AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Det kjenner ut som et lag av plastikk på leppa og er ganske tørt selv om jeg tar på med leppepomade som lypsyl og hydrocare... de funker ikke. og når jeg blir ganske urolig og prøver å fikse det så blir det bare verre og endte med at leppene ble røde små prikker og har åpne sprekk på kantene på leppa. det er ganske tørt... og kjennes ut som ett lag med plastikk over leppa. Hjelp! Anonymkode: 8d76c...d50
lunamuna Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Purelan. Påfør det før natten, så la det ligge til morgenen. Dusj gjerne uten å ta bort før etterpå for å skåne mot varmt vann. Vaselin kan også funke, men purelan er heftigere. Fåes på apotek. 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Tusen takk! skal teste det!! Anonymkode: 8d76c...d50
Ella1 Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 Purelan er et godt forslag. Ville også testet ut en "nattmaske" for leppene, altså en krem som man skal ha på leppene over natten. Det gir mye fukt og pleie. Denne er veldig god og kan bestilles på ebay til en billig penge : 1
Antoinette Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Purelan er en krem for såre brystvorter. Gjør heller som Tyra Banks, masser leppene med en myk tannbørste og vaselin, så smører du deg regelmessig med Blistex eller Carmex igjennom hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Jeg er egentlig en gutt så dere vet, så jeg kom hit fordi jeg har mye plager av dette jeg har åpnet sår på kantene av leppa og har tørt leppe selv om lypsyl og annet som hydro care ikke funker, den gjør kanskje tørre leppa mindre tørr? men gjør den ikke noe behageligere da den bare gjør leppa slik at det føles ekstra lag av plastikk og når den går over altså å ha den i leppa så er den like tørr som før... Anonymkode: 8d76c...d50
Antoinette Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Du må få vekk all den døde huden først. Blistex og Carmex finner du på matbutikken. Tørre lepper er både ubehagelig og stygt.
lunamuna Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 32 minutter siden, Antoinette skrev: Purelan er en krem for såre brystvorter. Gjør heller som Tyra Banks, masser leppene med en myk tannbørste og vaselin, så smører du deg regelmessig med Blistex eller Carmex igjennom hele dagen. Purelan er gull. Såre brystvorter, er det så ulikt såre lepper, tror du? Nope. Jeg bruker mye purelan nå på vinteren - overhodet ikke på brystvortene, bare så det er sagt. Bruker det også på småsår i huden, f.eks sprukne hender. Funker over natten, faktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 1 minutt siden, lunamuna skrev: Purelan er gull. Såre brystvorter, er det så ulikt såre lepper, tror du? Nope. Jeg bruker mye purelan nå på vinteren - overhodet ikke på brystvortene, bare så det er sagt. Bruker det også på småsår i huden, f.eks sprukne hender. Funker over natten, faktisk. vel, har bare sår på kanten så er ikke såpass big deal, hva som egentlig er big deal er tørre lepper og leppa er såpass irritert at det har kommet røde spots, altså prikker som ikke er vonde men bare ubehagelig. Jeg skal prøve Carmex og <blistex og se hvordan det går. hvs det blir noe verre eller det forblir slik så må jeg dra til fastlegen min Anonymkode: 8d76c...d50
Antoinette Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 (endret) Den blå Blistex'en er min favoritt nå om vinteren. Endret 29. november 2016 av Antoinette
lunamuna Skrevet 29. november 2016 #12 Skrevet 29. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: vel, har bare sår på kanten så er ikke såpass big deal, hva som egentlig er big deal er tørre lepper og leppa er såpass irritert at det har kommet røde spots, altså prikker som ikke er vonde men bare ubehagelig. Jeg skal prøve Carmex og <blistex og se hvordan det går. hvs det blir noe verre eller det forblir slik så må jeg dra til fastlegen min Anonymkode: 8d76c...d50 Ok. Vil bare nevne, nok en gang, at Purelan funker gull for tørre lepper. Reparerer på et blunk. Ikke bare på sår, det skrev jeg bare for å understreke hvor godt Purelan faktisk funker. Fastlegen bør nå være siste utvei... Du har bare tørre lepper. Blir disse røde spotsene mer bleke/blå i fargen, kan du ha fått forfrysninger. Da er selvfølgelig lege neste skritt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #13 Skrevet 29. november 2016 Purelan funker ikke på mine tørre lepper:( Anonymkode: 5a70f...acd
Gjest lizard queen Skrevet 29. november 2016 #14 Skrevet 29. november 2016 Leppene mine er tørrere enn sahara for tiden Greier å holde det litt i sjakk ved å kline dem inn med kokosolje om natten (så vel som resten av trynet egetlig) og så smøre på med leppomade om dagen. Bruker Baby Lips, men den er egentlig ikke noe god og dessuten er den shiny og rosa, så ville kanskje gått for noe annet hvis jeg var deg. Carmex og de skal visstnok være greie men jeg synes de er ubehagelige når leppene er såre, da foretrekker jeg faktisk vanlig lypsyl og lignende som legger seg "utenpå" leppene. De gjør kanskje ikke noe for fukten i seg selv men de beskytter nå litt mot vær og vind Du kan jo ta turen på apoteket og spørre om de har en god leppomade som ikke synes så veldig, til bruk på dagtid? Og så om natten burde du bare kline til med olje eller purelan, sistnevnte har jeg ikke prøvd selv da kokosolje funker fint for meg, men jeg har hørt mye bra om det så ville prøvd det hvis jeg var deg
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #15 Skrevet 29. november 2016 2 timer siden, lunamuna skrev: Ok. Vil bare nevne, nok en gang, at Purelan funker gull for tørre lepper. Reparerer på et blunk. Ikke bare på sår, det skrev jeg bare for å understreke hvor godt Purelan faktisk funker. Fastlegen bør nå være siste utvei... Du har bare tørre lepper. Blir disse røde spotsene mer bleke/blå i fargen, kan du ha fått forfrysninger. Da er selvfølgelig lege neste skritt. Det er ikke bare tørre lepper nei, noe som er enda mer irriterende og ubehag er at det kjennes ut som plastikk ovenfor leppene som hindrer leppepomade å gjøre jobben sin, før funka det hver gang jeg hadde tørr leppe men nå er det helt annerledes og aldri har opplevd noe slikt. hvis du sier purelan virkelig er så bra så må jeg da prøve det hvis det er ingen utvei... Anonymkode: 8d76c...d50
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #16 Skrevet 29. november 2016 9 minutter siden, lizard queen skrev: Leppene mine er tørrere enn sahara for tiden Greier å holde det litt i sjakk ved å kline dem inn med kokosolje om natten (så vel som resten av trynet egetlig) og så smøre på med leppomade om dagen. Bruker Baby Lips, men den er egentlig ikke noe god og dessuten er den shiny og rosa, så ville kanskje gått for noe annet hvis jeg var deg. Carmex og de skal visstnok være greie men jeg synes de er ubehagelige når leppene er såre, da foretrekker jeg faktisk vanlig lypsyl og lignende som legger seg "utenpå" leppene. De gjør kanskje ikke noe for fukten i seg selv men de beskytter nå litt mot vær og vind Du kan jo ta turen på apoteket og spørre om de har en god leppomade som ikke synes så veldig, til bruk på dagtid? Og så om natten burde du bare kline til med olje eller purelan, sistnevnte har jeg ikke prøvd selv da kokosolje funker fint for meg, men jeg har hørt mye bra om det så ville prøvd det hvis jeg var deg skal prøve... takk for hjelpen Anonymkode: 8d76c...d50
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #17 Skrevet 29. november 2016 tror jeg har cheilitis siden det ser nesten ut som den... Anonymkode: 8d76c...d50
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #18 Skrevet 29. november 2016 men vet ikke om følelsen er det samme Anonymkode: 8d76c...d50
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #19 Skrevet 29. november 2016 Mentholatum-lepsylen fra apoteket har funket godt på mine lepper. Anonymkode: c12ba...382
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mentholatum-lepsylen fra apoteket har funket godt på mine lepper. Anonymkode: c12ba...382 hadde du det samme som jeg beskrev det??? plastikk over leppa og sånt? Anonymkode: 8d76c...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå