AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Jeg har fått time til en nevropsykologisk undersøkelse i februar med henvisning fra min fastlege. Har samtidig inne en søknad om aap hos NAV som de ikke kan behandle ferdig før etter denne undersøkelsen. Men det er nesten fire måneder. Jeg har selv undersøkt litt og tatt kontakt med andre nevropsykologer for å høre om ventetid. Hos en av de er det kun tre uker og jeg kan få undersøkelsen før jul. Er det noe mulighet for at jeg han spørre min fastlege om jeg kan bli henvist dit i stedetfor? Selvom det er i en annen by? Eller må jeg bare vente? Men jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg klarer å vente. Jeg er helt ødelagt pga. det egentlig..... Vil bare bli ferdig med alt for å si det sånn. Anonymkode: 447cf...152
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått time til en nevropsykologisk undersøkelse i februar med henvisning fra min fastlege. Har samtidig inne en søknad om aap hos NAV som de ikke kan behandle ferdig før etter denne undersøkelsen. Men det er nesten fire måneder. Jeg har selv undersøkt litt og tatt kontakt med andre nevropsykologer for å høre om ventetid. Hos en av de er det kun tre uker og jeg kan få undersøkelsen før jul. Er det noe mulighet for at jeg han spørre min fastlege om jeg kan bli henvist dit i stedetfor? Selvom det er i en annen by? Eller må jeg bare vente? Men jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg klarer å vente. Jeg er helt ødelagt pga. det egentlig..... Vil bare bli ferdig med alt for å si det sånn. Anonymkode: 447cf...152 Denne havnet visst i feil kategori.... Postet den litt fort... Anonymkode: 447cf...152
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ Anonymkode: e4878...bfc
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Det skal gå helt fint, bare dobbeltsjekk at vedkommende har driftsavtale, hvis ikke blir det veldig dyrt. Anonymkode: 2fff4...a31
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Fra NAVs nettsider: "Du kan også få AAP i venteperioder (...) mens du venter på behandling" Du har nok misforstått. Hva sa saksbehandler? Sender du meldekort? Anonymkode: 162b2...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra NAVs nettsider: "Du kan også få AAP i venteperioder (...) mens du venter på behandling" Du har nok misforstått. Hva sa saksbehandler? Sender du meldekort? Anonymkode: 162b2...3f4 Jeg sender meldekort ja. Og er også i arbeidspraksis/arbeidsutprøving fem dager i uken. Venter også på noe form for behandling i noe som heter psykisk helsehjelp i kommunen min. Spurte saksbehandler om akkurat det dem AAP i påvente av behandlig, men h*n sa bare "NAV ser det som hensiktsmessig at en nevropsykologisk undersøkelse foreligger" Jeg ville jo også tro da at når søknaden om AAP ikke vil bli behandlet ferdig før denne undersøkelsen er foretatt så vil NAV sørge for at jeg vil kunne få den kjappere. Men det er ni måneder venting med henvisning fra NAV. Jeg er ikke overrasket. Har aldri hatt en god opplevelse med NAV. Anonymkode: 447cf...152
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Det er fritt sykehusvalg. Du kan velge et sted der det er kortere ventetid. Da må du så klart sikkert reise litt. Anonymkode: f8819...124
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått time til en nevropsykologisk undersøkelse i februar med henvisning fra min fastlege. Har samtidig inne en søknad om aap hos NAV som de ikke kan behandle ferdig før etter denne undersøkelsen. Men det er nesten fire måneder. Jeg har selv undersøkt litt og tatt kontakt med andre nevropsykologer for å høre om ventetid. Hos en av de er det kun tre uker og jeg kan få undersøkelsen før jul. Er det noe mulighet for at jeg han spørre min fastlege om jeg kan bli henvist dit i stedetfor? Selvom det er i en annen by? Eller må jeg bare vente? Men jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg klarer å vente. Jeg er helt ødelagt pga. det egentlig..... Vil bare bli ferdig med alt for å si det sånn. Anonymkode: 447cf...152 Nav godtar ikke uttalelser fra hvem som helst av spesialister. Så dette bør du undersøke med Nav først. Legen kan sende en ny henvisning til en annen spsialist, men jeg stusser litt over at dette gjelder en nevropsykolog, fordi den spesialisttypen er jo mangelvare med lange ventetider. Ekstra reiseutgifter må du dekke selv. Anonymkode: a5b9f...8c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå