AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Her på KG er det utallige tråder om barn som har fedre som ikke stiller opp, som unnlater å betale barnebidrag, som forskjellsbehandler barn fra første og siste ekteskap/stebarn osv, men sjeldent kommer det frem hva feks barnas farmor sier og gjør i disse tilfellene. Jeg skjønner jo at det ikke alltid er så lett å blande seg opp i voksne barns liv, men når man leser i alle trådene om fæle svigemørdre, hvor er da disse når det kommer på banen å ta egne barnebarn i forsvar? Noe jeg selv dessverre har opplevd og har også fått høre blant mine venninner er at ofte sier ikke mor til eksen i fra om noe når det gjelder forskjellsbehandling. Tenker da på barn som opplever at stesøsken og nye halvsøsken får mindre kjeft, mer klær, fedre som unnlater å betale for barna sine osv... Jeg har selv barn av begge kjønn, og kan ikke se for meg at jeg skal la være å si i fra om feks min sønn i fremtiden vil unnlate å ha kontakt med sitt barn eller om han sniker seg unna barnebidrag osv. Et annet tilfelle er der farmor står å ser på at sønnen ikke vil ha sine eldste barn på overnatting, og vier kun oppmerksomhet til sine nye barn. Et annet tilfelle er der far og stemor kjefter kun på hans barn, mens hennes slipper unna. Anonymkode: 248a9...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 ? og farfar da, hva gjør han? Jeg skjønner ikke helt, eksen og faren i dette tilfellet er jo en voksen mann som svikter sine egne barn, hvorfor har hans MOR et spesielt ansvar for å gripe inn? Voksne menn er voksne menn, de er ikke ofre for nydamer og styres av sine mødre. Det er fars ansvar, og fars alene, og alle i barnets familie og slekt og omgivelser bør vel gripe inn og reagere hvis han behandler barna sine feil. Utrolig hva mødre skal få skylda for her i verden. Anonymkode: eb335...edd 6
Gjest antbug Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Jeg antar at mange egentlig har lyst til å si noe men lar være fordi de er redde for å komme på kant med den nye partneren til sønnen eller datteren. Særlig nye svigerdøtre kan være litt skumle. Plutselig gjør eller sier svigermor noe galt, og så stenger de henne ute og setter mor og sønn opp mot hverandre. Gud, som jeg gruer meg til den dagen jeg blir svigermor
regine Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ? og farfar da, hva gjør han? Jeg skjønner ikke helt, eksen og faren i dette tilfellet er jo en voksen mann som svikter sine egne barn, hvorfor har hans MOR et spesielt ansvar for å gripe inn? Voksne menn er voksne menn, de er ikke ofre for nydamer og styres av sine mødre. Det er fars ansvar, og fars alene, og alle i barnets familie og slekt og omgivelser bør vel gripe inn og reagere hvis han behandler barna sine feil. Utrolig hva mødre skal få skylda for her i verden. Anonymkode: eb335...edd DETTE! 1
Outlander Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Tror du virkelig at bestemødre ikke sier ting? Jeg kan love deg at det er sikkert mange av dem som kjemper med nebb og klør for at barnefaren ordner opp! Men dette er "voksne" mannfolk som tar sine egne beslutninger. De bryr seg ikke at det går over på barna, tror du de bryr seg om alle de andre det går utover? 1
Pinnis Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Jeg vil tro de fleste sier i fra. Når det gjelder min egen bestemor kan jeg kun si at hun kjempet kun for pappa. Det var om å gjøre at han skulle betale minst, få mest av feriene, og så videre. Baksnakket min mor til alle, inkludert oss. At han ikke engang var skikket til å ha oss alene, kun under tilsyn, brydde hun seg ikke om. Truet til og med oss barna med at vi ikke skulle få julegaver om vi ikke gjorde slik og slik. Min bestefar sto kun stille og så på. Men vår situasjon er forhåpentligvis ikke representativ for majoriteten. Jeg velger å tro de fleste er på barnas side.
makkapakka Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 ekssvigermor holder bf så hardt i øra at han tør ikke gjøre noe som helst som er negativt for vårt barn 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 TS her Jeg er selvsagt enig i at det er fars ansvar, men har som sagt gjentatte ganger sett at farmor lukker øyne og ører. Kunne selvsagt også tatt med at farfar også lukker øyne og ører, men det er nå en gang sånn at kvinner er flinkere å si i fra på godt og vondt, men ta gjerne med farmor og farfar som ikke sier fra.... Jeg opplever selv en ekssvigermor som later som at alt er bare topp i fars nye hjem, og selv når barnebarna sier i fra og ber om hjelp (jeg og andre distanser har prøvd gjennom mange år tidligere) så sier ikke farmor eller farfar noe. En venninne opplever at farmor og farfar har barna (store nå) de få gangene faren hadde samvær, og de sier ikke ett eneste ord i mot sønnen. I senere år beklager farmor og farfar seg over at barna ikke vil besøke faren en gang, og ser rett og slett ikke grunnen. Det finnes nok også mormor og morfar som ikke sier fra, men føler at mødre har lettere for å si i fra til døtre om feks dårlig samarbeid, mulig det også går andre veien; mødre som fyrer opp døtre? Anonymkode: 248a9...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå