AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Hei. Jeg er for tiden på AAP, skal over i 50 % ufør og i 50 % jobb. Eier en leilighet, som hvis jeg selger per dags dato vil sitte igjen med 2 mill i egenkapital. Slik som økonomien er på AAP har vi ingen ting til overs, barna får ikke vært med på fritidsaktiviteter og ferie kan vi bare drømme om. Jeg har heller ikke førerkort og ser behovet for det nå som barna er blitt større. Har tenkt tanken på å selge leiligheten og leie i stede. For å kunne tilby barna litt mer enn jeg kan nå og selvfølgelig ta førerkort å slippe å være avhengig av andre. Ser verdien i å eie egen leilighet, samtidig så er det tøft å slite såpass økonomisk når men vet at hadde man solgt hadde man hatt mer frihet. Håper noen har noen gode innspill å komme med😊 Må legge til at jeg ønsker å bruke mesteparten av egenkapitalen til å flytte ut av hovedstaden etter hvert, men nå får jeg ikke mellomfinansiering på grunn av AAP. Anonymkode: c7253...828
Kamomille Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Det er veldig dyrt å leie bolig. Egenkapitalen din kan fort bli brukt opp og da sitter du igjen med en stor månedlig utgiftspost til leie av bolig, og gjerne enda dårligere økonomi. 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Hvis ting ikke går rundt, så er svaret alltid å kutte utgifter og/eller øke inntekter. Å leve på sparte penger er alltid en dårlig ide, og spesielt når det indikerer at man mister bostedet. Du vil jo ikke komme deg inn på boligmarkedet igjen så lenge du ikke får bedre inntekt? Anonymkode: 40b0e...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Synes det virker som en dårlig ide... Jeg ville heller søkt hjelp fra frivillig organisasjoner, lokale klubber, kommune, skole o.l til fritidsaktiviteter. Barnevernet også, feks. I min kommune har feks ungdomsskolen noen få årskort til slalombakken som sosiallærer disponerer og deler ut til de som trenger. De har også utlånssentral og frivillighetssentral. Vær kreativ, men hold på boligen din! Det er det tryggeste du har. Anonymkode: 27dfe...b34 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Selger du og får så mye igjen så har du jo egenkapital til en billigere og stor nok leilighet i et annet område der boligene er billigere. Er du alene ig blir ufør har du kanskje mulighet til et kommunalt lån. Anonymkode: d2e8a...a49
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Søk bostøtte? Anonymkode: cc409...27d
prt90 Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 Hva er belåningsgraden din? Kanskje du kan søke om avdragsfrihet i noen år, da vil du jo sannsynligvis bo nærmest gratis og vil få mer romslig økonomi uten å spise av kapitalen din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå