Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke slag kaker og julegodt lager du til jul?

I år har jeg laget Sara Bernhard, konfekt, kransekake, marsipan, brente mandler og mintsjokolade. Antakelig blir det også hjemmelagede seigmenn, og kanskje noe mer :)

Anonymkode: 0ee8a...7aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Alt for mye, tror jeg 

Det jeg MÅ ha er pepperkaker, pepperkakermuffins, pepperkakebrownies, peppermyntebrownies, valnøttbrød, panettone, mitt helt eget brød av søt gjærbakst, med kirsebær og sukat i (men langt fra julekake), selvsagt hjemmelagde croissanter til frokost og engelsk "christmas cake" til kaffen. :tre:

Å ja, nei når jeg tenker etter er jo ikke dette så mye likevel. :hoho:

Endret av Overrasket
Skrevet

Pleier å bake kakemenn, berliner kranser, sara Bernhard med suksesskake krem , marengser og pepperkake. Påtide å starte snart tror jeg. Elsker å bake 

Skrevet

Me pleier å bake kakemenn og krumkaker. :)

Skrevet

I år dropper jeg en del av den tradisjonelle julebaksten, det blir nemlig sjelden spist her i huset. Så det blir franske makroner, myke cookies, sjakkruter, kanelkjeks, snickersruter, salte karameller og sikkert noe mer. På julaften blir det rett og slett en julepyntet marsipankake til dessert, multekrem og krumkaker har aldri vært noen suksess hos oss.

Skrevet

Kakemenn, krumkaker, mørlefser, kokosmakroner og kjeks med peanøtter og sjokolade.

Skrevet

Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler.

Skrevet

pepperkaker og havreflarn

Skrevet

Bounty og daddel trøfler :) 

Skrevet

Rundstykker, pepperkaker og kokkosmakroner. Ikke kjøkken eller oppbevaringsplass til så mye mer:P

Anonymkode: dc35d...8bd

Skrevet

De faste kakene er pepperkaker, shortbread, kokosmakroner, kransekakestenger og bordstabelbakkels. Utover det baker vi gjerne noen andre sorter som kan variere fra år til år, f.eks. pikekyss/marengs, kolakaker,  hvite kakemenn, kongelige nøttekaker eller havreflarn.

Skrevet (endret)

I år blir det pepperkaker, kakemenn, sjakkruter, sandkaker og karameller. :)

Endret av Vevila
Skrevet

Ikke noe tradisjonelt, for det blir ikke spist. Jeg har lyst til å prøve noen av kakene på Pinterest i år, for de er så kult pyntet. 

Skrevet

Pepperkaker, kakemenn og serinakaker. Det er det eneste som blir spist

Anonymkode: 696e4...b14

Skrevet
11 timer siden, Aamu skrev:

Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler.

På nett :)

Søk på pepperkaker uten, da foreslår google uten egg, uten melk, uten sukker, uten gluten, uten sirup, uten egg og melk, uten sukker og gluten, osv osv... finnes sikkert oppskrifter  uten det du trenger at de er uten også. Og deig er ikke vanskelig å lage. Generelt er det greit å lage småkakedeiger minst et døgn før du skal bruke dem, da blir de greiere å ha med å gjøre. Oppbevares kaldt selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. Kjøper ferdig :)

Skrevet

Jeg er imponert av å lese hvor flinke alle er! :)  Hos oss bakes det kun krydderkake og nøttebunn med krem/frukt.  Får krumkaker hos svigermor, såpass at vi har til multekremen på 1.juledag.  Ingen i familien har sans for tradisjonelle julekaker, og heller ikke for veldig søte kaker.  Det holder med dessert etter middag(er). 
Derimot er gjærbakst, brød og rundstykker viktig.  Vi lager også kjøttrull, sylterull og sursild selv, pluss forskjellig annet av sild.  Derfor serveres ikke kaker når vi får stikk-innom-besøk i jula, men smørbrød. 

Skrevet
19 timer siden, Overrasket skrev:

peppermyntebrownies

Du har ikke oppskrift på dette som du kunne tenke deg å dele? :nigo:
Peppermynte :hjerte:

Her lages det chocolate chip cookies og pepperkaker :)

Skrevet
8 timer siden, Kvist skrev:

På nett :)

Søk på pepperkaker uten, da foreslår google uten egg, uten melk, uten sukker, uten gluten, uten sirup, uten egg og melk, uten sukker og gluten, osv osv... finnes sikkert oppskrifter  uten det du trenger at de er uten også. Og deig er ikke vanskelig å lage. Generelt er det greit å lage småkakedeiger minst et døgn før du skal bruke dem, da blir de greiere å ha med å gjøre. Oppbevares kaldt selvfølgelig.

Ok :) 

Skrevet

Foreløpig så har vi vel bestemt oss for kakemenn, pepperkaker, kokosmakroner, krumkaker, marsipan og noen tyske kaker som jeg ikke kan navnet på og risboller. 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...