Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper bare til nærmeste, altså bestemødre, søsken, nieser, nevøer og foreldre. Så til sammen blir det 27 stk. Hvis vi skal ta med noen få onkler og tanter blir det 10 ekstra. Får høre at det er veldig mange, mange spør åssen vi gidder å kjøpe til så mange, men det er jo nærmeste familie. Vi er en veldig stor familie, har til sammen 12 nieser og nevøer.

Så spørsmålet mitt er, hvor mange kjøper dere til ? :)

Anonymkode: 6e1b3...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min familie:
Mor, stefar, far, stemor, 9 søsken, 2 tantebarn, 2xsamboer/kjæreste til søsken 

Min kones familie:
Svigermor, svoger

Så 19 stk fra familien. Jeg velger også å gi en liten gave til venner (2 stk som får "ordentlig" gave, 8-10 stk som får en liten oppmerksomhet). I tillegg gir jeg selvsagt til min kone :) Jeg/vi gir ikke til familie "utenfor" foreldre og søsken/samboere til søsken/tantebarn. Skulle vi gjort det hadde vi ikke hatt råd til mat på 3 måneder :P 

Skrevet

Mor, far, søsken, besteforeldre, søskenbarn, noen venner, samboer, samboers familie... hm... blir et par. Ifølge min ca sløve hoderegning på denne tiden av døgnet så gir jeg til 17... noe som egentlig er mer enn jeg har råd til, så jeg strikker en del av årets julegaver :)

Skrevet

I år har foreldrene mine valgt å se bort i fra gaver, og ønsker ikke å motta noe selv heller, så med resten av de nærmere inkludert fadderbarn har jeg 14/15 stk å kjøpe gaver til. Gir en liten oppmerksomhet til venner, men vi har i hovedsak bestemt at vi heller skal dra ut og spise sammen. I tillegg kjøper jeg gjerne gaver til dyrene også, så det blir noen ekstra. 

Skrevet

I år har jeg ordna meg fint. Hvert år kjøper jeg og broren min gavene til vår felles familie sammen, og i fjor foreslo han, som den blakke studenten han var, at hvis jeg kjøpte gaver da, så kunne nå han gjøre det i år. Vi må jo samkjøre litt og diskutere hva som skal kjøpes til hvem, men at jeg slipper store deler av kavet dette medfører i år, er jeg ekstremt glad for, kjenner jeg. 

Så i år skal jeg kjøpe julegave til to stykker. Venninna mi, og nevnte bror. Har kutta ut de fleste vennegaver, vi finner heller på noe hyggelig sammen på nyåret. :)

Skrevet

Til sammen gir jeg til 10 om jeg har telt riktig. Det er da nærmeste familie, pluss en tante og onkel på den ene siden som vi alltid har hatt en nær relasjon til. I tillegg får pus en liten pakke :P

Anonymkode: 42509...10b

Skrevet

lager til: mamma, pappa, søster, mormor, farmor, to venner, nabojenta

Kjøper til: søster*, venninne*, tre venner, to kusiner

(*får altså to gaver, en laget og en kjøpt)

Så jeg kjøper syv gaver, men gir bort til 13 personer

Skrevet

Kun til nærmeste, mamma, bror, samboeren, hunden og min beste venninne. 

Høres kanskje stusselig ut, men hatt denne ordningen lenge og trives med det . 

Skrevet

Samboer, 2 barn, mamma, pappa, 4 søsken, 5 tantebarn og sønn til venninne. Pluss samboers familie; mamma, pappa, stemor, bestemor, 5 søsken og 8 onkelbarn. 

Vi har 32 å kjøpe til, pluss hverandre. Dette er de aller nærmeste. 

Skrevet

Jeg kjøper ikke til så mange, men jeg gir til 22 stykker. Men de fleste av dem får mer enn 1 gave. 

Skrevet

21 personer men 14 gaver siden alle par får fellesgave. Dette er inkludert mann og to egne barn. 

Skrevet

15

Anonymkode: 20307...b6e

Skrevet

Bare til de nærmeste. Mamma+samboer, pappa+sambor, svigers (pleier å kjøpe en ting til hvert par, altså 3 gaver), samboer og mine 2 søsken.

Altså 6 gaver. Nå har vi fått barn så det blir vel gave til babyen også når hn begynner å forstå litt mer.

Anonymkode: f4cdd...e26

Skrevet

Mamma, pappa, 5 nieser/nevøer, bestefar, mormor, tante, 1 sjef. 11 gaver i år altså. 

Skrevet

Vi sender penger til mannen sin familie i utlandet. Rundt 3000. 

Også kjøper vi til min søster, svoger, mamma, fadderbarn. 

That's it! 

Anonymkode: f0fb6...297

Skrevet

12 stykker. Kuttet ned på gavelisten for noen år siden fordi den ble i overkant lang når det kom en haug med barn til. Det ble forferdelig dyrt og tidkrevende etter hvert! Nå kjøper jeg til barn og stebarn, nieser og nevøer, min mor og hennes mann samt et par eldre slektninger. Pleier også å gi små symbolske gaver mine søsken. Venner gir jeg bare til hvis vi skal feire jul sammen. 

Skrevet

34 personer totalt, da inkludert mindre vennegaver og en julehilsen til eksen

Anonymkode: ed862...c81

Skrevet

jeg pleier å kjøpe til foreldrene mine, søsken og nevø. mamma kjøper gave til mormor fra hele familien. har stor familie på mammas side, men kjøper ikke julegaver til tanter, onkler og søskenbarn. kjøper heller ikke til venner.

i år har jeg veldig dårlig økonomi så spørs om det blir noen julegaver i år. prioriterer å kjøpe til nevøen min i såfall :)

Anonymkode: 47678...967

Skrevet

Mamma, pappa, kjæreste, søster, svoger og ei venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...