AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Flere her som syntes vi drikker mye alkohol i norge? Jeg merker selv at de er alkohol til utrolig mye og mine veninner og venner spør ofte om vi skal drikke , også i uka. Jeg har selv slitt endel me akuratt alkohol,men mannen min har hjelpt meg endel med og være streng. Det er jeg veldig glad for. Tenker nå og søke litt flere venner som trener eller gjør andre ting. Da jeg har lyst og ha i mål og stille i fitness engang , og skal man det må man være streng i kosthold ser det ut som! Anonymkode: f16db...9cd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Ok takk for informasjonen. Anonymkode: 242fc...a5a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Nei jeg syntes ikke vi drikker spesielt ofte i Norge. Noen drikker jo litt for mye når de først drikker, men de fleste voksne mennesker gjør jo ikke det... Anonymkode: 06406...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Ikke for mye generelt. Det kan heller være problematisk at mange i Norge ser ned på folk som drikker litt i ukedagene. Derfor blir alkoholkonsumet ofte konsentrert til helgen. Anonymkode: a24b7...c01 3
Lista Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Nordmenn drikker i snitt en del mindre enn de fleste andre land i Europa ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Jeg er enig i at det drikkes mye, men det jeg har større problemer med er manglende evne til å begrense seg, ikke hvor ofte det drikkes. Anonymkode: 68c7e...43c 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 8 minutter siden, Lista skrev: Nordmenn drikker i snitt en del mindre enn de fleste andre land i Europa ihvertfall. Hvis du tenker på type Italia, Frankrike og Spania hvor de ofte drikker mye vin, til middagen eller what not, så ja da tror jeg de drikker mye mer enn nordmenn generelt i løpet av et år. Men jeg tenker og som så at nordmenn da drikker mest på en gang, altså mye i løpet av en kveld, mens i sør-europa fordeler de det litt mer utover uka. Et glass eller to om dagen, mot én flaske på én kveld Anonymkode: a211d...b4c 2
Lista Skrevet 29. november 2016 #8 Skrevet 29. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tenker på type Italia, Frankrike og Spania hvor de ofte drikker mye vin, til middagen eller what not, så ja da tror jeg de drikker mye mer enn nordmenn generelt i løpet av et år. Men jeg tenker og som så at nordmenn da drikker mest på en gang, altså mye i løpet av en kveld, mens i sør-europa fordeler de det litt mer utover uka. Et glass eller to om dagen, mot én flaske på én kveld Anonymkode: a211d...b4c Ja, jeg har ikke sagt noe om hvordan vi fordeler konsumet. I 2010 drakk vi faktisk mer enn Italia, men Øst-Europa drikker mye mer enn oss. Sentral- og Vest-Europa drikker også mer enn oss. I følge WHO var det bare Island, Italia og et par land på Balkan (klarer ikke se ordentlig utifra det kartet jeg fant) som drakk mindre enn Norge i 2010.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 Jeg tenker dette har med hvilket miljø man vandrer i, jeg har aldri hatt noen venner som spør meg om vi skal drikke hverken i uka eller helga. Vi kan godt ta et glass vin når vi møtes både til hverdags og fest, men da treffes vi for å gjøre noe sammen ikke for å drikke. Vin eller øl kan likegodt være pepsi eller vann alt etter hva som passer, noen ganger kjører man, noen ganger har man lyst på vin i stedet for kaffe. Å møte noen for å drikke der målet er å drikke har jeg aldri gjort. Anonymkode: 9492d...6c9 2
makkapakka Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 Du er IKKE norsk, som tror at alle nordmenn er alkoholikere fordi de fester i helgene.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Nei, det drikkes ikke mer i norge enn i andre europeiske land. Etter en tur til russland innså jeg faktisk hvor lite vi drikker i norge. Anonymkode: 3de51...e66
Beltedyr Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita Her er en oversikt over hvor det drikkes mest i verden. Vi må nøye oss med en skuffende 65 plass,
romeosa Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Syns ikke vi drikker mye - merker stor forskjell bare ved å reise til Danmark. Har lest at det som signaliserer en faresone er å ikke klare å stoppe å drikke. Det å ta et glass eller 3 noen dager i uka er ikke noe jeg ser på som problematisk. Jeg håper ikke at alkohol blir mindre og mindre sosialt akseptert, og at det tilslutt blir inn å være "flink pike" og bare holde seg hjemme med foreldrene hele ungdomstida (Noe som faktisk skjer litt idag, barn og foreldre kommer bedre overns en noen sinne, og jeg tror at dette kan ta noe fra ungdom, følelsen av å gjøre noe "ulovlig" som samtidig ikke er altfor alvorlig. Jeg er glad for at jeg drakk som ungdom, det har gitt meg mange gode minner jeg ikke ville vært foruten! Men så klart er det jo ikke greit å være synlig beruset sammen med blant annet barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå