Gå til innhold

Nettdating og menns alderspreferanser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg i 40 årene, og ser at menn på min alder ofte har alderspreferanser på damene fra 20 år yngre og opptil sin egen alder, men ikke eldre enn dem selv.

Må innrømme at disse mennene sveiper jeg elegant forbi, da jeg føler det sier så mye om dem som personer, og det blir på en måte ekkelt og desperat(40 års krise) at de søker etter ungjenter.

Tenker at det er OK med +/- 5-10 år yngre (og eldre), men ikke mer.

Hva tenker menn om dette?

Og dere andre damer?

Anonymkode: 0506e...9c6

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg i 40 årene, og ser at menn på min alder ofte har alderspreferanser på damene fra 20 år yngre og opptil sin egen alder, men ikke eldre enn dem selv.

Må innrømme at disse mennene sveiper jeg elegant forbi, da jeg føler det sier så mye om dem som personer, og det blir på en måte ekkelt og desperat(40 års krise) at de søker etter ungjenter.

Og dere andre damer?

Skjønner ikke helt hvorfor mange menn vil ha damene så mye yngre...Selv kunne jeg godt tenkt meg ei dame som var litt eldre enn meg.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge dama ser bra ut så bryr jeg meg ikke. Jeg knuller for tiden på en dame på 20, og en annen på 42(som har en datter på 20) , jeg er 35. 

Anonymkode: 08eb8...67b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dere andre damer?

Skjønner ikke hvorfor du sveiper forbi dem. Preferanser kan man vel få lov til å ha. Dessuten; flere jeg har snakket med på feks sukker har åpnet opp sin gamle profil og glemt å justere den med tanke på slike kriterier. En hadde faktisk alder opptil 6 år yngre enn seg selv. Han skvatt litt da jeg kommenterte det, og fikset den umiddelbart. Han hadde ikke vært innlogget på 6 år. Det er lov å ta frem den gamle profilen, det gjorde jo jeg og. Det er ikke alle menn som tenker over akkurat det faktisk, at de må gjøre noe annet enn å oppdatere bilder (det hender de "glemmer" det og da :P

Du setter jo yngre selv også, hva er problemet? Og om du søker oppover (i alder), hvorfor kan ikke menn søke nedover (i alder)? Gjør dem ikke det kan jo ikke de du søker, søke etter deg? 

Blir litt logisk brist for meg dette. Sorry. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge dama ser bra ut så bryr jeg meg ikke. Jeg knuller for tiden på en dame på 20, og en annen på 42(som har en datter på 20) , jeg er 35. 

Nå tenker jeg om nettdating at man er ute etter forhold altså, ikke kun sex, og vil du tenke det samme da om forhold med ei på 20?

Skrevet

Jeg kan si litt fra mitt ståsted. Jeg har lite forhold til alder egentlig, men si at jeg som 50 åring nå blir singel.

Hvis jeg var av den som likte familietiden og, så ville jeg siktet meg inn på rundt 30 +-5 år. Ny barn og sånt

I mitt tilfelle er det ett punkt jeg er ferdig med. Dermed vil jeg sikte meg inn på folk som er minst sannsynlig har barn og der sjangsen for at forholdet skal vare lenge nok til at det blir en issue, er liten. Jeg kunne satset på 40+, men flertallet av disse ender du opp med damer som har hatt barn og som er glad i familie, og du er veldig mye like langt som i 30 +-5. 

Jeg er ikke der heller; så jeg har konkludert at ordinær nettdating aldri kommer til å være min ting. Tinder, altså tankegangen "hvem er i nærheten som jeg kan knulle nå" er nok mere det jeg hadde satset på, men Tinder brukes ikke slik i Norge.

Hvis jeg skal finne en partner, må jeg nok satse på noe i RL der jeg kan gjøre en bedre filtrering av nivået på Crazy og compatiblitet, og etter det er alder kun ett tall. (Der misunner jeg ungdommen; å finne en javnalder dame som digger spill og gladvold og tar initiativ, er blitt utrolig mye enklere de siste 10 årene ) 

Skrevet
11 minutter siden, canacas skrev:

Skjønner ikke hvorfor du sveiper forbi dem. Preferanser kan man vel få lov til å ha. Dessuten; flere jeg har snakket med på feks sukker har åpnet opp sin gamle profil og glemt å justere den med tanke på slike kriterier. En hadde faktisk alder opptil 6 år yngre enn seg selv. Han skvatt litt da jeg kommenterte det, og fikset den umiddelbart. Han hadde ikke vært innlogget på 6 år. Det er lov å ta frem den gamle profilen, det gjorde jo jeg og. Det er ikke alle menn som tenker over akkurat det faktisk, at de må gjøre noe annet enn å oppdatere bilder (det hender de "glemmer" det og da :P

Du setter jo yngre selv også, hva er problemet? Og om du søker oppover (i alder), hvorfor kan ikke menn søke nedover (i alder)? Gjør dem ikke det kan jo ikke de du søker, søke etter deg? 

Om du leser innlegget mitt så sier jeg at alder +/- 5-10 år er OK, men IKKE 10-20 år yngre.

Da føler jeg at den mannen har en personlighet som jeg ikke vil like, pga alderspreferansene hans.

Selv har jeg satt +/-5 år, men er jo et hav av gamle gubber i 50-60 årene som prøver seg til tross for mine preferanser.

Det jeg tenker er at menn ikke forstår selv at de blir utelukket hos en del damer pga dette, at de tenker helt annerledes om det.

Når det er sagt så er det også en del menn som har normale alderspreferanser, og jeg tenker at de har hodet på rett plass.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dattera du knuller? :klo:

Anonymkode: 5c7df...f15

Skrevet

Tenker at preferanser alltid er lov å ha, men at man ikke bør følge de slavisk. Jeg endte opp med en som var eldre og lavere enn preferansene mine tilsa. 

• Liker 1
Skrevet

Menn som går etter kvinner i sin mest attraktive alder er desperate? Skulle vell strengt talt tro den som la prefferansene sine til side var den desperate?

• Liker 1
Skrevet

Du er 40+ og omtaler menn i 50-60 årene som gamle gubber?? Wow.

Selv er jeg også i 40årene, dater ikke, men tenker at menn på min alder kan date eller være med hvem de vil egentlig Jeg kan ikke gjøre stort med deres preferanser om de søker 20 åringer. Ville jeg hatt en slik mann? Vet ikke. Det spørs veldig på resten av personen. Og hvordan han behandler meg. Tviler egentlig på at du hadde takket nei til en ala Aksel Hennie feks selv om han hadde hatt en 20 åring (noe jeg ikke vet noe som helst om, hans sexliv er hans sak, men han er i 40 årene selv nå så er et passende eksempel)

Om jeg skulle søke kjæreste så tror jeg at alderen ville vært ca 7 år pluss minus min egen alder. Hvem vet. Hva som helst kan skje. Men jeg er blitt svak for skjeggete 40 åringer da :fnise:

Anonymkode: 5da77...56a

Skrevet

Er i 20 årene og får jo disse mennene i 40-50 årene etter meg. Felles for de alle er at de er desperate, usikre og veldig opphengt i alder. Sinte blir de også når jeg sier jeg ikke er interessert i noen som er så mye eldre (det står i profilen min), for jeg som ung kvinne kan ikke ha preferanser - bare de.

Anonymkode: e37df...e40

• Liker 6
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dere andre damer?

Jeg tenker som deg, og gidder ikke svare eller kontakte menn med alderpreferanser som går mer enn 10 år under deres egen alder. Som du skriver, det er ekkelt og desperat. Jeg er også dritt lei av å bli kontaktet av menn som er langt eldre enn det jeg har satt som preferanse. Jada, dere kan være så spreke som bare det, men jeg VIL IKKE HA NOEN GAMMEL GUBBE! Spesielt fordi jeg selv er sprekere enn alderen min tilsier, og å gå opp 15 år da? GLEM DET!!!

Og det beste må være de som ønsker seg yngre damer "fordi de på deres egen alder bare er interessert i å sitte hjemme og ikke vil være med på byen og feste". Altså, å fly på byen og drikke seg dritings slutter man med når man er ferdig med studietiden. Å ta en fest en gang i blandt er helt ok, men det finnes ikke noe mer motbydelig enn dritingse mannfolk i 40 og 50 årene. Bli voksen!

Og med det samme jeg er i gang, Jeg er heller ikke interessert i mannfolk som er 10-15 år yngre enn meg når jeg har satt nedre grense 5 år yngre. Nei, dere er ikke bedre å ha sex med enn mennene på min alder.

Anonymkode: 3da89...23a

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, herzeleid skrev:

Menn som går etter kvinner i sin mest attraktive alder er desperate? Skulle vell strengt talt tro den som la prefferansene sine til side var den desperate?

LOL, ja skulle likt å visst hvordan kvinnene i tråden faktisk tenker.

Anonymkode: 6b4d6...e49

Skrevet
På 29. november 2016 den 12.58, canacas skrev:

Var 6 år virkelig noe du måtte kommentere og noe han skulle skvette til av? :klo: Skjønte ikke denne helt

Anonymkode: 6808d...035

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var 6 år virkelig noe du måtte kommentere og noe han skulle skvette til av? :klo: Skjønte ikke denne helt

Han hadde ikke vært logget på de siste 6 årene. Kan forsøke å forklare det for deg: hva om du var logget på som 25-åring og hadde alderspreferanse 20-25 år, for så å være avlogget/deaktivert frem til du ble 31. Hvordan ser det da ut om du har alderspreferanse 20-25 år? Slike ting oppdateres ikke av seg selv. 

Skjønner ikke at det var så vanskelig å forstå. 

Skrevet
8 minutter siden, canacas skrev:

Han hadde ikke vært logget på de siste 6 årene. Kan forsøke å forklare det for deg: hva om du var logget på som 25-åring og hadde alderspreferanse 20-25 år, for så å være avlogget/deaktivert frem til du ble 31. Hvordan ser det da ut om du har alderspreferanse 20-25 år? Slike ting oppdateres ikke av seg selv. 

Skjønner ikke at det var så vanskelig å forstå. 

Unnskyld, da skjønner jeg. Jeg har aldri vært på nettdating før. Trodde du mente at han hadde skrevet at han ønsket seg dammer ned til minus 6 år sin egen alder. Altså at 6 år var maks det han kunne tenke seg i aldersforskjell. Men da skjønner jeg at det var litt rart. :)

Skrevet

Det er vel ikke noe mysterium akkurat - de kaster et vidt nett. De fleste menn er som kjent ikke "kun ute etter forhold", men "interessert i forhold, sier ikke nei takk til sex". Få av disse mennene har draget på kvinner som er halvparten så gamle, men de tenker vel at det ikke skader å prøve.

Tenk en attraktiv 25-åring skulle se profilen hans, tenke at denne 50-åringen vil jeg ha som knullekompis og så har han satt en alderspreferanse der hun er ekskludert! 

Viktig å ikke skremme vekk disse jentene i sin beste alder, som jo er kjent for å være pågående og desperate ;)

Anonymkode: 3ce3c...bd2

• Liker 1
Skrevet

Patetisk når så voksne menn går etter så unge jenter. 

Anonymkode: 2b361...7cb

• Liker 1
Skrevet
På 29.11.2016 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Og dere andre damer?

Menn som er ute etter langt yngre damer enn seg selv er uaktuelle for meg. Jeg ønsker en mann som vil ha en dame i omtrent samme alder. Noen få år i pluss eller minus spiller ingen rolle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...