Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #1 Del Skrevet 28. november 2004 Vi får som sagt vår valp den 21. desember og da vil han være eksagt 8 uker. Jeg er lærer og har fri den første uken i januar. Når kan hunden begynne å være hjemme alene om dagen mens jeg er på jobb? Jobber ikke lange dager, så det er snakk om ca. 5 timer om dagen. Om jeg tar ham med på jobb vil han ligge i buret men jeg har undervisning. Noen som har erfaring med dette? Han vil vel sove seg gjennom disse timene, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 28. november 2004 #2 Del Skrevet 28. november 2004 Tror man begynner med alene-hjemme trening når valpen er trygg i det nye hjemmet sitt. Start med å kle på deg som vanlig, gå ut av døren og gå inn igjen. Øk tiden du/dere er ute av døren litt om gangen. Halvt/ett minutt først, to minutter, tre min. osv. Så fem minutter, så ti minutter, 15 minutter, 20 minutter, 1/2 timer, tre kvarter. Hvis dette gjøres forsiktig, så kan hunden være alene hjemme etterhvert. Men husk det er store forskjeller i personlighet! Noen kan være alene hjemme med èn gang så lenge de ikke trenger å gå på do, andre bruker laaang tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 28. november 2004 #3 Del Skrevet 28. november 2004 Tror ikke jeg ville ha latt ham være alene før han var tørr og trygg. En valp kan sammenlignes med en liten baby. Den trenger mye omsorg og nærhet. Om du har fri bare den første uken i januar, er valpen din bare ca 2 1/2 mnd. Det er ikke store karen. Mye skjer i julestriden. Det er viktig at den får ro og fred den første tiden i nytt hjem. Mange oppdrettere anbefaler at man venter en uke med å ta vise den frem til alle venner og familie. Snakk med oppdretteren og få råd fra h*n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #4 Del Skrevet 28. november 2004 Takk for svar! Jeg jobber som lærer og har derfor ikke alltid mulighet til å ta med Anthon på jobb. Samboeren deimot, har mulighet til å ta med hunden på jobb... Vi skal nok ordne det på best mulig måte... Gleder meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 28. november 2004 #5 Del Skrevet 28. november 2004 Husker godt hvordan det var å gå å telle dager. Kjøreturen, da vi skulle hente ham... Skjønner godt at du gleder deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #6 Del Skrevet 29. november 2004 Tenker på lille Anthon hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 29. november 2004 #7 Del Skrevet 29. november 2004 Hva slags hund er det du får da? Kjempe artig å få hund.. Jeg var helt i hundre! Bare synd de vokser så utrolig fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå