AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #1 Skrevet 29. november 2016 Hvilke slag kaker og julegodt lager du til jul? I år har jeg laget Sara Bernhard, konfekt, kransekake, marsipan, brente mandler og mintsjokolade. Antakelig blir det også hjemmelagede seigmenn, og kanskje noe mer Anonymkode: 0ee8a...7aa
Gjest Overrasket Skrevet 29. november 2016 #2 Skrevet 29. november 2016 (endret) Alt for mye, tror jeg Det jeg MÅ ha er pepperkaker, pepperkakermuffins, pepperkakebrownies, peppermyntebrownies, valnøttbrød, panettone, mitt helt eget brød av søt gjærbakst, med kirsebær og sukat i (men langt fra julekake), selvsagt hjemmelagde croissanter til frokost og engelsk "christmas cake" til kaffen. Å ja, nei når jeg tenker etter er jo ikke dette så mye likevel. Endret 29. november 2016 av Overrasket
Ringblomsten Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Pleier å bake kakemenn, berliner kranser, sara Bernhard med suksesskake krem , marengser og pepperkake. Påtide å starte snart tror jeg. Elsker å bake
Ella1 Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 I år dropper jeg en del av den tradisjonelle julebaksten, det blir nemlig sjelden spist her i huset. Så det blir franske makroner, myke cookies, sjakkruter, kanelkjeks, snickersruter, salte karameller og sikkert noe mer. På julaften blir det rett og slett en julepyntet marsipankake til dessert, multekrem og krumkaker har aldri vært noen suksess hos oss.
Cesil Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Kakemenn, krumkaker, mørlefser, kokosmakroner og kjeks med peanøtter og sjokolade.
Aamu Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #10 Skrevet 29. november 2016 Rundstykker, pepperkaker og kokkosmakroner. Ikke kjøkken eller oppbevaringsplass til så mye mer:P Anonymkode: dc35d...8bd
Arkana Skrevet 29. november 2016 #11 Skrevet 29. november 2016 De faste kakene er pepperkaker, shortbread, kokosmakroner, kransekakestenger og bordstabelbakkels. Utover det baker vi gjerne noen andre sorter som kan variere fra år til år, f.eks. pikekyss/marengs, kolakaker, hvite kakemenn, kongelige nøttekaker eller havreflarn.
Gjest Vevila Skrevet 29. november 2016 #12 Skrevet 29. november 2016 (endret) I år blir det pepperkaker, kakemenn, sjakkruter, sandkaker og karameller. Endret 29. november 2016 av Vevila
caskerette Skrevet 29. november 2016 #13 Skrevet 29. november 2016 Ikke noe tradisjonelt, for det blir ikke spist. Jeg har lyst til å prøve noen av kakene på Pinterest i år, for de er så kult pyntet.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #14 Skrevet 29. november 2016 Pepperkaker, kakemenn og serinakaker. Det er det eneste som blir spist Anonymkode: 696e4...b14
Kvist Skrevet 29. november 2016 #15 Skrevet 29. november 2016 11 timer siden, Aamu skrev: Pepperkaker, men jeg vet ikke hvor jeg finner en deig jeg tåler. På nett Søk på pepperkaker uten, da foreslår google uten egg, uten melk, uten sukker, uten gluten, uten sirup, uten egg og melk, uten sukker og gluten, osv osv... finnes sikkert oppskrifter uten det du trenger at de er uten også. Og deig er ikke vanskelig å lage. Generelt er det greit å lage småkakedeiger minst et døgn før du skal bruke dem, da blir de greiere å ha med å gjøre. Oppbevares kaldt selvfølgelig. 1
Zienna Skrevet 29. november 2016 #17 Skrevet 29. november 2016 Jeg er imponert av å lese hvor flinke alle er! Hos oss bakes det kun krydderkake og nøttebunn med krem/frukt. Får krumkaker hos svigermor, såpass at vi har til multekremen på 1.juledag. Ingen i familien har sans for tradisjonelle julekaker, og heller ikke for veldig søte kaker. Det holder med dessert etter middag(er). Derimot er gjærbakst, brød og rundstykker viktig. Vi lager også kjøttrull, sylterull og sursild selv, pluss forskjellig annet av sild. Derfor serveres ikke kaker når vi får stikk-innom-besøk i jula, men smørbrød.
Haugenjenta Skrevet 29. november 2016 #18 Skrevet 29. november 2016 19 timer siden, Overrasket skrev: peppermyntebrownies Du har ikke oppskrift på dette som du kunne tenke deg å dele? Peppermynte Her lages det chocolate chip cookies og pepperkaker
Aamu Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 8 timer siden, Kvist skrev: På nett Søk på pepperkaker uten, da foreslår google uten egg, uten melk, uten sukker, uten gluten, uten sirup, uten egg og melk, uten sukker og gluten, osv osv... finnes sikkert oppskrifter uten det du trenger at de er uten også. Og deig er ikke vanskelig å lage. Generelt er det greit å lage småkakedeiger minst et døgn før du skal bruke dem, da blir de greiere å ha med å gjøre. Oppbevares kaldt selvfølgelig. Ok
GammelKaktus Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 Foreløpig så har vi vel bestemt oss for kakemenn, pepperkaker, kokosmakroner, krumkaker, marsipan og noen tyske kaker som jeg ikke kan navnet på og risboller. 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå