Gjest LadyAntebellum Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 (endret) Heisann jeg har vært 100% sykemeldt i 3 mnd nå da jeg skal ryggopereres for store smerter og plager fra ryggen. Men, jeg føler meg så unyttig så jeg ba om og få gå 20% nå. Bare for å bidra litt. Jeg jobber i kommunen, på sykehjem og har 80% fast. Så.. jeg lurer liksom på.. hvor mange timer i uka blir dette og hvordan legges dette opp? Etter turnusen man har eller når man blir enige om at man skal komme.. liksom at jeg og sjefen blir enige om når jeg skal komme? Skal selvfølgelig spørre sjefen om dette . hun var gått for dagen da jeg var ferdig hos legen.. så jeg bare spør her i mellomtiden:) Endret 28. november 2016 av LadyAntebellum
Attami Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Sjefen regner ut hvor mange timer du skal jobbe pr uke og så setter dere opp feks at du skal jobbe 2 dager pr uke og antall timer pr dag. sånn gjør vi det hos oss iallefall. Man går ikke ut ifra turnus fordi noen må dekke dine vakter når du er sykemeldt. 20 % av 36 timer er ca 51/2 time.
Angelheart2 Skrevet 29. november 2016 #3 Skrevet 29. november 2016 Bare husk at 20% friskmelding ikke nødvendigvis betyr at du skal jobbe 20% av timene, kun at du skal produsere 20% av det du vanligvis gjør. Det betyr at dersom du må bruke lengre tid på de oppgavene du vanligvis gjør, så kan det godt hende du skal jobbe timer tilsvarende 40%, men kun ha krav til å gjøre halvparten av oppgavene. Nå snakker jeg ut fra en generelt grunnlag, det er ikke sikkert det er mulig å gjøre slik på akkurat din jobb. Det er bare så mange som er så opptatt av timetallet når de skal jobbe redusert, mens det egentlig er produktiviteten som skal måles. Det hjelper ikke om du jobber 7,5 timer om dagen dersom helsa tilsier at man må ha oftere pauser eller produsere mindre mens man er der. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå