Gå til innhold

Hvordan skal jeg samle 4 oppgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

i en egen word fil?

prøvde med noen gamle oppgaver nå,gikk ikke.......

Anonymkode: 5c9d9...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lager du ny tråd i stedet for å fortsette i den gamle?

Om du har 4 ferdige oppgaver som skal samles i en Word-fil må du kopiere og lime inn alle oppgavene i ett dokument. (Dette fikk du vel beskjed om allerede i innlegg 4 i den andre tråden.) Pass på at overskrifter, kapitler, innholdsfortegnelse etc. gjør det tydelig hvor skillet mellom oppgavene går. 

Anonymkode: ad0b9...cb1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du ny tråd i stedet for å fortsette i den gamle?

Om du har 4 ferdige oppgaver som skal samles i en Word-fil må du kopiere og lime inn alle oppgavene i ett dokument. (Dette fikk du vel beskjed om allerede i innlegg 4 i den andre tråden.) Pass på at overskrifter, kapitler, innholdsfortegnelse etc. gjør det tydelig hvor skillet mellom oppgavene går. 

Vet ikke hvordan jeg klipper og limer (har mac ) for å slippe dette så vil jeg skrive oppgavene direkte etterhverandre slik at alle blir samlet i en fil.

Laget en ny tråd fordi jeg synes det ble rotete, vil jo gjerne lærer dette. :)

Skrevet

Hvis du skal skrive dem i et dokument, ikke bare samle dem, så bruker du overskriftssystemet for å vise tydelig hvor det begynner en ny, og avrunder hver oppgave med referanseliste. Om du da skiller dem fra hverandre med sideskift så bør det være åpenbart hvor skillet går. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Ananas. skrev:

Hvis du skal skrive dem i et dokument, ikke bare samle dem, så bruker du overskriftssystemet for å vise tydelig hvor det begynner en ny, og avrunder hver oppgave med referanseliste. Om du da skiller dem fra hverandre med sideskift så bør det være åpenbart hvor skillet går. 

Tenkte det.  Eks:

Innholdsfortegnelse

FAGTEKST

Innledning:

Avslutning:

Litteraturliste

PROFESJONSSKRIV

Litteraturliste

REFLEKSJONSNOTAT

LItteraturliste

ARTIKKEL

Litteraturliste

Skrevet

Så starter jeg på fagtekst som har egen forside

skriver deretter profesjonstekst som har egen forside

så jobber jeg meg gjennom alle oppgavene, lagrer i en fil  og sender- da er vel alt samlet i en fil.

Skrevet

Tok kontakt med skole, får til svar at jeg kan sende oppgavene seperat.

(?) altå. noe som skurrer her.  Er det mulig.

Skrevet

Hvorfor skal du sette den sammen om du ikke vet hvordan kopiere og lime inn? Trykk epple+c for å kopiere og epple+p for å lime inn.

Anonymkode: 93f34...18e

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du sette den sammen om du ikke vet hvordan kopiere og lime inn? Trykk epple+c for å kopiere og epple+p for å lime inn.

Anonymkode: 93f34...18e

Forsøk på totalforvirring eller?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsøk på totalforvirring eller?

AB'en du svarer forsøker å lære deg hvordan du skal gjøre noe så elementært som å klippe og lime tekst. På en Mac finnes det så vidt jeg vet en "epletast", som du tydeligvis kan bruke i kombinasjon med bokstavene C (for Copy) og P (for Paste) for å hhv. kopiere merket tekst og lime den inn et annet sted. Hadde du brukt en Windows-basert PC (slik jeg gjør) hadde du i stedet for "epletasten" brukt ctrl-tasten, og i stedet for P hadde du brukt V for å lime inn. I Windows kan du også f.eks. merke teksten, høyreklikke, velge "kopier", deretter plassere deg der du skal lime den inn, høyreklikke, og deretter velge "lim inn". Det finnes sikkert noe liknende på en Mac.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AB'en du svarer forsøker å lære deg hvordan du skal gjøre noe så elementært som å klippe og lime tekst. På en Mac finnes det så vidt jeg vet en "epletast", som du tydeligvis kan bruke i kombinasjon med bokstavene C (for Copy) og P (for Paste) for å hhv. kopiere merket tekst og lime den inn et annet sted. Hadde du brukt en Windows-basert PC (slik jeg gjør) hadde du i stedet for "epletasten" brukt ctrl-tasten, og i stedet for P hadde du brukt V for å lime inn. I Windows kan du også f.eks. merke teksten, høyreklikke, velge "kopier", deretter plassere deg der du skal lime den inn, høyreklikke, og deretter velge "lim inn". Det finnes sikkert noe liknende på en Mac.

Ok, takk for svar.

Har bestemt meg for å skrive oppgaven etterhverandre, lagre i samme fil og så sende, skal gå det og tenker jeg:)

Skrevet

Dette må da være en tulletråd. 

Anonymkode: c4401...748

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må da være en tulletråd. 

Anonymkode: c4401...748

:fnise:

Bare jeg som er elendig på data, og innrømer det gjerne, hehe:)

Har ikke lært meg klipp/lim på mac ennå :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som er elendig på data, og innrømer det gjerne, hehe:)

Har ikke lært meg klipp/lim på mac ennå :)

Du lærte det jo nettopp. Hvordan kom du deg inn på kg i det hele tatt?

Anonymkode: 0710f...94b

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lærte det jo nettopp. Hvordan kom du deg inn på kg i det hele tatt?

Anonymkode: 0710f...94b

Hallo, har nå litt egenironi da...... har ikke samlet 4 oppgaver i en mappe tidligere, skriver hele greien i en fil-det får holde. He he.............:) :):):):)

Skrevet

Hvorfor skal jeg klippe/lime? kan jo bare skrive de etterhverandre-voila-en fil. :)

:):fnise:

Skrevet

Da fant jeg ut av det.

lagrer først hver og en ferdig oppgave i hver sin fil, kopierer de så inn ( klipp/ lim ) slik kommer tekst etterhverandre og kan leveres i en fil.

På mac ( er det bare sett inn ) og tekstene kommer etterhverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...