AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Heisann alle katteelskere No har eg endelig fått flytta for meg sjølv å fått eit nytt familiemedlem! Katten min er snart 8mnd, ho er blitt sterilisert og chipa. Når eg fekk ho så var ho livredd, men blitt vane me både meg og mor mi, siden ho ofte bur hos mor mi anna hver helg. Pga at eg i frihelgene er eg hos ho. Så katten min er blitt vane me å bu på 2 plasser! Men katten er forsatt utrulig redd, kommer det andre på besøk holder ho seg under sengen i flere timer. Ho tørr ikkje å gå ut, om ho e ute som e veldig sjelden gøyme ho seg ein plass til eg åpner døro. Eg trenger virkelig hjelp til ka eg kan gjer for at ho ikkje er så redd sånn at ho kan klara å vær ute dei helgene eg e vekke (har fått kattebur me varme som er ute)men den e ho og redd! Eg gir ho veldig masse kos (som oftast tvingkos) sio ho kun e sjukt kosete om morgonen. Føle liksom ikkje at eg får nåke igjen av ho! Men e utrlig glad i ho. Ho kan foreksempel aldri sitta på fanget mitt da like ho ikkje, heller ikkje nåke bæring. Eg vil virkelig ikkje at ho ska bli ein aggresiv katt når ho blir eldre. Eg har prøvd kattemynte og ein spray fra dyrebutikken! Gjere alt for at ho ska ha da godt, fekk ho når ho va klar for å gis vekk! Takker og bukker for alt av råd her 😣😣 Anonymkode: 96968...dc8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Ikke tving henne til kos, bæring eller å sitte på fanget. Det gjør mer skade enn godt. Anonymkode: df3d6...15b 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Noen katter er ikke så glad i kos. Bare sånn de er. Om hun er så redd som du sier, så ville jeg ikke latt henne være ute alene en hel helg (ville jeg ikke uansett hvordan katten var, men det er nå så) Kan hende hun stikker av for å finne trygghet en annen plass. Hun er en skjør pus som trenger å ta ting i sitt eget tempo. Anonymkode: 060ba...ac6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen katter er ikke så glad i kos. Bare sånn de er. Om hun er så redd som du sier, så ville jeg ikke latt henne være ute alene en hel helg (ville jeg ikke uansett hvordan katten var, men det er nå så) Kan hende hun stikker av for å finne trygghet en annen plass. Hun er en skjør pus som trenger å ta ting i sitt eget tempo. Anonymkode: 060ba...ac6 En katt på åtte måneder er uansett for ung til å være alene ute. Og selv når hun er gammel nok, så er man fortsatt forpliktet til å ha tilsyn med katten hver dag når man er bortreist. Personlig ville jeg mye heller hatt katten inne når den er hjemme alene, da er det enklere for kattevakten å se at den er frisk og uskadet... Anonymkode: 679f2...542
Tvist Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Hvor lange har du hatt henne? Hold henne inne når du er borte, eller flytt henne hjem til venner/familie som kan ta vare på henne. Er hun trygg og stoler på deg? Leker du med henne, og synes hun det er greit med kos? Lurer, siden du sier du tvangskoser henne.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #6 Skrevet 29. november 2016 Jeg tvangkoste min katt. Det var en liten kattunge (mistenker alt for ung, fikk henne i en igjenteipet pappeske) og var helt vill. Jeg ga den ikke noen muligheter til å gjemme seg bort slik at den måtte forholde seg til oss. Hos oss funket det, og katten ble roligere og roligere, og til slutt den mest klengete katten du kan tenke deg. (Og med "tvangskos" menes det at katten var rolig i fanget, men redd, og jeg klappet den og ga den godbiter. Går ut ifra ts mener det samme) Har du noen godbiter katten liker ekstra godt mens du har den på fanget? Evnt håndmate katten en periode istedenfor å gi tørrfor i en skål. Anonymkode: 3b913...823
Dyreelsker123 Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Tusentakk for tipsene! Ja sr godbit ho liker veldig godt! Men har kun pleid og bare gi da til ho , men ska prøva din ide:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå