med for lite kroppsfett

Anonymkode: aa773...266

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller hatt en stor (om enn ikke smellfeit PT) enn en liten tenåringsflis. Jeg er stor selv og ville følt at en stor PT bedre hadde skjønt hvilke utfordringer jeg har. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde en skøyte trener som selv ikke kunne gå på skøyter en gang 😜 

Anonymkode: 4d2b3...371

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...