AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Leser mye her inne. Mange legger bare ut negative ting, når det gjelder barn. Vil påstå at 90 % av disse barna er stebarn. Det blir lagt vekt på at det er stebarn. Er stebarn annerledes enn andre barn? Tvilsomt Så kommer rådene. Svarene de får tilbake er ofte i gaten: mor nekter samarbeid, hun er både ditt og datt. Hekt udugeli, om du leser mellom linjente. Ikke har HUN oppdrag barna heller. Det er sabotasje og spetakkel. Vel, om det står så ille til. Tenk på det, at din mann har elsket denne kvinnen. De fikk barn sammen. Tror mange sliter med at far har hatt et liv før. Og i tillegg må du slite med disse stebarn. Med din holdning til disse ste, tror du vil gå bra i fremtiden? Når du er så nedsettende mot stebarn her på kg, da lurer jeg på hvordan du fremstår hjemme. Og vet du hva. Din mann vil alltid være far. Uansett hvor gamle ungene er. De kommer hjem på ferie, juleferie osv. Så du blir ikke kvitt disse ste. Så kommer det barnebarn også. Hjem til bestefar, hele hurven. Og du er også der. Tenk på den familieyddyllen. Anonymkode: 9800b...0ab 5
Biloba Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Jeg har det flott med mitt stebarn, uten at jeg lager masse tråder om det. Det er ikke min fortjeneste, barnet har bare en fin personlighet. Jeg må likevel si at jeg forstår mange frustrerte stemødre. Ikke fordi stebarn er verre enn andre barn. Forskjellen er at til dine egne kan du si hvor skapet skal stå, i hvilke ordelag du vil. Hvor mange stebarnstråder her inne forteller at far er bevisst, trår til, gjør en innsats for at familien skal fungere? Jeg ser sjelden en dysfunksjonell stemor med en flott far. Jeg tror at fars unnlatenhet er en stor del av problemet når stemødre koker over. 1
Zienna Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Jeg tenker ofte det samme som deg, TS. Stebarnet kan ofte være "en bombe" i kjærestens bagasje, som ikke oppdages før man har flyttet sammen. Mange tror det skal gå enkelt, for man er da et ok menneske.. Men har lest at det går 2-7 år før stebarn trives i ny familie. Tror ikke de fleste steforeldre er forberedt på det. Derfor skjærer det seg altfor tidlig.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #4 Skrevet 29. november 2016 10 timer siden, Biloba skrev: Jeg har det flott med mitt stebarn, uten at jeg lager masse tråder om det. Det er ikke min fortjeneste, barnet har bare en fin personlighet. Jeg må likevel si at jeg forstår mange frustrerte stemødre. Ikke fordi stebarn er verre enn andre barn. Forskjellen er at til dine egne kan du si hvor skapet skal stå, i hvilke ordelag du vil. Hvor mange stebarnstråder her inne forteller at far er bevisst, trår til, gjør en innsats for at familien skal fungere? Jeg ser sjelden en dysfunksjonell stemor med en flott far. Jeg tror at fars unnlatenhet er en stor del av problemet når stemødre koker over. Jeg er veldig enig i dette. Jeg har både barn (som har en stemor) og jeg er selv stemor. Heldigvis for oss har det gått relativt knirkefritt, men skoen trykker der far (her min samboer) unnlater å ta tak i ting. Likedan på mine barns vegne; deres egen far unnlater å ta opp problem som kan bedre våre barns hverdag. Anonymkode: de0e8...f26
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #5 Skrevet 29. november 2016 Jeg har skrevet det før. Jeg har mange flere utfordringer med mitt eget barn enn mine 2 stebarn. Tuller ofte med samboer og spør om vi får bytte. Det er ikke alle som synes at stebarn er et stort byrde. Anonymkode: 9fd8e...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå