Gå til innhold

Når får man barn nummer to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med min førstre nå og vet det er litt tidlig å tenke på, men lurer på om noen har noen erfaring eller ideer til når man skal velge å få nummer to. Har lyst på barn som kan ha litt glede av hverandre men er usikker på når vi skal begynne å planlegge nummer to..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Vi har valgt å starte prøvingen på nr. 2 nå når vesla er 3 år, så om jeg evt er gravid nå vil hun være 4 når søsken kommer.... Vet ikke om dette er noen perfekt alder å få søsken på, men det er nå det passer for oss å tenke på det. Forøvrig tror jeg det er fordeler og bakdeler med alle aldersforskjeller mellom søsken...ingen optimale alder tror jeg. Man må ta det når man føler det passer. Det eneste jeg ikke ønsket var å ha veeeldig stor aldersforskjell...det er 18 år mellom meg og en av mine søsken, det er litt vel lenge mener jeg...

Gjest lilletroll
Skrevet

Om jeg hadde skullet ha to barn hadde jeg villet at det skulle være 2,5 til 3 års forskjell mellom dem. Sånn jeg ser det er det perfekt.

Skrevet

Er ikkje mamma eller gravid, men eg svarar likevel... :oops:

Mellom meg og lisjesøstra mi er det 2år og 3mnd (3 skuleår). Eg syns det er heilt perfekt.

Vi "underholdt" kvarandre når vi var små og leika, og då blir det jo mindre jobb for foreldra. Det var selfølgelig en del krangling og slåsting og, men... :o Det blir vel mindre kult å leike med småsøskena sine til større aldersforskjell det er.

Vi var heime med mamma til vi begynte på skulen. Mamma sa det ikkje var spesielt travelt fordi vi var flinke til å styre oss sjølve og eg følte litt ansvar for minsta.

I tillegg er vi veldig gode vennar no når vi er blitt "store" og det er jo koselig!

Søskena våre er 10, 11 og 13 år eldre enn meg. Det var nok verre ja! :ler:

Eg tenker kanskje heilt annerledes om nokre år, men no trur eg at eg vil ha dei to første med ca. 2,5 år mellom.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men forhåpentligvis får jeg det en gang! Da håper jeg å få to barn med 2-3 år imellom, helst ikke mer enn 3 år. Vil at de skal kjenne hverandre godt!

Jeg har to brødre, den ene er to år eldre enn meg, og vi kjenne hverandre veldig godt. Men den andre er 6,5 år eldre enn meg, og jeg husker faktisk lite av barndommen sammen med ham. Han var alltid "stor" for meg han, og maste om å bli tante da han var 16 år, jeg trodde jo han var voksen! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Man får nr. to når man selv synes det passer.

Regn med at så snart du har født nå så begynner maset om når kommer andre mann. Det gjorde det da jeg fikk sønnen min for 10 år siden. Andre mann har ikke kommet ennå, men jeg og min nye samboer har forsøkt i 1 1/2 år nå uten resultat...

Har ikke passet å få andre mann før nå rett og slett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...