Gå til innhold

Tror jeg må avlive hunden min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund på 9 år, i det siste så har hun ikke vært seg selv.. Sliter en del med leddene og har nå fått en stor kul på høyre framfot, som hun tygger og sliter veldig med. Har prøvd med krage og salve, men blir ikke bedre.. Har også funnet 2 kuler i det ene juret hennes.. Jeg ser hun ikke har den samme livskvaliteten mer.. Men hun er glad og veldig kosete fortsatt.. Er det best for henne å la det slippe nå? Den kulen hun har på foten har hun også hatt før, men kommer bare tilbake, og nå klarer hun så vidt å gå på den foten🙄 Er så utrolig glad i henne, men jeg vil jo hennes eget beste..

Anonymkode: aae52...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om hun har mye plager, men spiser og drikker hun som vanlig? Så lenge hunden har matlyst så kan det være en indikasjon på at hun har det ok, trass i smertene. 

Jeg tror jeg ville ha tatt meg en tur til vetrinæren og hørt om hva de tenker om tilstanden hennes. De vil da foreta en objetiv vurdering av hva de anser vil være det beste for henne. Til syvende og sist er det dessverre likevel du som må ta avgjørelsen.

Jeg håper at du kommer fram til en avgjørelse du selv føler er den rette. Jeg er selv ufattelig glad i hunden min, og det hadde nok sittet langt inne å skulle avlive ham, men jeg hadde ikke hatt lyst til å se ham ha veldig vondt heller.

Ønsker deg alt godt og gode klemmer til deg :klemmer: 

• Liker 2
Skrevet

Huff, alltid vanskelig det der... Du kan jo ta henne med til dyrlegen for en vurdering? Han kan sjekke henne og finne ut om hun bør avlives. Hvis han mener at hun ikke har det vondt, kan du få beholde henne litt til. Alt er avhengig av hvilken livskvalitet hun har. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun haringte det bra nå så kan du nok vente litt til, men så fort hun blir dårligere og ikke har det noe godt er det jo best for hun å få slippe. har du hørt med dyrlegen om hva hen tenker?

• Liker 1
Skrevet

Skal til dyrlegen i morgen, de ville sette av god nok tid i tilfelle det blir avlivning.. Som de sa når jeg forklarte situasjonen så ville de se på henne først, men jeg ser hun sliter. Hun er 9 år og 10-12år er gjennomsnittsalderen til labradoren.. Hun ligger her i sofaen sammen med meg og vil så vidt ut for å tisse. Hun spiser ikke så mye, men drikker en del. Men må jo legge seg ned for å drikke da hun ikke klarer å stå på den foten 😢

Anonymkode: aae52...641

Skrevet

Uff aldri lett når dyrene begynner å slite å man går tom for ideer. Men man må også tenke at det er en del av å ha dyr, de dør før oss å det er vondt som pokkern! Men man kan ikke la dyrene gå i det uendelige når man ser at de sliter bare fordi vi får vondt av å miste dem :/ 

Anonymkode: dd60a...d23

Skrevet (endret)

Huff, kjære deg, nå skal du jo til veterinær så håper du får noen svar. Du nevner du har retriever, det får meg til å svare selv om man på ingen måter kan vite hva som feiler hunden over nettet. Men, visst det er leddene/hoftene som plager henne kan hun få hjelp! (Kuler kan bare være fettkuler) min flat-coated begynte sluntre unna på tur når han ble 7 år, nå er han 10 og sprekere enn på 4 år! Han fikk smertestillende en måned, dette virket momentant og gå oss svar på at det var smerter han led av, blodprøve viste ingen kreft (dette sjekker de alltid på flatter), deretter begynte han på glukosamin i foret, dette virket til han ble 9. Da fikk han cartrofen-sprøyte og han får massasje, dette holder plagene borte! Riktig for og trim er også viktig! Når dette ikke virker lenger vil vi gå over til å gi han smertestillende hver dag, det er ikke bra, men han skal slippe smerter så lenge han ikke er alvorlig syk. Lykke til, krysser fingrene, hunder er de beste!

Endret av Torelli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...