Gå til innhold

300 ml Cosylan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. Jeg har vært syk i tre uker nå. Begynte med sår hals, så gikk det over i forferdelig kraftig hoste. Hostet til jeg brakk meg tilslutt og fikk ikke sove. Så jeg var hos legen og fikk stikk i fingeren (crp) og fikk beskjed om at den var helt fin. Så fikk skrevet ut resept på Cosylan hostesaft. Jeg har gått på det i ja, vel en uke nå. Det hjalp veldig de første 4-5 dagene, men nå er det på'an igjen med hostingen. Jeg fatter ikke hvorfor det plutselig kom igjen. Skikkelig nedtur. Og nå er faktisk flasken snart tom også.. sånn ca 30 ml igjen av 300! Bør jeg oppsøke legen igjen og få ny resept? Eller kan det være noe annet som feiler meg i og med at den har sluttet og virke, og jeg har begynt å hoste igjen? Noen erfaringer? Jeg hadde nå hvertfal trodd at en hel sånn flaske normalt sett ville gjøre susen, men ser for meg desverre ikke lyst ut i det hele tatt.. Har forresten aldri gått på sånn sterk hostesaft før, bare sånn fra butikken når jeg var mindre. Blir veldig sjelden syk, men når jeg først blir det kan det holde på i opptil 1 og kanskje også 2 MÅNEDER -.-

Anonymkode: e780e...b5b

Skrevet

Trenger sårt hjelp. Er så drittlei og sliten nå :grine: Sorry om jeg klager/maser, men er litt desperat..

-TS

Skrevet

slimløsende er ikke anbefalt egentlig. 

Anonymkode: 38ca9...5c4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

slimløsende er ikke anbefalt egentlig. 

Er Cosylan slimløsende da? Jeg fikk det for tørrhoste liksom..

-TS

Skrevet

du bør ta en ny tur til legen. Når slike hosterunder gir seg litt for så å gå på igjen kan man ha fått en bakterie-infeksjon "på topp av" virusinfeksjonen du hadde i utgangspunktet. Ta en ny tur til legekontoret slik at du får tatt en ny CRP,.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Cosylan slimløsende da? Jeg fikk det for tørrhoste liksom..

-TS

Beklager så mye. Selvfølgelig :) Du har helt rett. 

Skrevet

Forresten bør du utredes. Spør om henvisning til røntgen thorax + å ta spirometri på legekontoret for å utelukke astma/kols.

Skrevet
9 minutter siden, lesejenta skrev:

du bør ta en ny tur til legen. Når slike hosterunder gir seg litt for så å gå på igjen kan man ha fått en bakterie-infeksjon "på topp av" virusinfeksjonen du hadde i utgangspunktet. Ta en ny tur til legekontoret slik at du får tatt en ny CRP,.

Javel ja.. Tusen takk for svar :-) Får vel ta meg en ny tur til legen jeg da.

-TS

Skrevet

Cosylan er "dop". Det er verken slimløsende eller noe en skal drikke i ml etter ml. http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/cosylan-meda-547676 Den inneholder morfin som igjen virker hostedempende, den demper hosterefleksen. 

Når du har drukket nesten 300 ml. Så ringer du legen og forklarer situasjonen og ber legen om råd videre. Ble du sjekket for kikhoste? 

Anonymkode: 6f927...2d1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cosylan er "dop". Det er verken slimløsende eller noe en skal drikke i ml etter ml. http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/cosylan-meda-547676 Den inneholder morfin som igjen virker hostedempende, den demper hosterefleksen. 

Når du har drukket nesten 300 ml. Så ringer du legen og forklarer situasjonen og ber legen om råd videre. Ble du sjekket for kikhoste? 

Anonymkode: 6f927...2d1

Ja, det har jeg fått med meg at det er "dop". Men at man ikke skal drikke så mye av det? Jeg regnet med jeg skulle drikke på det helt til hosten forsvant jeg.. Legen sa heller ikke noe om hvor lenge jeg skulle gå på det. Bare hvor mye doser daglig. 

Nei, det ble jeg ikke. Men mener jeg tok vaksine mot det da jeg var mindre, så da kan det vel ikke være det vel? Eller?

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...