AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Jeg vil så gjerne få bare 6ere og gå et prestisjestudie men jeg klarer ikke få karakterene. Hvorfor får noen enkelt toppkarakterer mens andre ikke klarer tross innsats? Studerer nå til å bli sosionom men jeg føler meg ikke stolt av det, det er jo ikke god lønn eller har høy anseelse. Andre som føler det samme? Hvordan lære seg å leve med det? Anonymkode: e1d0c...809
jaro Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 (endret) Jeg syns sosionom har høy anseelse! Også kan det brukes til så mangt har jeg forstått. :-)Viktig å huske din egen glede av jobben din, det er du som skal leve av den, dag ut og dag inn... Det å gjøre det bra på skolen er en sammensetning av mange ting (evne til konsentrasjon-som igjen kommer av livssituasjon,følelser, alder osv, Selvtillit, interesser, erfaring, og tilogmed hvilken hjernehalvdel som er mest aktiv hos deg) og fagene er så forskjellige at hver tilnærmingsmåte må være forskjellig.. Det er ingenting å være misunnelig på, for du er flink til noe andre ikke er. Jeg vet om f.eks psykologer som er dritsmarte bok(skole)messig men blir helt håpløse i jobben sin fordi der skal de møte mennesker på veldig personlig plan. Og uten en godt aktiv høyre hjernehalvdel klarer de egentlig ikke hjelpe noenting :-P Samme med supersmarte mattelærere som aldri(!) skjønner hva studentene egentlig lurer på.. Og økonomer har ikke peiling på hva en sykepleier eller lege kan (og omvendt). Osv osv. ALLE er like viktige her i verden, alle bidrar med sitt, så du får heller fokusere på det som faller deg mest mulig naturlig :-) P.S Jeg er veldig skoleflink, har alltid vært det, men min 10 år yngre kjæreste (som ikke var spesielt aktiv/glad i skolen) er smartere og flinkere enn meg i spill, quiz og praktiske ting. Jeg kan føle meg ganske dum i sånne settinger... Endret 1. desember 2016 av jaro Ville legge til noe
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Nei, uff, hvordan klare å leve med at du kan utdanne deg til en rimelig betalt jobb og ha hus og bil og leve i komfort 24 timer i døgnet. Hadde du bare blitt født et sted der du ble dengt og voldtatt regelmessig, eller der du fikk 10kr i timen som skulle dekke mat og husly. Anonymkode: bce86...e89
jaro Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, uff, hvordan klare å leve med at du kan utdanne deg til en rimelig betalt jobb og ha hus og bil og leve i komfort 24 timer i døgnet. Hadde du bare blitt født et sted der du ble dengt og voldtatt regelmessig, eller der du fikk 10kr i timen som skulle dekke mat og husly. Anonymkode: bce86...e89 Ser poenget og budskapet ditt, men det kan formuleres og formidles svært annerledes!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 3 minutter siden, jaro skrev: Ser poenget og budskapet ditt, men det kan formuleres og formidles svært annerledes! Du formulerte deg ikke bra i ditt hovedinnlegg.... Kudos til sosionomen her oppe som svarte deg bra! Før du jobber med karakterene dine bør du jobbe med empatien din. Anonymkode: 7b98d...3ba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du formulerte deg ikke bra i ditt hovedinnlegg.... Kudos til sosionomen her oppe som svarte deg bra! Før du jobber med karakterene dine bør du jobbe med empatien din. Anonymkode: 7b98d...3ba Her gikk det fort i svingene ja!!! du er ikke ts, men du er sosinomen Anonymkode: 7b98d...3ba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7 Skrevet 1. desember 2016 Huff skjønner hva du mener. Jeg var flink på skolen når det gjaldt kunnskap, men grusom muntlig noe som gjorde at jeg ikke klarte å formidle kunnskapen på en lett forståelig måte i vurderingssituasjoner. Gjett om jeg var en smule misunnelig på den som hadde det karismatiske i boks og lærte seg pensum utenatt på 1-2-3 Var også den eleven der pc-en plutselig blacka under skriftlig eksamen, ble glemt når det gjaldt muntlig eksamen, osv. Mildt sagt uheldig i det aller meste Anonymkode: 0d99b...8e6
jaro Skrevet 1. desember 2016 #8 Skrevet 1. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du formulerte deg ikke bra i ditt hovedinnlegg.... Kudos til sosionomen her oppe som svarte deg bra! Før du jobber med karakterene dine bør du jobbe med empatien din. Anonymkode: 7b98d...3ba Nå svarer du meg Jaro, ikke TS... Jeg er forresten ikke sosionom, jeg er (snart) økonom.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #9 Skrevet 1. desember 2016 Noen har flaks med genene og andre har det ikke. Man må bare gjøre det beste ut av det man har. Anonymkode: 976a9...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå