AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Datteren min på 6 blir så utrolig sur når jeg henter henne på SFO. Skjer bortimot hver dag, noen dager blir hun faktisk rasende. Jeg syns det er veldig rart. Når jeg er ferdig på jobb vil jeg jo gjerne hente henne, så vi får noen timer sammen før aktiviteter og legging. Men hun er ikke enig! Syns dere jeg skal la henne få mer tid på SFO, sluk hun ønsker? Eller skal jeg hente før tre, slik jeg selv vil? Anonymkode: fcc4f...61c
Tash Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Hva med å være der litt med henne? La henne gjøre seg ferdig med det hun holder på med? Handler det kanskje om at hun er opptatt med noe/midt i noe som du "avbryter"? 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Må det være så enten eller da? Hva med å hente før tre mandag og tirsdag og fredag, og la henne være til stengetid ons-torsd? Anonymkode: 58205...c0e 1
BittelitenMummi Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 En veldig stor del av sosialiseringen i småskolen foregår på SFO, så de barna som ikke går på SFO eller har korte dager der har en tendens til å "falle utenfor" og ikke bli like godt kjent med de andre barna, som de som går på SFO/er der lenge. Og det er utrolig viktig for klassemiljøet og barnas trivsel på skolen at de kjenner hverandre godt, og at de føler at de hører til. Datteren din føler nok at hun går glipp av mye lek og moro med vennene sine når hun blir hentet så tidlig. Samtidig forstår jeg jo deg som forelder, at du vil ha mer tid med barnet ditt når du faktisk har mulighet, og det synes jeg er kjempebra! Som den over meg skriver kan det være lurt å variere litt på når du henter datteren din, og bestem det gjerne på forhånd så du kan gi henne beskjed på morgenen så hun er forberedt. 1
Sølvi88 Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Lær henne at om hun ønsker å være der lenger så må hun høffig å pent spørre. Dritunger som blir sint fremfor å spørre pent har ikke lært dette. 2
Jerry Lee Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Sølvi88 skrev: Lær henne at om hun ønsker å være der lenger så må hun høffig å pent spørre. Dritunger som blir sint fremfor å spørre pent har ikke lært dette. Og man kaller ikke små barn for dritunger. Det har ikke DU lært! 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Dra henne i ørene hjem. Barn skal ikke bestemme slikt. Foreldre som lar barn bestemme både middag og oppholdstid i bhg/SFO har tapt. Henter du så henter du. Barn skal hjem når de hentes! Anonymkode: 8de56...5b0 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Er det problemer i hjemmet som hun ikke vil hjem til? Anonymkode: 06947...fe5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det problemer i hjemmet som hun ikke vil hjem til? Anonymkode: 06947...fe5 Veldig lite sannsynlig i dette tilfellet at du får ja på det spørsmålet... Anonymkode: da225...782
Sariou Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 6-åringene har jo nettopp sluttet i barnehagen, der de er vant til å kunne leke hele dagen. På skolen er det plutselig annerledes, og det er jo ikke så rart at tiden på SFO føles veldig verdifull da.
Sølvi88 Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 På 5.12.2016 den 16.16, Jerry Lee skrev: Og man kaller ikke små barn for dritunger. Det har ikke DU lært! Det er ikke meg TS spurte om...
boblevann Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 Hva med å være der med henne en stund? Det har du vel tid til siden du har anledning til å hente henne tidlig. Husker det kjekkeste jeg visste i barnehage og SFO var hvis mamma hadde tid til å sitte der å se på hva jeg lekte med, hva jeg hadde tegnet osv. Du trenger ikke sitte der så lenge, bare til hun har fått avsluttet det hun driver med
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Har samme problemet, og jeg lar henne leke seg ferdig, og evt står og venter en stund, slik at hun kan føle seg mer klar for å bli hentet. Er bare at hun syns det er så gøy å løpe og leke og være sammen med de andre! Forstår henne godt jeg, SFO-en hun er på er helt super, dessuten er det mye bedre å løpe omkring i en gymsal med alle apparatene som er der, enn hjemme i stua. Likevel, har øvd på å bli litt mer bestemt, og syns det hjelper litt. Anonymkode: 9b07c...cef
exictence Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 Positivt at hun liker seg på SFO og vil være der lenger. Hvis det er det som er tilfelle, eller om hun bare vil vise seg sur av en eller annen grunn? Tror jeg ville spurt om vi skulle avtale en tid du kunne komme og hente? Spørre om hun vil bli der lenger, om du skal hente henne senere? Hun vil sikkert om en stund like og bli hentet tidlig, så hvis hun ville bli hentet senere, synes jeg det er i orden, hvis det passer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå