AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Hvis du kunne velge mellom å jobbe 80% natt med en uke på og en uke av eller 100% natt med eksempelvis 5 dager på, 2-3 av, 3 på, 2 av etc (rullerende turnus), hvilken av de hadde du valgt? Se bort fra at man såklart tjener bedre ved en ren 100% stilling. Lurer på om noen også har innspill på hva som er best for helsen? Det avhenger kanskje fra person til person...? Men hvilken av de to turnusene hadde du foretrukket? Arbeidstiden er fra 23-7 på begge. Anonymkode: 3b9f2...091
skruf Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 Hvis økonomien hadde vært tilsvart det så tror jeg at jeg hadde valgt 80% med ei uke på og ei uke av. Rett og slett pga etter flere nattevakter etterhverandre så ville jeg hatt problemer med å snu døgnet tilbake igjen, ser ikke for meg at jeg ville ha fått til det på to dager. (jeg jobbet endel natt før, men fikk etterhvert todelt turnus pga jeg slet sånn med å sove etter nattvakt. Fungerte rett og slett ikke)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Hvordan blir en uke på og en uke av med 8 timers vakter 80% stilling ? Jeg ville foretrukket en uke på og en uke av, det det er vanskelig å omstille seg til å være våken på dagen og sove på natten. Jeg jobbet natt tidligere selv, men da kun to netter i uken, og ble helt smårar av det. De jeg kjenner som jobber nattevakt snur stort sett døgnet selv på dager hvor de har fri, og som resultat omgås de stort sett kun andre som har samme arbeidstider som de. Husker en stund etter jeg hadde sluttet å jobbe natt og mannen og jeg ble invitert på middag hos et par som begge jobbet natt. En kompis av mannen som også jobbet natt var der også, og da middagen fortsatt ikke hadde kommet på bordet kl. 23 dro mannen og jeg sultne derifra. Ble et raskt stopp på McDonald's før vi måtte hoppe til køys for å rekke dagjobbene våre. Anonymkode: ce428...c32
Gjest Magnifiq Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir en uke på og en uke av med 8 timers vakter 80% stilling ? . Anonymkode: ce428...c32 Nattevakter er som regel 10-timer. Og jeg lever et helt normalt familieliv når jeg ikke er på jobb, med både venner og familie som jobber vanlig dagtid. Jeg jobber natt, kun en mindre stilling, men mine kollegaer som jobber 100% føler de er på jobb konstant, og ved 80% føler man nok man har litt mer "liv". Men om du skal jobbe en uke på, og en av.. skal du da også jobbe annenhver helg. Det hadde jeg ikke ønsker.. Endret 29. november 2016 av Magnifiq
Midnanne Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Nattvakter er ofte 10 timer, til anonym bruker over:) Jeg ville forsåvidt også jobbet en uke på og en uke av. De periodene jeg jobber nattevakt føles det ofte som om jeg aldri gjør noe annet enn å sove + jobbe. Mister mye av det sosiale ved kvelden når man må dra hjemmefra kl21. Blir også veldig sliten av å snu døgnet så ofte, så sammenhengende vakter er greiest for meg ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Det står jo i HI at det er 8timers vakt.... Det er smak og behag, jeg foretrekker sammenhengene, flere kollegaer ønsker de delt, du må nesten kjenne på hva som fungerer best for deg. Anonymkode: eaa95...538
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Jeg jobber 1 uke av og 1 uke på og det fungerer flott☺Sover til ca 15. På sommeren møter jeg folk også i jobbuka men nå på vinteren tar jeg det med ro. I friuka derimot gjør jeg masse☺☺ Anonymkode: b9d30...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 Takk for svar Da tror jeg at jeg holder meg til en uke på og en uke av og prøver å få inn litt faste rutiner. TS Anonymkode: 3b9f2...091
Gjest Sparkly Skrevet 1. desember 2016 #9 Skrevet 1. desember 2016 Jeg hadde nok hatt problemer med begge disse stillingene i grunn, jeg jobber natt men kjenner det sliter veldig på kroppen. Jeg går på idag 2 på, 2 av, 3 på, 2 av og 2 på og 9 av, slik rullerer den. Jeg er avhengig av å ikke gå for mye etter hverandre pga jeg sliter med soving og at natt tar veldig på kropp og sinn. Men om jeg måtte ha valgt hadde det blitt 1 på og 1 av, pga det er tungt å gå kostant (for meg). det er jo smak og behag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå