AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Hei, det har oppstått noe alvorlig i familien min som gjør jeg ikke vet om jeg kommer til å klare å få lest ordentlig til eksamen og få ståkarakter. Jeg prøver å finne ut informasjon om konteeksamen, men stemmer det at man ikke kan ta eksamen igjen før til våren? Det er førsteåret psykologistudiet det er snakk om.. Hilsen fortvilet og trist student Anonymkode: ac657...ddc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Dette avhenger av reglene for fakultetet ditt. Jeg råder deg til å ta kontakt med administrasjonen og forhøre deg om utsatt eksamen/kontinuasjonseksamen. Dersom du er avhengig av å bestå emnene for å kunne følge utdanningen videre blir det alltid avholdt utsatt eksamen/kontinuasjonseksamen gjerne i januar/februar. Videre bør du bestille legetime dersom du ikke har vært i kontakt med fastlegen din. Dette er viktig for eventuell dokumentasjon som du kan trenge senere. Det er viktig å være føre var. Anonymkode: 67fd7...8a4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Jeg har ikke hørt om konteeksamen i januar på Dragvoll, og jeg var fast inventar der i nærmere åtte år. Som regel avholdes ny eksamen i eksamensperioden neste semester. Hvis du vil ha spesifikk informasjon må du kontakte instituttet ditt. Trøsten er at utsatt eksamen som regel er ganske mye enklere enn ordinær eksamen Anonymkode: 6a1f9...3b2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Ved NTNU er det konteeksamen kun i fag som ikke går mer enn én gang per studieår. Og konteeksamen gis kun på sommeren i disse fagene. Anonymkode: 1e9bc...782
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Jeg går også psykologi på NTNU. Om du ikke møter nå får du stryk. Neste gang du kan ta eksamen er til våren. Da teller det som forsøk nr 2. Det lureste du gjør er å ta kontakt med lege for å dokumente at du er syk/så påvirket av familiære forhold at du ikke kan ta eksamen. I tillegg bør du ta kontakt med studieveileder I. R for å få råd. Kanskje kan hun melde deg av eksamen slik at du slipper å bruke opp et forsøk. (Vi får bare tre forsøk på hver eksamen nå, det er nye regler). Om du klarer, prøv å fokuser på å få tatt en eller to eksamener, så slipper du å få så mye til våren. En annen ting angående dokumentasjon fra lege er at du må sende inn til lånekassen om du blir forsinket og vil ha lånet omgjort til sykestipend. Anonymkode: 53d82...861
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Vi har vel konte i mars. Anonymkode: 1c1e9...6e9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #7 Skrevet 29. november 2016 Jeg går også på psykologi på Dragvoll. Det arrangeres ikke konteeksamen i fag der det arrangeres eksamen to ganger i året, (som er ca alle fag på Dragvoll) da er det bare vanlig eksamen til våren. Anonymkode: 64dfd...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå