AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Det er en person jeg er nødt å omgås i mange timer daglig, og jeg holder på å bli sprø.. Jeg har aldri møtt noen som snakker så høyt, og jeg får rett og slett skikkelig vondt i hodet og ørene av henne. Har sagt fra til henne både på en ordentlig måte og jeg har tullet med henne om det, men det går rett og slett ikke inn. Hun hører rett og slett ikke selv hvor høyt hun snakker i forhold til alle andre, og jeg er lei av å si det til henne hele tiden fordi det skaper dårlig stemning og vi er egentlig nødt til å komme overens med hverandre. Noen tips? Anonymkode: 0503e...05e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Kanskje hun har dårlig hørsel. Anonymkode: 42360...575 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun har dårlig hørsel. Anonymkode: 42360...575 Det slo meg også. Anonymkode: b1d59...158
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun har dårlig hørsel. Anonymkode: 42360...575 Aldri merket at hun har problemer med å høre ting vi andre kan høre, men det er selvfølgelig en mulighet. Anonymkode: 0503e...05e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Hva sier hun når du tar det opp med henne? Jeg ville forklart det på en ordentlig men humoristisk måte, og så - forutsatt at hun er enig - sammen lagt en slagplan for hvordan dere skal løse det videre. For eksempel at du har et tegn (et lite skilt, eller en penn eller noe) som du holder opp når det blir veldig høyt. Hun har sikkert hørt det før men glemmer seg. Anonymkode: 11679...578
exictence Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 "Vet du, det hadde vært mye hyggeligere om du ikke snakket så høyt. Kan forstå at det lett blir sånn av vane" 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Er dette en person som er litt høy på seg selv og snakker fort og tankeløst? Pluss har litt rå latter? eg har opplevd flere slike og min erfaring er at slike dessverre ikke forandrer på lydnivået. De blir bare sure. Jeg har måtte fjerne meg fra flere for de tar rett og slett over i alle situasjoner. Anonymkode: e7d1f...efc 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en person som er litt høy på seg selv og snakker fort og tankeløst? Pluss har litt rå latter? eg har opplevd flere slike og min erfaring er at slike dessverre ikke forandrer på lydnivået. De blir bare sure. Jeg har måtte fjerne meg fra flere for de tar rett og slett over i alle situasjoner. Anonymkode: e7d1f...efc Æsj hater sånne mennesker. De ødelegger så vanvittig mye for andres utvikling og muligheter. Anonymkode: 96e5d...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier hun når du tar det opp med henne? Jeg ville forklart det på en ordentlig men humoristisk måte, og så - forutsatt at hun er enig - sammen lagt en slagplan for hvordan dere skal løse det videre. For eksempel at du har et tegn (et lite skilt, eller en penn eller noe) som du holder opp når det blir veldig høyt. Hun har sikkert hørt det før men glemmer seg. Anonymkode: 11679...578 Greia er at av og til tar hun seg veldig nær når noen kommenterer det, så hver gang jeg sier fra føler jeg meg bare sykt passiv-aggressiv.. Vet aldri om hun blir sur eller ikke om jeg sier i fra. Har prøvd å sagt det på en humoristisk måte men da blir hun bare furt, virker som det er bedre at jeg bare sier det rett ut. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvorfor hun ikke skjerper seg, hun må da ha fått høre dette hele livet.. Det er ikke som om jeg er den eneste som reagerer på det liksom Ender opp med at jeg bare går når hun kommer inn i rommet fordi jeg orker ikke høre på henne. Anonymkode: 0503e...05e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Føler med deg, jeg har en venninne som er slik, hun bruker utestemme hele tiden. Er litt flaut å gå på kafe med henne, da alle kan høre hva vi snakker om! Anonymkode: a34c0...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 Har en stesønn som også er vanvittig høylydt, når han snakker rett ved siden av meg er det som om noen står der med ropert. Vi sier det bare rett ut til han, at nå snakker du alt for høyt, jekk det ned noen hakk. Det funker det.... til neste gang han snakker med oss. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: 4aa70...c89
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #12 Skrevet 29. november 2016 Jeg har av og til tenkt å spørre om de ønsker at hele verden skal vite alt om seksuallivet deres siden de prater så høyt. Til et barn ville jeg vel spurt om h#n ønsker at alle skal høre hemmelighetene h#nnes. Når noen prater om hemmelige ting så senker de jo vanligvis stemmen? Litt omvendt psykoligi Anonymkode: e7d1f...efc 1
Diamant Skrevet 29. november 2016 #13 Skrevet 29. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg, jeg har en venninne som er slik, hun bruker utestemme hele tiden. Er litt flaut å gå på kafe med henne, da alle kan høre hva vi snakker om! Anonymkode: a34c0...6e9 Pluss at det er kjipt for de som sitter ved nabobordet, det blir nærmest umulig å holde en samtale gående fordi det "ropes" fra bordet ved siden av. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #14 Skrevet 29. november 2016 Jeg er en sånn som av og til kan bli høyrøstet, spesielt når jeg blir engasjert og babler i vei. Jeg er klar over det selv, men jeg klarer ikke å holde meg stille og rolig lenge av gangen. I dag har jeg forsøkt å være stille på jobb, men da fikk jeg kommentarer på dét også, så det er jammen ikke enkelt å vite hvordan man skal opptre. Når det er sagt så skjønner jeg hva du mener. Noen roper og gauker alltid. Slik er ikke jeg, tror jeg. Anonymkode: 42c7a...0b1 2
FrkIA Skrevet 1. desember 2016 #15 Skrevet 1. desember 2016 Jeg er også en sånn som snakker utrolig høyt til tider, noen ganger merker jeg det ikke selv i det hele tatt og noen ganger blir jeg plutselig oppmerksom på det og demper meg. Gjengangeren er at jeg ofte snakker høyt når jeg blir engasjert/glad. Jeg er veldig oppmerksom på det selv og tenker mye på det, men jeg hadde faktisk blitt skikkelig lei meg om noen sa "Nå snakker du altfor høyt, jekk deg ned!" Husker enda moren til en venninne fra barneskolen som glefset skikkelig til meg en gang og sa "MÅ du snakke så høyt hele tiden??"... Jeg ble UTROLIG lei meg. Begynte nylig i ny jobb og der er det en (utrolig hyggelig og grei) dame som snakker EKSTREMT høyt hele tiden. Hun har bare et toneleie som er MYE høyere enn alle andre uansett hva hun snakker om. I begynnelsen irriterte det meg ettersom vi sitter i åpent kontorlandskap, men så tenkte jeg over saken og kom frem til at hun er nok veldig klar over det selv og har nok fått høre det mange ganger, men kan rett og slett ikke noe for det litt sånn som meg, og at det ikke ville komme noe godt ut av at jeg også kommenterte det. Jeg overser det rett og slett, og det synes jeg du også skal prøve å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #16 Skrevet 1. desember 2016 På 29.11.2016 den 17.34, AnonymBruker skrev: Greia er at av og til tar hun seg veldig nær når noen kommenterer det, så hver gang jeg sier fra føler jeg meg bare sykt passiv-aggressiv.. Vet aldri om hun blir sur eller ikke om jeg sier i fra. Har prøvd å sagt det på en humoristisk måte men da blir hun bare furt, virker som det er bedre at jeg bare sier det rett ut. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvorfor hun ikke skjerper seg, hun må da ha fått høre dette hele livet.. Det er ikke som om jeg er den eneste som reagerer på det liksom Ender opp med at jeg bare går når hun kommer inn i rommet fordi jeg orker ikke høre på henne. Anonymkode: 0503e...05e Hvis du ikke vil være passiv-aggressiv er nok det beste å ta en ordentlig prat fremfor å kommentere med humor til stadighet. Anonymkode: ea589...cc3
Norskjente123 Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 Jeg hadde sagt ifra på en ordentlig måte der hun ikke føler seg angrepet. Jeg er selv høylytt å jeg var ikke klar over det før en venninne sa det til meg. Ble litt "fornæmet" akuratt der å da inni meg for jeg syntes ikke at jeg snakket høyt. Men jeg begynte å tenke mer over det å "skrudde" ned når jeg merket det. Glad for jeg vet det nå, tror det er hørslen min ☺
Browncoat Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 14 timer siden, FrkIA skrev: Jeg er også en sånn som snakker utrolig høyt til tider, noen ganger merker jeg det ikke selv i det hele tatt og noen ganger blir jeg plutselig oppmerksom på det og demper meg. Gjengangeren er at jeg ofte snakker høyt når jeg blir engasjert/glad. Jeg er veldig oppmerksom på det selv og tenker mye på det, men jeg hadde faktisk blitt skikkelig lei meg om noen sa "Nå snakker du altfor høyt, jekk deg ned!" Husker enda moren til en venninne fra barneskolen som glefset skikkelig til meg en gang og sa "MÅ du snakke så høyt hele tiden??"... Jeg ble UTROLIG lei meg. Begynte nylig i ny jobb og der er det en (utrolig hyggelig og grei) dame som snakker EKSTREMT høyt hele tiden. Hun har bare et toneleie som er MYE høyere enn alle andre uansett hva hun snakker om. I begynnelsen irriterte det meg ettersom vi sitter i åpent kontorlandskap, men så tenkte jeg over saken og kom frem til at hun er nok veldig klar over det selv og har nok fått høre det mange ganger, men kan rett og slett ikke noe for det litt sånn som meg, og at det ikke ville komme noe godt ut av at jeg også kommenterte det. Jeg overser det rett og slett, og det synes jeg du også skal prøve å gjøre Det kan være utrolig slitsomt med folk som snakker veldig høyt mye. Greit nok at man kan glemme seg i blant, men å forvente at alle andre skal tilpasse seg og overse det blir dumt. Å bli glefset til eller kjeftet på er selvfølgelig ikke hyggelig, men man må kunne si ifra på en grei måte uten at det blir tatt som en fornærmelse. F.eks. "nå snakker du for høyt" uten "jekk deg ned" er vel ikke ille? Eller ta en hvit løgn "jeg har litt vondt i hodet i dag, kan du prøve å snakke litt lavere?". Og i TS sitt tilfelle er det ikke en løgn heller, hun får faktisk vondt i hodet av det. Og siden du har en tendens til å snakke høyt, kan det godt hende at du har en høyere toleranse for støy og det derfor er enklere å ignorere når hun kollegaen din bruker høy stemme. For andre går det kanskje utover konsentrasjonen, trivselen og effektiviteten deres på jobb. 1
lokmeister2016 Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 jeg kan ha en tendens og snakke litt høyt om jeg blir ivrig i de jeg snakker om haha ,men da ber folk meg snakke lavere blir ikke sur sier bare unnskyld:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå