Gå til innhold

Chip på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha informasjon om foreldrene til hunden sin om man skal chipe den? Ei dame sa til meg at hun måtte ha informasjon eller så kunne ikke vetrinæren chippe hunden, vet ikke om dette er tull men.. Vurderer å ringe å spørre om det stemmer.. Kan vel ikke stemme? 

Anonymkode: a4baf...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Useriøst å levere hund uten chip og stamtavle, men det bør vel være mulig å chippe en hund uten informasjon om foreldrene. Men hvorfor ikke bare imøtekomme henne?

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Useriøst å levere hund uten chip og stamtavle, men det bør vel være mulig å chippe en hund uten informasjon om foreldrene. Men hvorfor ikke bare imøtekomme henne?

Ja men nå kan ikke man forlange en billig hund med chip. Hadde et blandings valpekull tidligere, tok 5000 pr valp, skulle hatt mer om jeg tok chip itillegg. 

Men hun ene dama påsto at valper var ikke verdt mer en 500kr om det var blanding, hvorfor skal man da chipe om de ikke skal koste noe? plutselig ga hun meg 2000 mindre, først prøvde hun å stikke av med valpen uten å betale. DET er useriøst det. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men nå kan ikke man forlange en billig hund med chip. Hadde et blandings valpekull tidligere, tok 5000 pr valp, skulle hatt mer om jeg tok chip itillegg. 

Men hun ene dama påsto at valper var ikke verdt mer en 500kr om det var blanding, hvorfor skal man da chipe om de ikke skal koste noe? plutselig ga hun meg 2000 mindre, først prøvde hun å stikke av med valpen uten å betale. DET er useriøst det. 

Hadde tatt mer om jeg skulle hatt chip på hund selv, men pleier å gi billigere så de kan chippe selv :) 

Grunnen er fordi så mange klager på prisen osv, da må de vel chipe selv, om det er så dyrt med hund.

Skrevet

Det koster fra 500-1000lr for valpepakke, som inkluderer vaksine, chip og helsesjekk. SÅ dyrt er det ikke...

Og nei, man trenger ikke info om foreldre når den skal chippes.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, wahaj skrev:

Det koster fra 500-1000lr for valpepakke, som inkluderer vaksine, chip og helsesjekk. SÅ dyrt er det ikke...

Og nei, man trenger ikke info om foreldre når den skal chippes.

Det koster ca 8000-10000 å chipe valpekull inkl vaksine.

• Liker 1
Skrevet

Hadde valpekull på 6 og det kosta litt over 8000. Ikke søren om jeg selger valper billig da, når det er kjempe stor jobb med valper, vaska vel mellom 11-15 ganger dagen, vasket mye mer da de var 6-8 uke gamle. Tenk om jeg hadde hatt de til 12 uker. Det hadde påkostet så mye inkl mat osv. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg skrev er per valp. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Chip har ingenting med stamtavle eller rase å gjøre. 

Det å chippe + registrere en hund, det har med stamtavle å rase å gjøre. 
Altså i raseregisteret, i NKK eller hva det nå heter. 

Vi driter i chip når vi skaffer oss hund. For vi chipper dem selv. Husker ikke pris, min er ikke chippet enda. Fordi jeg er treg :bond:

Endelig ei som sa det! :) 

Men ja helt enig. Det her er blandingshund å tenker det at hvis de klager så på prisen så kan de chipe seinere selv for da blir det jo billigere for de :) Om de da chippet en annen mnd de har ekstra penger. Men syntes ikke folk skal skaffe seg hund om de da klager konstant på at de koster for mye og det er dyrt å eie. Syntes ikke 6000,- for en blandingsvalp er dyrt, det samme sier veldig mange også. Men er vel kanskje de med "lite" penger som syntes det er dyrt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, wahaj skrev:

Det jeg skrev er per valp. 

Ja det er ganske dyrt om kullet er større, ink mat og utstyr til valpene. Mat, markkur, matter, alt av utstyr er mye viktigere en chip i første omgang, chip kan de fikse selv en mnd etter de har hentet valpen, for da har de vel fått lønnen sin. Valpekullet mitt UTEN chip osv kostet meg 9200 å noe i fjord, med chip kostet det nesten 20.000, så det er ganske dyrt. 

Skrevet

Ikke tjente jeg mer enn 16.000 på kullet, inkl alt av valpejobb, fy å mye å vaske, måtte passe på hele tiden, stå opp 3 ganger om natta osv.

Skrevet

Blir ikke mer useriøst om de ikke er chippet. mennom en rasehund ikke er chippet betaler man ikke full pris på valpen :) 

Skrevet

Å chippe hunden er en billig forsikring den dagen noe skjer og hunden blir påkjørt, forsvinner eller forulykker på andre måter. 

6000 for en blanding som ikke har fått chip er dyrt. Sjekk jaktrasene. Jeg betalte 8000 for renraset jakthund med chip og helsesjekk og full pakke (NKK, forhåndsforsikret) og den hunden har jeg vunnet mye med. Avlsrådet ønsker å bruke henne til nedfryst sperm som de har spart på siden 80-tallet. Må bare få tatt jaktprøven så blir det valper her men topp helse, chip og papirer til den nette sum av...8000,-

Samtidig har jeg en annen rase som kostet det dobbelte, renraset og alt i orden der og MEN helsa har skanta siden hun var 18 mnd og kan aldri få valper pga det. På utstilling ville de ledd om jeg viste henne frem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå sporer jeg litt av, men jeg kjøpte en blandingsvalp på 8 uker for 12.000kr. Valpen hadde bare fått vaksine og ormkur. Fikk med mat som varte i en uke så store valpepakken var det ikke. Chipping måtte jeg ordne selv. Når jeg tenker etter føler jeg det var et ganske dårlig kjøp egentlig... Angrer dog ikke et sekund. Valpen er kjempe herlig:rodmer:

Endret av Spiteful
Skrevet
4 minutter siden, Spiteful skrev:

Nå sporer jeg litt av, men jeg kjøpte en blandingsvalp på 8 uker for 12.000kr. Valpen hadde bare fått vaksine og ormkur. Fikk med mat som varte i en uke så store valpepakken var det ikke. Chipping måtte jeg ordne selv. Når jeg tenker etter føler jeg det var et ganske dårlig kjøp egentlig... Angrer dog ikke et sekund. Valpen er kjempe herlig:rodmer:

Hva slags blanding var det? Om det var en liten hund blanding så var det vel ikke så dyrt :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags blanding var det? Om det var en liten hund blanding så var det vel ikke så dyrt :) 

Blanding av Morkie (Malteser og Yorkshire Terrier) og renraset Malteser. Jeg syns kjøpet var verdt pengene:fnise:

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det koster garantert ikke den summen og selv gå til veterinær, vaksinere og og chippe. Trodde aller hadde chip på hunden sin ??

Anonymkode: b9374...c22

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det koster garantert ikke den summen og selv gå til veterinær, vaksinere og og chippe. Trodde aller hadde chip på hunden sin ??

Anonymkode: b9374...c22

De aller fleste har chip ja, men chipper etter de har kjøpt hunden hos oppretter også :) 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meget useriøst, ja.

Du har satt prisen, om de har kontaktet deg fordi de er interessert, så skal de betale det du har bestemt deg for at du skal ha for valpen/hunden. 

Egentlig så er det slik at minsteprisen på en hund skal egentlig være 5000kr, men det er selvfølgelig ikke noe bestemt lov på dette.

Kjempe bra du tenker på prisen. Noen der ute som setter for lite fokus på valper, og da selger de billig bare for å bli kvitt valpene, det tiltrekker seg mange useriøse kjøpere.

Leste også en finn-annonse ang valp "Første mann til mølla". 

Anonymkode: 7ecf5...fcc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...