Ruccula Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Jeg fikk svar på blodprøvene mine i dag, og det var ikke bra Forrige mandag hadde jeg hcg på 505, fredagen etter ble nivået målt til 1060. dvs nivået har jo overhode ikke steget som det skal. Kan dette være graviditet utenfor livmor, eller er det mest sannsynlig enda en MA? Jeg har ingen store smerter i magen, har ikke blødd ei dråpe. Jeg er bare så utrolig trist akkurat nå, og veldig bekymret to MAer rett etterhverandre
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Hvor langt er du kommet? Eller vet du det? (Husker noe om at du ble gravid like etter å ha mistet) Dobblingen er litt lav, men en dobbling innen 4 døgn kan også gå bra selv om du må forberede deg på det værste. Dobbling innen 2-4 døgn er spennet for det som kan bli normale graviditeter. Det er også positivt at du ikke har blødd, men du bør komme deg over 6000 til rundt uke 6. Rundt det kan en se fosteranlegg/hjerteslag. Anonymkode: 1e740...990
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Graviditet utenfor livmoren gir vanligvis normal HCG stigning. Derfor er det vanskelig å få påvist uten ul eller akutte symptomer. Anonymkode: eb496...80a
Ruccula Skrevet 28. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2016 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt er du kommet? Eller vet du det? (Husker noe om at du ble gravid like etter å ha mistet) Dobblingen er litt lav, men en dobbling innen 4 døgn kan også gå bra selv om du må forberede deg på det værste. Dobbling innen 2-4 døgn er spennet for det som kan bli normale graviditeter. Det er også positivt at du ikke har blødd, men du bør komme deg over 6000 til rundt uke 6. Rundt det kan en se fosteranlegg/hjerteslag. Anonymkode: 1e740...990 Hei takk for svar. Er temmelig på tuppa nå, er helt forbredt på at det har gått galt igjen. 2 svangerskap, 2 aborterter... det er ikke bra jeg er så ufattelig bekymret, går rundt og gråter på jobb Første blodprøve ble tatt 4+5, 18 dpo. andre blodprøve ble tatt 5+2. Endret 28. november 2016 av Ruccula
Ruccula Skrevet 28. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Graviditet utenfor livmoren gir vanligvis normal HCG stigning. Derfor er det vanskelig å få påvist uten ul eller akutte symptomer. Anonymkode: eb496...80a Ok takk, da er det sannsynlig "bare" enda en MA
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 1 minutt siden, Ruccula skrev: Ok takk, da er det sannsynlig "bare" enda en MA Tenk positivt, så langt og lenge du klarer. Jeg krysser fingre og bein for deg. Anonymkode: 3cd58...968 1
Ruccula Skrevet 28. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk positivt, så langt og lenge du klarer. Jeg krysser fingre og bein for deg. Anonymkode: 3cd58...968 Jeg gidder ikke å bli skuffet enda en gang, jeg foretrekker å være realistisk. Men takk for støtten kjære deg det setter jeg så stor pris på!!! Jeg skal til både lege og priv gyn på torsdag. Jeg krever utredning, jeg kan godt betale for alt sammen selv. Men jeg nekter å gå blindt inn i en ny graviditet før noe er utredet.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 7 minutter siden, Ruccula skrev: Hei takk for svar. Er temmelig på tuppa nå, er helt forbredt på at det har gått galt igjen. 2 svangerskap, 2 aborterter... det er ikke bra jeg er så ufattelig bekymret, går rundt og gråter på jobb Første blodprøve ble tatt 4+5, 18 dpo. andre blodprøve ble tatt 5+2. Den første verdien er midt i normalområdet, den neste er også innenfor men i nedre del. Stigningen er litt lav, men ikke så lav at det er skrevet i sten at du har MA, enda. Hva sa legen? (Tenker at du trenger tidlig UL om en ukes tid eller to og gjerne enda en hcg innen uke 6 før det for å se om den henter seg inn eller faller mer etter..) Anonymkode: 1e740...990
Ruccula Skrevet 28. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den første verdien er midt i normalområdet, den neste er også innenfor men i nedre del. Stigningen er litt lav, men ikke så lav at det er skrevet i sten at du har MA, enda. Hva sa legen? (Tenker at du trenger tidlig UL om en ukes tid eller to og gjerne enda en hcg innen uke 6 før det for å se om den henter seg inn eller faller mer etter..) Anonymkode: 1e740...990 Jeg har ikke pratet med legen, skal dit på torsdag. har også bestilt time hos gyn på torsdag. Hvis dette går feil enda en gang, noe jeg tror det vil gjøre. Hva bør jeg be legen sjekke? jeg har jo vært hos gyn mange ganger og fått innvendig ultralyd og hun har aldri sett noe galt med meg da. og blodprøver med stoffskifte og det hele ble tatt i februar i år.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 2 minutter siden, Ruccula skrev: Jeg har ikke pratet med legen, skal dit på torsdag. har også bestilt time hos gyn på torsdag. Hvis dette går feil enda en gang, noe jeg tror det vil gjøre. Hva bør jeg be legen sjekke? jeg har jo vært hos gyn mange ganger og fått innvendig ultralyd og hun har aldri sett noe galt med meg da. og blodprøver med stoffskifte og det hele ble tatt i februar i år. Tror ikke det er galt med deg, jeg. Du blir veldig! lett gravid og har blitt gravid 2 ganger på første forsøk, rett etter hverandre. Det er veldig bra. Hvis jeg var deg ville jeg bedt legen ta ny hcg på torsdag. Du har nå 3 dager og 18 timer dobblingstid. Da kan du finne ut om dobblingstiden er gått ytterligere ned, noe som underbygger MA, eller om den tar seg opp. Dobblingen din er lav, men er innenfor 4 døgn. Da kan det være noe levedyktig fortsatt. Men om den går ytterligere ned er håpet mindre.. Du trenger også UL, men du trenger den når en kan forvente å finne hjertelyd. Torsdag (6+1) er litt tidlig så du er forberedt på at du kanskje må ta ny, men er verdt et forsøk. Du må helst over 7 for å vite sikkert om hjertet slår eller ikke.. Usj, sender deg masse gode tanker, og håper sånn at dette blir noe som var usikkert men tipper rett vei..det hadde du virkelig fortjent.. Anonymkode: 1e740...990 1
Ruccula Skrevet 28. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er galt med deg, jeg. Du blir veldig! lett gravid og har blitt gravid 2 ganger på første forsøk, rett etter hverandre. Det er veldig bra. Hvis jeg var deg ville jeg bedt legen ta ny hcg på torsdag. Du har nå 3 dager og 18 timer dobblingstid. Da kan du finne ut om dobblingstiden er gått ytterligere ned, noe som underbygger MA, eller om den tar seg opp. Dobblingen din er lav, men er innenfor 4 døgn. Da kan det være noe levedyktig fortsatt. Men om den går ytterligere ned er håpet mindre.. Du trenger også UL, men du trenger den når en kan forvente å finne hjertelyd. Torsdag (6+1) er litt tidlig så du er forberedt på at du kanskje må ta ny, men er verdt et forsøk. Du må helst over 7 for å vite sikkert om hjertet slår eller ikke.. Usj, sender deg masse gode tanker, og håper sånn at dette blir noe som var usikkert men tipper rett vei..det hadde du virkelig fortjent.. Anonymkode: 1e740...990 Tusen hjertelig for dine utfyllende og gode svar. det gjør utrolig godt! Jeg opplever at støtten jeg får her inne på kg, faktisk er mer hjelpsom enn støtten jeg får in real life.. Jeg har fortalt det til to venninner og isteden for å lytte til meg og ha medfølelse så ble de sittende å argumentere for at jeg må si det til moren min, selv om jeg sa at jeg ikke ville dette. De mente det var lurt, så da var det ikke så viktig hva jeg mente. så jeg angrer faktisk bittert at jeg sa noe i det hele tatt. Det at jeg faktisk har mistet to ganger på rad var ikke i fokus, men jeg måtte gjøre som de sa!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 2 timer siden, Ruccula skrev: Tusen hjertelig for dine utfyllende og gode svar. det gjør utrolig godt! Jeg opplever at støtten jeg får her inne på kg, faktisk er mer hjelpsom enn støtten jeg får in real life.. Jeg har fortalt det til to venninner og isteden for å lytte til meg og ha medfølelse så ble de sittende å argumentere for at jeg må si det til moren min, selv om jeg sa at jeg ikke ville dette. De mente det var lurt, så da var det ikke så viktig hva jeg mente. så jeg angrer faktisk bittert at jeg sa noe i det hele tatt. Det at jeg faktisk har mistet to ganger på rad var ikke i fokus, men jeg måtte gjøre som de sa! Hyggelig å høre. Jeg og flere her inne har nok vært i det samme limboet du er i nå. Gjør det du føler for selv, så du har det best mulig mens du venter på sikre svar i den ene, eller andre retningen. De mente nok godt men skjønte nok bare ikke at du trengte at de bare var der. Håper sånn at dette kan være en av gangene ting går bra, det er så urettferdig at du står i dette nå. Fikk med meg at du mistet, og syntes det var så bra du ble gravid igjen med det samme.. Anonymkode: 1e740...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå