AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Og ikke på en sånn hyggelig "familielikhet" måte... Hun antyder rett og slett at min svoger er far til datteren vår, noe som selvfølgelig overhodet ikke er tilfellet eller mulig. Jeg er så lei og synes ikke dette er noe kjekt lenger. Ja, de er like men min mann og broren har noen like trekk selv om de egentlig er ganske så forskjellige. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å slutte? Mannen min er ganske konfliktsky. Men det er alltid meg denne "spøken" skal gå utover. Gruer meg til familiesammenkomster i jula allerede... Anonymkode: e8f39...35e
Epiphany Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Bare si rett ut til henne at du ikke synes det er noe hyggelig at hun sier det. 23
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Si direkte til henne at det er umulig. Si og at selv om hun kanskje knuller rundt, så gjør ikke du det. Anonymkode: fefdb...4d1 39
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Be mannen din om å slutte å være en tøffel. Dette er tydeligvis grenseoverskridende for deg, og ettersom dette er moren hans bør han ha ryggrad nok til å sette ned foten. Dette synes jeg er det minste man kan forvente av partneren sin. Hva er det svogeren din sier da? Anonymkode: 69c66...f21 40
Teddi Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Neste gang får du si høyt og tydelig: "kjære svigermor, jeg kommer bare til å se dette en gang; jeg har IKKE spredd bena for flere av dine barn en den jeg er gift med." Poenget er at du skal være litt grov i språket at hun blir dritflau. Hvis hun blir sint for det, kan hun takke seg selv. 39
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Hvis hun sier det på den måten at hun beskylder deg for noe forstår jeg det ikke er ok, men... Det er ikke bare det at hun synes det er hyggelig/ser likhet da? Jeg er mye mer lik min tante enn mamma, ja, det er så mine søskenbarn nesten synes det er ubehagelig for hun er dessverre død...Min mann niese ligner også veldig på han... Anonymkode: 8654d...b77 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 De var vel veldig like da de var små da? Uansett så ser man de trekkene man vil. Jeg ligner på moren min mest, men jeg har fortsatt trekk fra faren min og sønnen min ligner på fetteren min på farssiden selv om han ligner på sin far også. Trekk er trekk. Anonymkode: fb1b7...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Spørr henne om det betyr at hun er usikker på om brødrene har samme far. Anonymkode: 4c25a...d7a 17
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 Jeg tror du er hårsår og at hun slettes ikke mener det på den måten, hun er bare så utrolig glad PG stolt av at barnebarnet ligner hennes barn. 😊 Virkelig, du leser altfor mye inn i hva hun sier. Anonymkode: 3f426...867 13
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 15 minutter siden, Teddi skrev: Neste gang får du si høyt og tydelig: "kjære svigermor, jeg kommer bare til å se dette en gang; jeg har IKKE spredd bena for flere av dine barn en den jeg er gift med." Poenget er at du skal være litt grov i språket at hun blir dritflau. Hvis hun blir sint for det, kan hun takke seg selv. Jeg synes man skal holde seg for god til å bruke nedsettende språk mot kvinner får å sette svigermor på plass. Kvinner "sprer ikke bena". Det er å svare svigermor med samme mynt som hun bruker selv - og da er en like langt. Utover det hadde jeg sagt helt enkelt at hun har med å slutte med sånne nedsettende og sjikanerende uttalelser - og det ganske så kraftig. Når hun da tar opp kjeften sin igjen hadde jeg bedt henne holde den lukket til jeg gikk, og så hadde jeg holdt meg unna henne en god stund. Anonymkode: 79007...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 "Jaja, samme hvem som er faren, så er du uansett bestemor". Anonymkode: 5bd4c...fcd 37
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si direkte til henne at det er umulig. Si og at selv om hun kanskje knuller rundt, så gjør ikke du det. Anonymkode: fefdb...4d1 Den burde TS ta ja.
Gjest Sugemerke Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 Humor. "Ja, man man skulle tro det var [fyll inn navn] som var faren". Og så ler du hjertelig.
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #14 Skrevet 28. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Jaja, samme hvem som er faren, så er du uansett bestemor". Anonymkode: 5bd4c...fcd
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #15 Skrevet 28. november 2016 Er du sikker på at hun mente det på den måten - at hun ikke bare prøvde å være morsom? Om hun gjorde det så er det bare å si klart i fra at det ikke er greit. Syns egentlig det er greit at det er du selv som gjør det, ettersom det var rettet mot deg. Når det er sagt så kan vel folk si sånne ting på spøk også. Nevøen til min ekskjæreste er prikk lik han da han var ung. Det er som de skulle vært kloninger. Vi har spøka litt med det at han kanskje satte bort sønnen sin til storesøstera si. Han har aldri tatt det ille opp, og ikke moren til barnet heller (hun spøker med det selv). Så kanskje folk rett og slett bare har litt ulik humor og det ikke faller i smak hos alle. Var det en spøk så er det også selvsagt ok å si i fra at man ikke ilker spøken, og forvente at det ikke spøkes om det igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #16 Skrevet 28. november 2016 Kanskje babyen bare ER veldig lik på svogeren din da? Trenger vel ikke være verre enn det Anonymkode: 098a4...b8b 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #17 Skrevet 28. november 2016 Usmakelig gjort av henne. Din svoger er din manns bror, og babyen deler gener fra sin far som også hans bror deler da begge har gener fra sine foreldre. Det er mange barn som er veldig lik tante og onkler uten at det skal bety at disse er barnets biologiske foreldre. Din mann og din svoger bør irettesette sin mor og få henne til å slutte å si slikt tull. Har hun noe imot deg, er sjalu på deg eller noe slikt? Fir dette er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 0a154...4d6 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #18 Skrevet 28. november 2016 Eneste grunnen til at du skal reagere på svigermors antydninger, er at hun tråkker på noen ømme tær og at du har dårlig samvittighet for noe. Hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymkode: 69a7c...4e2
lokmeister2016 Skrevet 28. november 2016 #19 Skrevet 28. november 2016 avogtil er de likheter med barn og familien til mannen , sån er d ikke noe og tenke på 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #20 Skrevet 28. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eneste grunnen til at du skal reagere på svigermors antydninger, er at hun tråkker på noen ømme tær og at du har dårlig samvittighet for noe. Hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymkode: 69a7c...4e2 Å antyde at TS er utro, er jo en alvorlig og stygg beskyldning. Svigermoren tror åpenbart at hun er hevet over alt og alle, og tror hun kan slå ifra seg til høyre og venstre. Hadde holdt meg unna et slikt troll Anonymkode: daa25...ccd 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå