AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #21 Skrevet 30. november 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver med å gå ned i vekt nå Har dessuten praksis fra og med neste uke. Anonymkode: c6238...a08 Åja, er det sånn å forstå. Ja, nei, da blir det litt vanskelig å gå ned til strl 44 ja Anonymkode: a9051...a70
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #22 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette høres jo bare skikkelig merkelig ut. Greit nok med uniformsreglene deres, men jeg tenker at om arbeidsplassen krever en bestemt bekledning er det deres ansvar å gjøre denne tilgjengelig for de ansatte. Og da selvsagt i riktig str. At man må si opp jobben fordi de ikke har uniformer i rett størrelse er helt bak mål. Anonymkode: d37ff...82f Jeg er enig i at det er merkelig, og veldig uprofesjonelt, men på sett og vis forstår jeg at det blir et logistikk-problem også. Arbeidsklærne sendes til og fra og vaskes ved et sentralisert vaskeri som vasker for x antall institusjoner, og sendes tilbake i hauger på x antall overdeler og x antall underdeler, men med en tilfeldig sammensetning av størrelser. I teorien betyr det at det den ene uka kanskje bare kommer overdeler i S og M og underdeler i XL, men i praksis vil det jo stort sett fordele seg relativt jevnt. Men hvor mange sett med klær i min størrelse de ville måttet bestille opp for å være sikre på at det til en hver tid ble med et tilstrekkelig antall plagg i riktig størrelse tilbake fra vask, vet jeg ikke, men det kan ikke være få. Anonymkode: c5619...161
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #23 Skrevet 30. november 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det er merkelig, og veldig uprofesjonelt, men på sett og vis forstår jeg at det blir et logistikk-problem også. Arbeidsklærne sendes til og fra og vaskes ved et sentralisert vaskeri som vasker for x antall institusjoner, og sendes tilbake i hauger på x antall overdeler og x antall underdeler, men med en tilfeldig sammensetning av størrelser. I teorien betyr det at det den ene uka kanskje bare kommer overdeler i S og M og underdeler i XL, men i praksis vil det jo stort sett fordele seg relativt jevnt. Men hvor mange sett med klær i min størrelse de ville måttet bestille opp for å være sikre på at det til en hver tid ble med et tilstrekkelig antall plagg i riktig størrelse tilbake fra vask, vet jeg ikke, men det kan ikke være få. Anonymkode: c5619...161 Helt ærlig virker det som du ikke har spesielt peiling på hvordan rutinene ved vask av uniformer ved vaskeri er? Anonymkode: e53a6...b32 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #24 Skrevet 30. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det er merkelig, og veldig uprofesjonelt, men på sett og vis forstår jeg at det blir et logistikk-problem også. Arbeidsklærne sendes til og fra og vaskes ved et sentralisert vaskeri som vasker for x antall institusjoner, og sendes tilbake i hauger på x antall overdeler og x antall underdeler, men med en tilfeldig sammensetning av størrelser. I teorien betyr det at det den ene uka kanskje bare kommer overdeler i S og M og underdeler i XL, men i praksis vil det jo stort sett fordele seg relativt jevnt. Men hvor mange sett med klær i min størrelse de ville måttet bestille opp for å være sikre på at det til en hver tid ble med et tilstrekkelig antall plagg i riktig størrelse tilbake fra vask, vet jeg ikke, men det kan ikke være få. Anonymkode: c5619...161 Nei, man mottar ikke tilfeldige størrelser, nei. Man bestiller opp antall av hver størrelse og fasong etc. Denne tøybestillingwn leverer msn sammen med at skittentøyet blir hentet. Hilsen hun som bl.a. har vært ansvarlig for dette på et lite lokalsykehus. Anonymkode: d2f3b...83f 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #25 Skrevet 30. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig virker det som du ikke har spesielt peiling på hvordan rutinene ved vask av uniformer ved vaskeri er? Anonymkode: e53a6...b32 Ok. Dette var nå forklaringen jeg fikk i begge tilfeller, og det var flere der som beklaget seg over at det ofte ikke var kommet riktige størrelser. Anonymkode: c5619...161
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #26 Skrevet 30. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, man mottar ikke tilfeldige størrelser, nei. Man bestiller opp antall av hver størrelse og fasong etc. Denne tøybestillingwn leverer msn sammen med at skittentøyet blir hentet. Hilsen hun som bl.a. har vært ansvarlig for dette på et lite lokalsykehus. Anonymkode: d2f3b...83f Som svart i innlegget over her, var dette altså forklaringen jeg fikk. Anonymkode: c5619...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå