Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri juksa, men når jeg tenker over det så er det ganske lett og ha med notater og gjemme dem i klærne eller noe.

Hva med dere, har dere noen gang juksa, og hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: f1b2a...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, så er min tolkning av dette innlegget, at du ønsker tips, til hvordan du skal jukse på eksamen...

• Liker 6
Skrevet

Å jukse på eksamen er som å pisse i buksa. Meningen er at du skal kunne ting- kan du det ikke, kommer du til å slite på et senere tidspunkt; enten på neste eksamen eller når du skal vise hva du faktisk kan i yrkeslivet. 

Ergo: en dårlig ide. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Spesialpedagog skrev:

Helt ærlig, så er min tolkning av dette innlegget, at du ønsker tips, til hvordan du skal jukse på eksamen...

Det er ikke vanskelig å jukse dersom man går inn for det. Jeg synes det skal være helt innenfor å stille spørsmål om andres erfaringer på et forum uten å få slike mistanker rettet mot en. Dersom man ønsker å få spesifikke råd om teknikker for å jukse er KG det siste stedet man oppsøker. 

Anonymkode: d4580...652

• Liker 3
Skrevet

Nei, den som blir mest lurt av å jukse er meg selv, så jeg liker å gjøre arbeidet, og heller ta konsekvensene av at det hvis det er for dårlig.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri juksa, men når jeg tenker over det så er det ganske lett og ha med notater og gjemme dem i klærne eller noe.

Hva med dere, har dere noen gang juksa, og hvordan gjorde dere det? 

Nei, jeg er alt for feig til det, hadde ikke turt.

Skrevet

Ja, det har jeg. Har heller ikke dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: db52f...c62

• Liker 1
Skrevet

Jepp! Skrev masse stikkord etc på lårene og gikk på do for å få litt påfyll da jeg stod stille. Var et teorifag med masse navn, teorier og årstall. Gikk ikke veldig bra på eksamen, fikk vel en c. Kan man ikke stoffet vil ikke juks gi deg en a. 

Anonymkode: 18cae...345

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri turt jeg. Hadde jeg vært litt mer vågal så hadde jeg nok skriblet ned noe og gjemt det. Bare for å værra sikker liksom :P

Anonymkode: 96ac9...239

Skrevet
3 timer siden, Spesialpedagog skrev:

Jeg forstår at du kan tolke det slik, men jeg skal ha muntlig eksamen i år, og som jeg har sagt har jeg aldri juksa før. :) 

Jeg var helt seriøst bare nyskjerrig på hvor normalt det var. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Skrev masse stikkord etc på lårene og gikk på do for å få litt påfyll da jeg stod stille. Var et teorifag med masse navn, teorier og årstall. Gikk ikke veldig bra på eksamen, fikk vel en c. Kan man ikke stoffet vil ikke juks gi deg en a. 

Anonymkode: 18cae...345

Jeg trodde aldri at jeg kunne få nytte av å ha store lår! :skratte: 
Din metode er egentlig ganske sikker fordi det er ingen som kan kreve at du dropper buksa, og om eksamensvakter står utenfor do så kan de ikke høre noe rasling i papirer som du har gjemt. Jeg er enig i at man sikkert ikke får noe gode karakterer ved å jukse. Det er begrenset hvor mye man skrive ned på kroppen, og hadde det vært meg så hadde jeg husket det jeg hadde skrevet i hodet uansett. Jeg har litt sånn klisterhjerne. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg juksa på en liten prøve i rle da jeg gikk på ungdomsskolen, avtalte det med ei venninne som også skulle jukse på samme måte. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det, vi tok notater som vi gjemte på et vis. Husker jeg var veldig nervøs for å bli tatt under hele prøven, og vet ikke helt hvor mye de notatene egentlig ble brukt. Det er egentlig den eneste gangen jeg har (prøvd) juksa :P 

Skulle jeg juksa i en eksamen så måtte det vært matte, for jeg har alltid slitt med matte. Men jeg var egentlig aldri inne på tanken om å jukse engang, jeg hadde heller bare gitt opp hele faget og satset på ståkarakter. Nå kom jeg ikke opp i matte i eksamen da, heldigvis for meg, så juks var vel egentlig ikke nødvendig. I norsk og engelsk er det jo lov til å ha med ordlister og notater og bøker og alt som er uansett, så ser ingen grunn til å jukse i de fagene.. 

Skrevet

Jeg husker at jeg juksa på en gloseprøve på barneskolen. Hadde ordene på en knøttliten papirlapp i penalet mitt. Så jeg har juksa en gang, men det hadde ikke noe å si egentlig fordi jeg var best i engelsk alle rede. Jeg tror jeg juksa litt fordi jeg hatet den nye engelsklæreren min. :P 

TS

Skrevet

Nei kun på prøver jeg hadde på u og barne skole

Skrevet

Juksa på u-skolen. Lærte oss bokstav tegnespråk så vi kommuniserte mens lærer holdt på med noe arbeid på kateteret. Hehe

Skrevet

På ungdomsskolen og vgs ja hele tiden. På universitetet nei.

Anonymkode: 2770c...9ea

• Liker 1
Skrevet

Ja, jukset på skriftelig fysikk 2 eksamen. Som en annen over her skrev jeg ned formler o.l. på lårene og gikk på do og sjekket :P Hjalp ikke stort, fikk en 3er. Hadde antakelig fått samme karakter uten juks.

Anonymkode: c5440...659

Skrevet

Juksa på et par prøver på vgs. Hadde en veldig sær lærer som gjorde det ekstremt enkelt å jukse, og da ble fristelsen for stor. Fikk bl.a. lov å bruke pc til kalkulator på de prøvene man fikk bruke kalkulator (veldig lett å google hvis det var noe man ikke kunne) eller at vi fikk lov å høre på musikk på prøver der vi ikke fikk bruke kalkulator (hørte på musikk på telefonen, og brukte samtidig telefonen som kalkulator). Dette var da kun på de små prøvene i semesteret, gjorde det ikke på eksamen eller tentamen. Har heller aldri juksa på høyere utdanning, og kommer heller ikke til å gjøre det. 

Anonymkode: fe2c0...ab5

Skrevet

Ja skrev på låra og leste når jeg var på do

Anonymkode: 1b759...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...