Gå til innhold

En uforglemmelig 1.søndag i advent.

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker til vanlig.
Skrevet

Jeg er sjokkert, bunnløst fortvilet, og sist, men ikke minst utrolig, utrolig lei meg.

Samboeren min slo meg i natt... Han skreik også mye stygt, som sårer minst like mye.

Han gjorde dette etter en veldig fuktig kveld sammen med kamerater. Han husker sikkert ikke noe av det når jeg konfortrerer ham med det i dag.

Jeg ville ringe politiet da det sto på som verst, men da jeg sa det (i håp om å roe han ned) ble han enda verre. Jeg hadde lyst til å styrte ut døra, men jeg kunne ikke la barna være igjen.

Så nå sitter jeg her. Det er første søndag i advent. Smilet er klistret på for ungenes skyld. Det siste jeg sa til han i går var at jeg hadde planlagt hyggelig adventsfrokost i dag, og at det ville være hyggelig om han orket å bli med på det.

Videoannonse
Annonse
Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Dette var veldig trist for deg og ungene!

Var dette første gangen eller har det skjedd før? Og skjer det ev. bare ii fylla??

Uansett må du konfrontere og gi klar beskjed om at slikt ikke er akseptabelt! Hvis du mener at han har et alkoholproblem, så forlang at han enten skaffer seg hjelp eller flytter ut! Og ja, før jul om det må til!! Det er bedre for ungen at de får en rolig jul med en edru far på besøk, enn en full far som bor hjemme og banker mor....

Så nå når du sitter der og later som ingenting, vær klar over at ungene vet du fikk juling i natt! Og bestemmer du deg for å vente til over jul, er det ihvertfall ikke ungene du gjør en tjeneste.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hørte ikke bra ut dette her! Du må ta en prat med han når han våkner og si at dette ikke er akseptabelt.

Tror du det var noe som skjedde fordi han var full eller er det noe han kan komme til å gjøre ellers og?

Skrevet

Hvis han påstår at han ikke husker dette i dag, så er det baaare bullshit! Selv om man har vært på fylla, så husker man sååå store og skammelige ting som å slo og kjefte på dama si...

Dette må jo være helt grusomt for deg! Har det skjedd liknende før? Uansett, jeg hadde ikke nølt ett ssekund med å pakke, ta med barna og flyttet ut... :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

:kose:

vet hvor vanskelig dette er...men en dag,så finner du svaret..og gjør det rette..

ingen kan si..gjør sånn eller slik...de på yttersiden vet ikke en dritt om dette.....

been there done that.......

lykke til

klem

Gjest Anonymous
Skrevet

Først og fremst må jeg si at det er utrolig bra at du ser at det er galt, det er ikke alle kvinner som ser sånt. Og for all del, IKKE begynn å tenk at det sikkert var din feil, den tanken er farlig.

Hva du skal gjøre er helt opp til deg, men dere bør jo prate sammen om dette ganske grundig. Hans reaksjon er viktig, og det er viktig at du er klar på at du ikke kan gå rundt og være redd for hva som vil skje neste gang han er stupfull.

Bare et annet lite innspill, siden du skriver at dette var ekstra trist siden det er rett før jul..;

Det passer nok egentlig aldri å bryte opp...først er det jul og så er det nyttår, og så er det minstejentas bursdag og farmors 80-års lag. Og vinterferien som man har spart til siden i fjor, og påskeferien med lange tradisjoner som ungene alltid gleder seg til, og 17.mai og skoleavslutninger og bryllup i familien og sommerferie og skolestart....etc etc...

Skrevet

Synes så synd på deg!

Gir deg en :klem:

Alkohol er bare noe DRITT!!!Av personlige grunner synes jeg fest og alkohol er vanskelig - nettopp pga slike situasjoner du beskriver. Jeg håper du finner ut av det!

Vanskelig når det er barn involvert... Uff, det var bare trist å høre!! Det er vanskelig for oss på utsiden å gi deg råd, synes jeg. Tror bare det er mange her på KG som støtter deg!!

Skrevet

Visste ikke at det er første søndag i advent, men tilbake til saken.

Har du blåmerker etter slag, og er det på kroppen eller i ansiktet? Menn som ikke fiker deg i ansiktet, men bevisst mørbanker deg ellers på kroppen, har som regel en slags "styring" dvs de er bevisste på å ikke slå der det vises... vet ikke, men jeg har lest om det, og at de ikke da slår i f.eks. affekt, men mer planlagt og mer "farlig"...

Hvis du har blåmerker, hva med å oppsøke legevakta i dag der de tar bilder av blodutredelsene, og så får du noen å snakke med.

Du trenger ikke anmelde han, det er noe du må avgjøre selv. Men når han vet du har vært hos legevakta og tatt bilder (bevismateriale), så kan det være han tenker over sitt eget forhold til voldsbruk, og forandrer sin opptreden...

Gjest Anonymous
Skrevet

En stor :klem: og: trøste: til deg.

Har selv vært i et voldlig forhold så de følelsene du sitter med, de er ikke gode. Husk det er ikke din skyld, og dessverre har det skjedd en gang , så er dessverre sjansene for at det skjer igjen ganske store.

Skjerm ungene din så godt du kan- og hus kat tryghet er en av de viktigste tingene barn føler

En stor :klem:

Skrevet

Menn må lære seg at vold ikke er løsningen på hvordan man lærer umulige kvinner å oppføre seg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Menn må lære seg at vold ikke er løsningen på hvordan man lærer umulige kvinner å oppføre seg.

Så du mener at det var hennes skyld at han slo men at han heller burde "straffe" henne på en annen måte enn med vold?

Mitt råd til hovedinnlegger er at hun flytter ut med ungene. Ikke bli en av de kvinnene som finner seg i slik behandling og hele tiden finner på unnskyldninger for mannen (han var full, han var sint, han var sliten etc.)

Hadde min kjære funnet på noe sånt hadde det vært ut døra med en gang, og det er ikke bare noe jeg sier for å være tøff. Jeg hjelper til på vårt lokale krisesenter når de har behov for personell og jeg vet hva jeg snakker om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære deg!

Så grusomt det må være å bli slått av den som liksom skal være den som elskerdeg over alt på jord!

Håper du kan få hjelp og at du har noen som støtter deg.

Alle gode ønsker til deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjerp deg :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

En liten kommentar til innlegg over om legevakten;

Jeg er ganske sikker på at legevakten har plikt til å rapportere til politiet dersom de har mistanke om mishandling. Og politiet igjen kan gå til sak mot han uten at du begjærer det. Bare greit å vite kanskje.

Skrevet

Vil bare gi deg en :klem:

håper det ordner seg...

Gjest Fast bruker til vanlig.
Skrevet

Tusen takk for alle gode ord, og støtte.

Dere er gode å ha!

Det er første gangen dette har hendt. Vi har snakket sammen i dag. Han var (naturlig nok, får man nesten si) forferdelig, forferdelig lei seg.

Men, det må da ligge noe bak, noe med meg, som fikk han til å gjøre dette. Det nekter han for. Han sier at han elsker meg av hele sitt hjerte, og hater seg selv for dette her. Han forstår ikke hvorfor det klikket for ham.

Men hvordan kan man gjøre noe sånt mot den man elsker. Det må jo være noe han er "misfornøyd" med i forholdet? (Ikke at det er noen grunn til å slå...prøver bare å forstå hva årsaken til handlingen kan være.)

Skrevet
En liten kommentar til innlegg over om legevakten;

Jeg er ganske sikker på at legevakten har plikt til å rapportere til politiet dersom de har mistanke om mishandling. Og politiet igjen kan gå til sak mot han uten at du begjærer det. Bare greit å vite kanskje.

Nei. Legevakten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Det ville vært et forferdelig overgrep mot henne som evt. er blitt slått og voldtatt f.eks. og som trenger psykatrisk krisehjelp.

Men oppsøker du politiet, så har de plikt til å anmelde, selv om ikke du gjør det, eller om du trekker anmeldelsen tilbake.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, det trenger ikke ligge noe bakom dette (nødvendigvis) Det er slik alkoholen kan være, hvis man ikke har god nok kontroll. Har hørt flere tilfeller der mannen har skiftet helt person og klikket helt når han har drukket.

Prat med samboeren din om hans bruk av alkohol? Drakk han sprit? Den kan ofte ha en skummel effekt på noen? Skjedde det noe med han tidligere på dagen som trigget dette (da mener jeg ikke med deg, men andre ting)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...