Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 29.11.2016 den 10.32, Aamu skrev:

Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler.

Ser på god morgen Norge nå og der var det en deig uten egg, melk, soya, hvete osv osv (husker ikke alt det var uten)

Anonymkode: 59605...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser på god morgen Norge nå og der var det en deig uten egg, melk, soya, hvete osv osv (husker ikke alt det var uten)

Anonymkode: 59605...779

Hmmm.. si ifra hvis du finner den da! Ellers får jeg google ;)

Skrevet
På 29. november 2016 den 2.23, AnonymBruker skrev:

Hvilke slag kaker og julegodt lager du til jul?

I år har jeg laget Sara Bernhard, konfekt, kransekake, marsipan, brente mandler og mintsjokolade. Antakelig blir det også hjemmelagede seigmenn, og kanskje noe mer :)

Anonymkode: 0ee8a...7aa

Jeg lager pannettone, Kanelknuter (gjerne med mandarinskall, det er jo jul) og croissanter. Om jeg gidder så lager jeg også marsipan, men de siste årene har det kommet god sådan i salg så det er ikke nødvendig. De tre bakverkene er nødvendige, for bakere heromkring kan ikke å faktisk bake. :dry: 

Det tar salig med tid, da. Croissanter tar minst 2 fulle dager. :ler: 

Lager ikke kjeks. Ingen spiser slikt lengre. :vetikke: 

Anonymkode: 69123...a41

Skrevet

Serinakaker, smultringer, mandelflarn, krumkaker, biscotti, pepperkaker, hasselnøttkaker, kransekake, kokosmakroner og noen ganger Sarah Bernard.

I tillegg baker jeg hvetekake og vørtekake, samt lager diverse julegodterier

Litt over middels glad i å lage ting til jul, og vi spiser det også :-)

Skrevet
På 29.11.2016 den 10.32, Aamu skrev:

Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler.

Sjekk ut God Morgen Norge (Wenche der) sin Instagram-profil. Hun la ut en del der om det nå nylig (i dag tror jeg det var).

Anonymkode: 6d9f6...670

Skrevet

Hvite kakemenn,pepperkaker, tyske skiver,sjakkruter, risbolle, kransekakepinner, fløtekarameller,fudge og peppermyntekuler 

Skrevet

Pepperkaker med nonstop og maryland cookies! 

Anonymkode: c00ba...1c8

Skrevet

Må lage pepperkaker iallefall... håper jeg får Sarah Bernard av mamma :hjerte:

Skrevet

Julekake, marsipan og en gammel oppskrift på en ost som minner om butikkens "bestemorost". Smaker som karamell og er veldig god på julekake. :) 

Pepperkaker hvis jeg tror det kommer til å gå med. 

Skrevet

Pepperkaker, serinakaker, krumkaker, fløtekarameller, marsipan, shortbread cookies, chocolate chip cookies, marengs, lussekatter, sandkaker, berlinerkranser, rullekake. Og rundstykker men det baker jeg hele tiden. Blir oftest en sjokoladekake også. Synes det er viktig med tradisjoner så jeg baker alt mormor/farmor bakte og i tillegg noen jeg selv har gjort tradisjon av.

Skal snart begynne å bake nå, vil ikke gjøre det for tidlig, da er ikke kakene gode når julen kommer.

Gjest Overrasket
Skrevet
På 11/29/2016 den 11.16, Haugenjenta skrev:

Du har ikke oppskrift på dette som du kunne tenke deg å dele? :nigo:
Peppermynte :hjerte:

Her lages det chocolate chip cookies og pepperkaker :)

:nisse:

Har du allerede en basisoppskrift på brownies som du som oftes lykkes med? Da kan du bruke den, eller du kan forsøke denne herlige videooppskriften (dropp nøttene): 

Så kommer vi til peppermyntedelen. I hovedsak skal du legge to glassurer på brownien. Først en smør/melis-krem, deretter et lag med sjokoladeglassur, og til slutt pynte med knuste polkagriser eller "candy canes". 

Rosa peppermyntekrem: 

5 d melis

1,2 dl mykt smør

1,5 teskje peppermynteessens

1,5 spiseskje melk

et par dråper rød konditorfarge

Rør alt sammen til en myk, luftig krem. Tilsett mer melk ved behov. Spre kremen over avkjølt brownie. 

Bland sammen 2,5 dl kokesjokolade og 1,5 dl smør i vannbad. Avkjøl og rør litt over 15 minutter, og spre det over det forrige glassurlaget. 

Til slutt: Knus "candy canes" eller polkagriser og spre et generøst lag på toppen. 

Skrevet
1 time siden, Overrasket skrev:

:nisse:

Har du allerede en basisoppskrift på brownies som du som oftes lykkes med? Da kan du bruke den, eller du kan forsøke denne herlige videooppskriften (dropp nøttene): 

Så kommer vi til peppermyntedelen. I hovedsak skal du legge to glassurer på brownien. Først en smør/melis-krem, deretter et lag med sjokoladeglassur, og til slutt pynte med knuste polkagriser eller "candy canes". 

Rosa peppermyntekrem: 

5 d melis

1,2 dl mykt smør

1,5 teskje peppermynteessens

1,5 spiseskje melk

et par dråper rød konditorfarge

Rør alt sammen til en myk, luftig krem. Tilsett mer melk ved behov. Spre kremen over avkjølt brownie. 

Bland sammen 2,5 dl kokesjokolade og 1,5 dl smør i vannbad. Avkjøl og rør litt over 15 minutter, og spre det over det forrige glassurlaget. 

Til slutt: Knus "candy canes" eller polkagriser og spre et generøst lag på toppen. 

Tusen takk! :biggrin:

Skrevet

Pepperkaker og hus, smultringer, berlinerkranser, serinakaker, spekelasi, maryland cookies,kokosmakroner, trøfler, kransekake og stenger, krumkaker, marsipan,trøfler,defiakake,karameller og brente mandler og nå har jeg sikkert glemt noe...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...