Gå til innhold

Naboene tar hele fellesarealene for seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en firemannsbolig i andre etg. Nå har de som flyttet inn i fjor i etg under oss, tatt seg veldig til rette. De har okkupert hele fellesarealet (plen) og lagt an gjerde og blomsterbed der det er felles, satt opp trampoline på fellesarealet, og slengt fra seg så mye rot (støvsugere, sykler, vinterleker, bilseter etc ute) og søppel der inngangen til fellesarealene er, slik at vi andre ikke får brukt områdene. De er ellers også veldig vanskelige naboer, veldig bråkete og pusser opp til langt på nattestid selv om vi sier ifra, og sier vi ifra så kjefter de og lager enda mer støy og mistrivsel. De trakasserer og kjefter meg huden full når jeg beveger meg fra/til bilen eller er oppe på min veranda, får aldri fred fra de. De skal alltid kjefte for noe, og sist gang var at vi gikk over gulvene på kvedstid, noe som forstyrrer de veldig, i følge de. Jeg nevnte ikke da at de pusser opp og herjer både på påskeaften og hver søndag tidlig morgen, til langt utpå morgentimene og ikke tar hensyn til at det bor andre i huset også, da det ikke går an å snakke med sånne. De tar seg friheter langt over grensene, og roter og søpler til og bråker, så man skulle tro man bodde i en søplehaug og ikke i et fint strøk. Får aldri fred for de, og får kjeft for de utroligste ting fra de, og har skjønt at de har noen problemer som de lar gå utover naboene sine. Hvordan ta tak i at de faktisk tar fra oss andre fellesarealene? Forliksrådet?

Anonymkode: 09407...ade

Skrevet

Dette er en jobb for styret. Send en klage vedlagt bilder og gjerne og husordensreglene. 

Anonymkode: 9b8d5...13f

• Liker 3
Skrevet

Tror faktisk dere andre som eier har rett til å kreve full opprydding, ilegge bot og tvangssalg dersom de ikke etterfølger husreglene. Ta kontakt med huseierforeningen, jeg mener de sitter på mye kunnskap om dette og hvordan det best løses. 

Jeg vet at dersom eiere i flerbolig/sameie ikke etterfølger husreglene så har det blitt tvangssalg i flere tilfeller.

Trakassering osv anmelder dere til politiet straks. Ring politiet når de begynner slik. Ikke bry deg med å true med politi, bare ring. Det blir da loggført og dere står sterkere når dere evt må kaste de ut av sameiet.

Anonymkode: f025b...b6a

• Liker 2
Skrevet

Kan dere andre naboer gå sammen og skrive et brev til de hvor dere påpeker husreglene mtp støy og krever opprydning av fellesområdene? 

Dere er jo 4 eiere og de andre reagerer vel også?

Anonymkode: 34ef5...3ef

Skrevet

Snakk med de andre naboene og kall inn til husmøte. 

Har dere ordensregler for sameiet? - dersom ikke, bør det være tema på husmøte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...