Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #1 Skrevet 28. november 2004 Jeg mister så mye hår om dagene, hva er det som skjer? Hva kan jeg gjøre for å redusere dette?? Er det årstiden som gjøre det?
Gjest Ethereal Skrevet 28. november 2004 #2 Skrevet 28. november 2004 Du kan miste opptil 150 hårstrå pr dag uten at det er unormalt. Så lenge ikke håret ditt blir merkbart tynnere, må du bare vente til det går over. Jeg røyter selv masse om dagen, så det er sikkert årstiden. Frisøren min fortalte at hun mistet ca 75% av håret sitt for en tid tilbake. Ikke engang da klarte legene å påvise noen årsak, og da var hun nesten skallet. I dag har hun flott, tykt hår.
Samantha Skrevet 28. november 2004 #3 Skrevet 28. november 2004 Eg hadde en periode eg miste vanvittig mykje hår. Det låg hår etter meg oooveralt, og eg syns håret vart tynnare. Skikkelig ekkelt! Det samme skjedde med ei venninde. Eg vart anbefalt ølgjær. Kjøpte det på Rema og blanda det med vatn, og drakk 2 glas for dag trur eg. Smakte heilt gruuusomt, men det funka! Kan selfølgelig ikkje garantere at det var det som gjorde susen, men eg trur det. Venninda mi klarte ikkje å drikke ølgjæren og ho fortsatte å miste hår... Konklusjon: Prøv ølgjær! :-)
Carmen_ Skrevet 28. november 2004 #4 Skrevet 28. november 2004 Eg hadde en periode eg miste vanvittig mykje hår. Det låg hår etter meg oooveralt, og eg syns håret vart tynnare. Skikkelig ekkelt! Det samme skjedde med ei venninde. Eg vart anbefalt ølgjær. Kjøpte det på Rema og blanda det med vatn, og drakk 2 glas for dag trur eg. Smakte heilt gruuusomt, men det funka! Kan selfølgelig ikkje garantere at det var det som gjorde susen, men eg trur det. Venninda mi klarte ikkje å drikke ølgjæren og ho fortsatte å miste hår... Konklusjon: Prøv ølgjær! :-) Ølgjær er helt Klarte heller aldri å drikke det :-?
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2004 #5 Skrevet 28. november 2004 Jeg mister så mye hår om dagene, hva er det som skjer? Hva kan jeg gjøre for å redusere dette?? Er det årstiden som gjøre det? Jeg røytet som en hund da jeg brukte billigshampo, og spesielt "frisørshampooen" Define... B-vitaminer skal være bra, det finner du i øl(gjær) Noen mister mye hår på denne årstiden også,...
Samantha Skrevet 28. november 2004 #6 Skrevet 28. november 2004 Ølgjær er helt Klarte heller aldri å drikke det :-? Det smakar virkelig pyton ja... :-? Men en skal jo lide for skjønnheta då! Eller hur? Eg tvinga det i alle fall i meg for en kort periode. Holdt meg for nasa, drakk som en helt og sto attmed vasken og brakk meg etterpå. Herlig!!
alisia4 Skrevet 28. november 2004 #7 Skrevet 28. november 2004 Jeg mister så mye hår om dagene, hva er det som skjer? Hva kan jeg gjøre for å redusere dette?? Er det årstiden som gjøre det? Har du tørr hode bunn/psoriasis kanskje? Det kan ha veldig mye å si for håravfall. Da må du isåfall gå til legen og få henvisning videre til hudlege.
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #8 Skrevet 28. november 2004 Jeg har faktisk psoriasis i hodebunnen. Mister man mer hår da? Er det noe man kan gjøre mot det? Skal jeg vente å se om det går over eller bør jeg oppsøke lege nå?
alisia4 Skrevet 28. november 2004 #9 Skrevet 28. november 2004 Jeg har faktisk psoriasis i hodebunnen. Mister man mer hår da? Er det noe man kan gjøre mot det? Skal jeg vente å se om det går over eller bør jeg oppsøke lege nå? Man mister veldig mye mer hår av den grunn, og det vil ikke gå over av seg selv. Man kan faktisk bli værre i perioder hvor man er f.eks. stresset. Få en henvisning til hudlege så snart som mulig, for du trenger ikke gå rundt med kløe og irritasjon mer enn nødvendig. Jeg har god erfaring med Dermovat. Et middel som skal gnis inn i hodebunnen når håret er tørt. ca 1 gang pr. dag i 1-2 uker. Med minst 2 ukers pause mellom slike kurer. Middelet skal ikke skylles ut. Du kan bli noe tørr i håret, så be om å få en god shampo beregnet for tørt hår samt balsam.
Nelle Skrevet 28. november 2004 #10 Skrevet 28. november 2004 Jeg mister også MASSE hår om dagen *sukk*. Har vært igjennom dette før, og her er mine tips: Vask håret med flytende, økologisk grønnsåpe. Jeg hadde psoriasis-liknende utslett i nakken i 15 år som ikke forsvant. Var til lege + hudlege, prøvde det ene midlet etter det andre, men ingenting hjalp. Så gikk jeg over til å vaske håret med grønnsåpe, og det forsvant etter kort tid. Ølgjær er bra for håret -men kan fåes kjøpt i tablettform. Man trenger ikke stå og brekke seg over vasken to ganger for dagen... (been there, done that...*s*) Noe som, etter min mening, funker enda bedre enn ølgjær er soyabønner. Kjøpes på helsekost. Legg 10 stk. i vann om kvelden, og spis morgenen etter. Alternativt finnes soyatabletter, men dette er mye dyrere. Jeg spiser to soyatabletter pr. dag nå pga. jeg har så lett for å glemme å legge bønner i vann på kvelden. Sist jeg kjørte på med "soyatrikset" funket det så bra at jeg rett og slett måtte slutte med soyabønner -håret mitt ble nesten FOR tykt! Dette er noen år siden nå. Nå har jeg bestemt meg for å spare til langt hår, og typisk nok når jeg endelig begynner å få litt lengde så begynner jeg plutselig å miste masse masse hår. Skjedde helt plutselig for to måneder siden, men nå har jeg altså begynt å spise soya så da håper jeg at det hjelper like godt som sist! I tillegg har jeg begynt å vaske håret med grønnsåpe igjen. Håper disse rådene kan hjelpe for deg også! Klem fra Nelle
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 29. november 2004 #11 Skrevet 29. november 2004 Jeg mista også masse hår på denne tiden i fjor, ble ganske engstelig! Tok ikke noe ekstra vitaminer el. selv om det sikkert hadde vært lurt, men det minsket etterhver utover våren. Hadde vært syk i nesten 3 uker før det begynte, kanskje det var det som gjorde utslaget? Se det an litt du, håper det retter seg! Mettan
Gjest Gaia Skrevet 29. november 2004 #12 Skrevet 29. november 2004 Kan det være stoffskifte? Man har visstnok en stoffskifte periode hvert 6-7 år, noe som kan påvirke strukturen på håret. Og muligens også mengden? Jeg mistet mye hår i en periode tidligere i høst, og tenkte at det var en mulig årsak. Har hatt psoriasislignende utslett og brukt Betnovat i mange år, uten at det har påvirket håravfallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå