Gå til innhold

P-sprøyte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med p-sprøyte?

Ulemper/fordeler

Anonymkode: 4a0c7...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare positive ting å si. jeg mistet mensen nesten helt, og det er digg å slippe å tenke på å måtte gjøre noe før det har gått 3 år. jeg byttet den nylig da jeg hadde hatt den i 3 år 😊

Skrevet
2 minutter siden, Blod skrev:

Har bare positive ting å si. jeg mistet mensen nesten helt, og det er digg å slippe å tenke på å måtte gjøre noe før det har gått 3 år. jeg byttet den nylig da jeg hadde hatt den i 3 år 😊

Du så at det stod p-sprøyte (!) eller? Den har man ikke i tre år før den byttes. Bruker man p-sprøyte så får man en sprøyte hver 3. mnd. 

Anonymkode: 4a3db...ac2

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du så at det stod p-sprøyte (!) eller? Den har man ikke i tre år før den byttes. Bruker man p-sprøyte så får man en sprøyte hver 3. mnd. 

Anonymkode: 4a3db...ac2

Oi beklager! Der leste jeg feil, hehe.. 

Men det kan jeg også svare på..

Hadde konstant litt blødninger i et halvt år etter at jeg begynte. så mistet jeg mensen nesten helt. Det var ganske vondt å sette sprøyta, men det var nok måten de satte den på. noen satte den uten noe ubehag i det hele tatt. den eneste ulempen utenom blødningene i begynnelsen, var at det var litt upraktisk å måtte sette sprøyta midt i sommerferien da alt er hektisk og jeg er mye opptatt. derfor byttet jeg til stav.

En annen ting å tenke på er at effekten kan henge igjen i over et år etter man har sluttet å ta sprøyta. så om man tenker på barn i nærmeste fremtid er ikke dette det beste alternativet.

Skrevet

Beste prevensjonen jeg noensinne har gått på; mistet mensen, hadde ikke sterke mensensmerter (hadde faktisk ikke smerter overhodet); dessverre mye bivirkninger, så legen ville ikke gi meg ny resept.

Synd, siden det er den eneste prevensjonen jeg har vært fornøyd med.

Skrevet
6 timer siden, Fireball skrev:

Beste prevensjonen jeg noensinne har gått på; mistet mensen, hadde ikke sterke mensensmerter (hadde faktisk ikke smerter overhodet); dessverre mye bivirkninger, så legen ville ikke gi meg ny resept.

Synd, siden det er den eneste prevensjonen jeg har vært fornøyd med.

Som hva da?

Anonymkode: 4a0c7...baa

Skrevet

Jeg anbefaler det ikke. Fikk for mye bivirkninger etterhvert, og de kom snikende på så gradvis at jeg ikke linket det med sprøyta før jeg sluttet på den. Mistet etterhvert alt som het sexlyst, og fikk mye vann i kroppen, så jeg ble rett og slett veldig blubbete, uten å gå noe særlig opp i vekt. (Eneste gangen i mitt liv jeg ikke har vært slank.) Effekten kan også henge igjen i inntil to år i etterkant, likeså bivirkningene, og det er også studier som linker den opp mot høyere risiko for benskjørhet. Dummeste prevensjonsmiddelet jeg har forsøkt, og fire år av livet mitt jeg aldri får igjen. Har kobberspiral nå, har hatt det i nesten ti år, og er kjempefornøyd med det. 

Anonymkode: 80649...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...