AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Hei. Først av alt så må jeg si at jeg ALDRI kommer til å omplassere hunden min. Hunden kom før kjæresten og sånn er det. Kjæresten min fikk beskjed om dette fra starten av, og han valgte likevel å gå inn i et forhold med meg. Men det betyr ikke at jeg likevel vil prøve å gjøre det beste ut av situasjonen Hunden min er voksen, og har vokst opp til å bli ganske bortskjemt og svært knyttet til meg. Han ligger i sengen med meg om natten, ligger i fanget eller ved siden av meg i sofaen osv. Og jeg er også avhengig av hunden, får vondt hver gang jeg må dra fra han for noen timer. Han har ingen problemer med å være hjemme alene en hel arbeidsdag, så ingen seperasjonsangst. Men det er derfor han ligger på soverommet om natta, fordi når jeg er borte en hel arbeidsdag, så har jeg ikke hjerte til at han må være "alene" om natta også. Vet ikke om hunden føler det sånn, hvis den ligger på gangen utenfor soverommet på natta? For dette er nemlig det største tiltaket jeg kan gjøre når kjæresten er her over natta eller ei helg. Da skifter jeg på senga, støvsuger, tørker støv, prøver å fjerne så mye hår og allergener som mulig. Dette er ganske slitsomt hvis kjæresten kommer og sover over flere netter i uka. Blir hunden for mye alene hvis den sover alene i gangen, jeg drar på jobb neste morgen og kommer tilbake på ettermiddagen? Andre tiltak jeg/vi kan gjøre for å minske plagene til kjæresten? Setter pris på svar ønsker at både hund og mann skal ha det best mulig! Anonymkode: 18d1d...44e
Tvist Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Kan mannen ta allergitabletter? Har hørt at de skal ha lite bivirkniniger. Ellers tror jeg det er helt i orden om hunden må sove alene, dere sover jo alle uansett da, så hunden merker kanskje ikke så mye til det.
lokmeister2016 Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 hunden har ikke vondt og sove alene litt, bare ha en god hunde seng tilgjengelig.:)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Kjæresten din må bruke medisiner. Antagelig mer og flere typer enn da han ikke omgikkes hund. Hunden må ned fra sofaen, og aldri inn på soverommet, i hvert fall ikke opp i senga, mer. Den bør også smøres inn med Petal Cleanse et par ganger i uka. Du vet også at dersom du fortsetter forholdet vil du aldri vil kunne ha pelsdyr som kjæledyr igjen etter at hunden din er død, ja? Anonymkode: f279d...6ad
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten din må bruke medisiner. Antagelig mer og flere typer enn da han ikke omgikkes hund. Hunden må ned fra sofaen, og aldri inn på soverommet, i hvert fall ikke opp i senga, mer. Den bør også smøres inn med Petal Cleanse et par ganger i uka. Du vet også at dersom du fortsetter forholdet vil du aldri vil kunne ha pelsdyr som kjæledyr igjen etter at hunden din er død, ja? Anonymkode: f279d...6ad Nja, samboeren min var allergisk mot hund, men han valgte å flytte inn med meg uansett. Etter to år så har han ikke lengre bruk for allergimedisiner, hverken med min hund eller andre hunder. Så man kan være heldig. Anonymkode: c1988...943 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Noen allergier er arvelige også Ts. Har du tenkt på om det er så lurt å stifte familie (dersom dere tenker å få barn etterhvert) med en hunde-allergiker og at ettersom du ønsker å fortsette med å ha hund så går hundeholdet utover deres fremtidige barn? Anonymkode: e71e2...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, samboeren min var allergisk mot hund, men han valgte å flytte inn med meg uansett. Etter to år så har han ikke lengre bruk for allergimedisiner, hverken med min hund eller andre hunder. Så man kan være heldig. Anonymkode: c1988...943 Ja, man kan ha flaks. Men langt de fleste blir mye dårligere. Anonymkode: f279d...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 Takk for svar 😊 for tiden tar han bare zyrtec mens han er hos meg. Jeg har prøvd å si til han at han burde få annen medisin av lege, men han har ikke trua på at disse fungerer bedre enn zyrtec?! Jeg er selvfølgelig ikke enig. Takk for tips om petal cleanse, ska sjekke det ut. Hunden har gangen og et annet rom der det er en sofa (ikke sofa som vi bruker) hunden kan bruke, så han lider ingen nød når det kommer til komfort. Men tenker jo på ensomhet? Jeg har tenkt litt på dette med barn, men dette er ikke noe vi har tatt opp da forholdet er veldig ferskt. Jeg vil ikke skremme ham bort, haha! Jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å ha hund igjen når denne dør (vil ikke tenke tanken!). Jeg jobber veldig mye, og slik det er nå får jeg organisert det slik at noen passer på hunden hvis jeg må være lengre borte enn en normal arbeidsdag. Dette fungerer, men er slitsomt med all planleggingen og likevel dårlig samvittighet. Det er ikke sånn hver dag, hele uka altså! Sover deres hunder alene og i tillegg er hjemme en arbeidsdag alene? Anonymkode: 18d1d...44e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 15 timer siden, Tvist skrev: Kan mannen ta allergitabletter? Har hørt at de skal ha lite bivirkniniger. Ellers tror jeg det er helt i orden om hunden må sove alene, dere sover jo alle uansett da, så hunden merker kanskje ikke så mye til det. Allergimedisiner demper symptomene og maskerer en videreutvikling av allergi inntil pasienten brått står der og har utviklet en kraftigere allergi gjerne med astma. Det hele kommer an på hvordan kroppen hans reagerer og i hvilken dose han blir eksponert for hund. Dette er umulig å si om går galt eller veldig galt. Anonymkode: efa16...31c
Olaug Olsen Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Først av alt så må jeg si at jeg ALDRI kommer til å omplassere hunden min. Hunden kom før kjæresten og sånn er det. Kjæresten min fikk beskjed om dette fra starten av, og han valgte likevel å gå inn i et forhold med meg. Men det betyr ikke at jeg likevel vil prøve å gjøre det beste ut av situasjonen Hunden min er voksen, og har vokst opp til å bli ganske bortskjemt og svært knyttet til meg. Han ligger i sengen med meg om natten, ligger i fanget eller ved siden av meg i sofaen osv. Og jeg er også avhengig av hunden, får vondt hver gang jeg må dra fra han for noen timer. Han har ingen problemer med å være hjemme alene en hel arbeidsdag, så ingen seperasjonsangst. Men det er derfor han ligger på soverommet om natta, fordi når jeg er borte en hel arbeidsdag, så har jeg ikke hjerte til at han må være "alene" om natta også. Vet ikke om hunden føler det sånn, hvis den ligger på gangen utenfor soverommet på natta? For dette er nemlig det største tiltaket jeg kan gjøre når kjæresten er her over natta eller ei helg. Da skifter jeg på senga, støvsuger, tørker støv, prøver å fjerne så mye hår og allergener som mulig. Dette er ganske slitsomt hvis kjæresten kommer og sover over flere netter i uka. Blir hunden for mye alene hvis den sover alene i gangen, jeg drar på jobb neste morgen og kommer tilbake på ettermiddagen? Andre tiltak jeg/vi kan gjøre for å minske plagene til kjæresten? Setter pris på svar ønsker at både hund og mann skal ha det best mulig! Anonymkode: 18d1d...44e Høres ut som hunden er viktig for deg. du har rett i det at du iallefall er viktig for hunden Den kan ikke være alene både dag og natt. Hva med å lage en seng til hunden, slik at du kan stenge den ute fra soverommet for godt. Og i tillegg, kjøp en robotstøvsuger som kan avlaste deg. Disse er ikke så dyre nå for tiden. Dersom du er seriøs i forhold til denne allergikeren, så bør du vel strekke deg litt for å legge til rette? Han må jo være ganske forelsket, når han velger å overnatte hos deg trass i allergien sin. For meg høres det ut som dere driver en ganske farlig lek, og du bør tenke gjennom hvem du til slutt vil velge, for det kan hende du må velge til slutt. Allergien kan utvikle seg... 2
Midnanne Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Kanskje sjekk med finn om det er noen som har lyst til å 'låne' hunden til tur etc når du er på jobb? Vet jeg har sett annonser der folk etterlyser en turkamerat(hund) til låns selv ihvertfall Da får kompisen din litt ekstra selskap og tur når du er på jobb ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 50 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Høres ut som hunden er viktig for deg. du har rett i det at du iallefall er viktig for hunden Den kan ikke være alene både dag og natt. Hva med å lage en seng til hunden, slik at du kan stenge den ute fra soverommet for godt. Og i tillegg, kjøp en robotstøvsuger som kan avlaste deg. Disse er ikke så dyre nå for tiden. Dersom du er seriøs i forhold til denne allergikeren, så bør du vel strekke deg litt for å legge til rette? Han må jo være ganske forelsket, når han velger å overnatte hos deg trass i allergien sin. For meg høres det ut som dere driver en ganske farlig lek, og du bør tenke gjennom hvem du til slutt vil velge, for det kan hende du må velge til slutt. Allergien kan utvikle seg... Takk for svar Hunden har en treseter sofa faktisk, med puter og Pledd som er bare hans så vil si det kvalifiserer som en veldig bra hundeseng. I verste fall så kan vi ikke bo sammen mens hunden lever.. Takk for tips for robotstøvsuger, skal vurdere det hvis økonomien noen ganger tilsier at jeg kan ta meg råd til det. Støvsuger annenhver dag, og også samme dag han kommer på besøk. Anonymkode: 18d1d...44e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 54 minutter siden, Midnanne skrev: Kanskje sjekk med finn om det er noen som har lyst til å 'låne' hunden til tur etc når du er på jobb? Vet jeg har sett annonser der folk etterlyser en turkamerat(hund) til låns selv ihvertfall Da får kompisen din litt ekstra selskap og tur når du er på jobb ihvertfall Dette skal jeg sjekke ut! Tror desverre stedet jeg bor på er for lite for noe sånt.. Og hunden er snill som et lam, men desverre sterk som en bjørn, så ei ungjente kan ikke ta han med på tur og risikerer å ramle overende med ham. Anonymkode: 18d1d...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå