Bimini Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Jeg er ei aktiv jente som trener regelmessig og spiser sunt. I går trente jeg cardio i litt i overkant av en time. Jeg løp først i 40 min og deretter resterende på elipsemaskin. Jeg merket da jeg løp at jeg ble veldig sliten, men holdt ut til jeg hadde nådd målet mitt. Da jeg kom hjem og hadde fått i meg næring fikk jeg en ekstrem hodepine og hadde vondt når jeg pustet inn. I natt merket jeg smerter spre seg ut over hele høyre del av kroppen og jeg våknet regelmessig av smertene. Både i arm, bein og hofte, men altså kun på høyre side. Noen som har vært borti lignende eller vet hva det kan være? j25
Wiggins Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Dette hørtes ut som en litt uvanlig reaksjon. Du har nok trent litt hardere enn du hadde godt av, men det har jeg også gjort noen ganger, uten å få en slik smell. Å løpe på tredemølle er uansett ikke bra. Vi mennesker er tilpasset å ferdes i ulendt terreng, ikke på paddeflatt underlag som ei tredemølle, så du bør enten gå over til ellipsemaskin eller spinningsykkel, eller aller best, jogge utendørs. At du kun har fått smerter på høyre side skyldes antakelig at ingen av oss er helt symmetriske, alle har litt forskjellig beinlengde. Hvis man da løper på helt flatt underlag vil kroppen måtte kompensere på den ene siden, og det vil kunne oppstå spenninger over tid. Vedlagt finner du bilder av to tøyeøvelser du kan gjøre før du legger deg som er bra for bekkene og korsryggen, og som vil minske problemer som skyldes ulik beinlengde. Hun som ligger bruker den ene handa til å ta bilde, men når du gjør øvelsen skal du selvsagt bruke begge hendene til å dra beinet mot deg. Du vil da kjenne strekk på baksida (skinka) av det beinet som ligger over det du drar i.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Dette høres så voldsomt ut at jeg ville kontaktet lege. Spesielt om du får samme reaksjon neste gang du trener. Jeg kan av og til bli ekstra stiv og støl etter hard trening, men når du sier at smertene var så sterke at du våknet av dem pluss at de kun er lokalisert til en side så høres det såpass spesielt ut at jeg ville sjekket hos en fagperson. Anonymkode: 6e823...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå