Gå til innhold

Vaske BHen - Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ramlet over en diskusjon på Facebook som omhandlet hvor ofte man vasker BHen man bruker. Jeg ble mildt sagt ganske sjokkert over noen av svarene! Så jeg lurer på: Hvor ofte vasker KGere BHene sine? Eventuelt hvor mange ganger bruker dere dem før de havner i skittentøyskurven?

Anonymkode: 4b157...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor sjeldent.. 

Anonymkode: d1b06...4af

• Liker 2
Skrevet

Bruker de 2-3 ganger. Kommer litt an på hva jeg hva jeg har gjort. Rett etter trening eller om jeg har blitt veldig svett eller noe sånt.

Anonymkode: 1f7bc...546

• Liker 2
Skrevet

Bruker man ull-BH trenger den ikke å vaskes like ofte som BHer i andre materialer :)

Anonymkode: 7ad8d...1c9

• Liker 3
Skrevet

Det er væravhengig må jeg si. Om sommeren vaskes de mye oftere, men om vinteren vasker jeg dem svært sjelden. Hvis jeg ikke svetter, er de jo ikke mer utsatt enn en vanlig singlet. Trenger ikke vaske den hele tiden, da sliter jeg den bare ut.

Anonymkode: 4c2ef...297

• Liker 2
Skrevet

sjeldent. De brukes for ti ganger før de vaskes...

Anonymkode: 6fe3f...507

• Liker 3
Skrevet

Sports bh vaskes etter hver bruk. 

Hverdagsbh vaskes når jeg føler den er skitten. Kommer an på hvor mye jeg bruker de. Noen ganger kan det sikkert gå en måned. Jeg er alltid nydusjet når jeg tar bh på, og tar av meg bhen når jeg kommer hjem. Noen dager har jeg kun bh på noen timer, hvis jeg er hjemme i helgen går jeg uten. Derfor føler jeg ikke at jeg trenger å vaske bh så ofte.

Det er jo greit å ikke vaske bhen hvis den ikke er skitten og lukter rent.

Hvorfor fikk du sjokk av det? 

• Liker 2
Skrevet

Rent undertøy hver eneste dag, året rundt. 

Anonymkode: ed932...33e

• Liker 2
Skrevet

Vasker dem som regel hver gang jeg dusjer og skifter klær, men om den beste bhen trengs en runde til bruker jeg den en gang til

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker dyre bh-er med mye silke og blonder, de kan rett og slett ikke vaskes så ofte. Og jeg svetter uhyre sjeldent på puppene. Treningsbh'er er selvfølgelig en helt annen sak. Syns generelt mange har tendens til å vaske alt for mye. Truser og sokker er selvfølgelig noe helt annet og må vaskes etter bruk. 

Anonymkode: e9047...ce6

• Liker 4
Skrevet

Bruker bh en dag og så en ny. Den første lufter jeg til dag 3 og da går den til vask.   Regel min, men det finns unntak selvsagt.

Skrevet

Jeg tar ny stort sett hver gang jeg dusjer, med mindre jeg ikke har gjort stort den dagen. I min verden er BH undertøy, nesten på linje med sokker og truse. Kan nok fint bruke en BH et par dager lenger enn de andre, men bytter dem ganske ofte.

• Liker 1
Skrevet

Alt fra 3-6 dager. Hvis jeg har vært aktiv går den fortere til vask. :) 

Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Jeg tar ny stort sett hver gang jeg dusjer, med mindre jeg ikke har gjort stort den dagen. I min verden er BH undertøy, nesten på linje med sokker og truse. Kan nok fint bruke en BH et par dager lenger enn de andre, men bytter dem ganske ofte.

Dere som vasker BH flere ganger i uken kan IKKE ha dyre og ekslusive BH-er i alle fall. Da hadde dere ødelagt dem. Hennes? Sparkjøp? Hvis ikke mishandler dere BH-ene deres...

Anonymkode: d7239...cab

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som vasker BH flere ganger i uken kan IKKE ha dyre og ekslusive BH-er i alle fall. Da hadde dere ødelagt dem. Hennes? Sparkjøp? Hvis ikke mishandler dere BH-ene deres...

Nei, jeg har ikke av de dyreste BHene, men jeg orker ikke å ta på meg klær jeg ikke føler at er reine. Vasker de forsiktig og jeg har flere BHer som er både 5 og 6 år gamle så så hardt kan jeg ikke mishandle dem :P BHene mine koster vel alt fra 250 til 700kr stykket.

Skrevet

Jeg får ikke svettelukt under puppene som i armhulene, ikke har jeg utflod av dem heller, derfor vaskes de mye sjeldnere enn t-skjorter og truser.

SportsBH vaskes etter 1-2 gangers bruk, de andre...måneder mellom hver gang. Jeg tar luktetesten. Stapper nesa nedi og tar et godt drag. Jeg gjør ikke det med trusene mine :P 

Anonymkode: 05258...c11

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du veldig feil. Jeg har bare dyre Amoena bher i prisklassen fra 700 kroner og oppover. Å bruke bher mer enn en dag er uaktuelt. Det handler om å føle seg velstelt og å se representativ ut, også under klærne. 

Hvordan du vasker og med hvilket vaskemiddel er avgjørende for resultatet. Å påstå at man har su fine bher at de ikke tåler vask er bare prat. 

Anonymkode: ed932...33e

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker mine ei uke eller to før jeg skifter den. Lukter på den, og lukter den går den selvsagt i skittentøyet. Har ganske store bryster, så jeg har kun fire bh'er som jeg bytter på å bruke... de er ganske dyre, så jeg har ikke råd til å kjøpe meg så mange bh'er. 

Anonymkode: 8d711...c7a

• Liker 3
Skrevet

Jeg roterer på de hver dag. Har ca 7-8 stk, så bytter mellom de hver dag. Tar en kollektiv vask av alle sammen 1 gang i mnd. SportsBH vaskes etter hver bruk, har flere av de også så de brukes når resten er i vask.

Anonymkode: 15596...c45

• Liker 1
Gjest RealWildOne
Skrevet
6 timer siden, Coconutz skrev:

Alt fra 3-6 dager. Hvis jeg har vært aktiv går den fortere til vask. :) 

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...