Gå til innhold

Hvordan kler du deg for muntlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kler du deg hverdagslig eller pynter du deg mer opp?

Anonymkode: cfdb7...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å se litt formell ut. Hestehale, lesebriller med enten dressjakke og jeans eller bukse og sånn pologenser

Anonymkode: ebb07...c92

Skrevet

Kler meg nøytralt, men litt formelt. Har også håret vekk fra ansiktet og lett sminke som mascara på meg 

Anonymkode: f2570...e94

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å se litt formell ut. Hestehale, lesebriller med enten dressjakke og jeans eller bukse og sånn pologenser

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kler meg nøytralt, men litt formelt. Har også håret vekk fra ansiktet og lett sminke som mascara på meg 

Hva studerer dere? 

Skrevet

Psykologi. Har bare muntlig i ex.phil da

Skrevet

Kort skjørt, nettingstrømper, høye over knee-boots med stiletthæler og stram topp med dyp utringing og heftig pushup. Falske vipper og sløret blikk. Det funker hver gang. 

Anonymkode: 8a4c8...504

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva studerer dere? 

Nå snakket jeg om hvordan jeg kledde meg på privatist eksamen :) 

Skrevet

Svart bukse fra Zara og enten en enkel topp med cardigan over, eller en penskjorte for damer. Studerer veterinærmedisin.

Anonymkode: c2b25...9ed

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort skjørt, nettingstrømper, høye over knee-boots med stiletthæler og stram topp med dyp utringing og heftig pushup. Falske vipper og sløret blikk. Det funker hver gang. 

Anonymkode: 8a4c8...504

:skratte:

Anonymkode: 69ce2...c28

Skrevet

Kommer an på faget. I Norsk blir det t-skjorte genser med teksten "Ibsen ruler!".I naturfag blir det t-skjorte med diverse kjmiske forbindelser. Ting i den duren.

Anonymkode: ed5c2...cee

• Liker 2
Skrevet

Hverdagspent. Altså ikke jeans og hettegenser, men en hverdagskjole eller bukse med en litt penere topp til. 

Skrevet

I vanlige klær. Hva ellers?

Anonymkode: e23e3...31a

Skrevet

Hverdagspent var et fint begrep. Har på meg vanlige klær, men tar blusen i stedet for hettegenseren. Naturlig sminke. Du bør se ut som om du bryr deg om at du har eksamen, men jeg tar også på meg klær som får meg til å føle meg vel personlig :) 

Anonymkode: 49cae...a34

Skrevet

Hvitt. 

Anonymkode: c2855...017

Skrevet

Noe jeg føler meg vel i, og synes at jeg ser bra ut i. Hverdagspent som noen over her skrev. Veilederen min på master sa en gang at man burde kle seg i noe man føler seg "empowered" i, og det er jeg enig i. Det er minst like viktig at du selv føler deg bra, som at andre skal synes du ser bra ut.

Anonymkode: 71c18...70e

• Liker 2
Skrevet

Herlighet. Skulle tro dere skulle på jobbintervju hele gjengen. Da jeg tok eksamen, var det 99% som stilte i jeans og genser. Vi brukte ikke å pynte oss for eksamen. Det ventet vi med til eksamensfesten. En får ikke bedre karakterer av å pynte seg. Det er kunnskapen som teller.

• Liker 1
Skrevet

Hverdagspent var et godt uttrykk :Nikke: Nei, det skal ikke ha noe å si hva du har på deg, men klær er med på å skape et førsteinntrykk og det skader ikke at sensor får en følelse av at du faktisk bryr deg og tar eksamen på alvor. 

Jeg jobber i vgs og det er alltid noen gutter hvert år som trekker i skjorte og slips/sløyfe til muntlig eksamen. Det er ikke nødvendig, men de er jo veldig søte, da... :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å ha kjole eller skjørt, en fin topp og cardigan på meg, men det bruker jeg også til hverdags. Har hår og sminke som til vanlig. Hadde ikke følt meg komfortabel om det var veldig tydelig for eksaminator at jeg hadde pyntet meg opp.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Skulle tro dere skulle på jobbintervju hele gjengen. Da jeg tok eksamen, var det 99% som stilte i jeans og genser. Vi brukte ikke å pynte oss for eksamen. Det ventet vi med til eksamensfesten. En får ikke bedre karakterer av å pynte seg. Det er kunnskapen som teller.

Jeg lurer virkelig på hva du studerer som har så mange slasker på kullet. De fleste studenter er opptatt av å gi et profesjonelt inntrykk av seg selv til sensor og eksaminator. Å stille opp med genser på muntlig eksamen er sjuskete. Det handler om å kle seg riktig etter hvilken setting man befinner seg i. Å være mer opptatt av hva man går med på en useriøs eksamensfest kontra en eksamenssituasjon vitner om at du er en useriøs student som ikke er så opptatt av å nå langt karrieremessig. 

Anonymkode: c2855...017

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...