Gå til innhold

Oppsigelse får ikke kontakt med huseier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sa opp leiligheten vår i en uformell mail på fredag. Skrev at vi så at oppsigelsestiden vår var på 2 mndr og at vi regnet med å være ute herfra 31.jan. Vet ikke om det er bra nok? Altså vil det ikke regnes som en oppsigelse? 

Huseier bor i utlandet atm, og de har ikke svart enda :/

Vi synes det er litt ubehagelig, og kom til å tenke på om vi må skrive en mail som lyder mer:

" Vi sier herved opp vår leilighet ....adresse...med virkning fra 1. desember 2016. Leiligheten vil være utflyttet og klargjort til 1. februar 2017, i henhold til inngått leiekontrakt."

Mvh.

navn og navn

Trenger jeg å skrive dato når det er på mail??Står jo dato i mail feltet. Er det riktig å skrive at den er klargjort til 1.februar?

Håper på svar! :)

Anonymkode: 32ad3...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leietaker har veldig god takhøyde når det gjelder oppsigelse. Mens det finnes diverse krav til hvordan utleier kan si opp, kan leietaker egentlig gjøre det så enkelt de vil. 

Så oppsigelsen gjelder. Men det er jo greit å sende en sms i tillegg og si at "vi ville forsikre oss om at den er mottatt ettersom vi ikke fikk noe svar på epost".

Anonymkode: 31e93...bbf

Skrevet

Bare vis til at du ikke har fått svar og legg ved et dokument med en korrekt oppsigelse. Da er du veldig godt sikret.

Skrevet

Men ville du skrevet den mailen over i tillegg? Jeg sendte hun en sms nå i dag og en mail hvor jeg spurte om mailen var motatt, men vet jo ikke om den kommer fram. Prøvde å sende enda en sms med landskoden til det landet de bor i , men fikk mld fra telenor at den ikke kunne sendes :/

Vil den ikke være gjeldende da om den ikke har blitt lest, selv om den er sendt før den 1? Er sykt kjipt om vi må betale 1 ekstra måned fordi de ikke leste mailen i tide.

Skrevet
1 minutt siden, Coolaid skrev:

Bare vis til at du ikke har fått svar og legg ved et dokument med en korrekt oppsigelse. Da er du veldig godt sikret.

Ja, jeg liker huseierne våre, men de har gitt uttrykk for at de ønsker sterkt å ha oss her videre, så dette kom nok litt uventet på dem..Håper bare ikke at de drar det ut sånn at vi må bo her lengre og må betale to husleier. Ønsker ikke å tro det verste om folk, men man vet jo aldri.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg liker huseierne våre, men de har gitt uttrykk for at de ønsker sterkt å ha oss her videre, så dette kom nok litt uventet på dem..Håper bare ikke at de drar det ut sånn at vi må bo her lengre og må betale to husleier. Ønsker ikke å tro det verste om folk, men man vet jo aldri.

Det kan de faktisk ikke gjøre. Krever de videre husleie er det et urettmessig krav de må gå til sak på. De kan aldri vinne frem med noe sånt dersom du har levert oppsigelse og kan dokumentere det. 

Fyll ut denne eller se pdf filen på samme side... og legg den ved brev ( om du har kontaktadresse) eller epost. Kontrakten dere har skal inneholde kontakinformasjon. 

fra Forbrukerrådet 

Skrevet

Men løper oppsigelsestiden ut 31jan, eller 1 feb? Takk for svar forresten!

Skrevet

Det brevet du sendte fra forbrukerrådet kan jeg vel egentlig bare skrive rett inn selv i mailen?

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men løper oppsigelsestiden ut 31jan, eller 1 feb? Takk for svar forresten!

Hvis det er 2 måneder oppsigelse og du har sagt opp i november, så løper oppsigelsestiden fra 1. desember til og med 31. januar. Det er vanlig at man må være ute innen kl 12 første dag i neste måned, altså 1. februar.

Skrevet
37 minutter siden, penny_ skrev:

Hvis det er 2 måneder oppsigelse og du har sagt opp i november, så løper oppsigelsestiden fra 1. desember til og med 31. januar. Det er vanlig at man må være ute innen kl 12 første dag i neste måned, altså 1. februar.

Ok bra, var det jeg trodde! :) Vi fikk heldigvis tak i dem til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...