Gå til innhold

Overgrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på fest for litt siden og ble så full at jeg ikke hadde noen kontroll. Kastet opp, sovnet og fikk høre i ettertid av venninner at de trodde jeg hadde blitt dopet ned.

Når jeg hadde kommet hjem, ringte en kompis meg og spurte om han kunne sove på sofaen min. Jeg sa ja.

Etter å ha lagt seg der og prøvd seg på venninnen min uten hell, kom han inn til meg. Jeg husker ikke så veldig mye, men husker at han tok på meg og at jeg sa nei til sex flere ganger. Så vet jeg ikke helt hva som skjedde, men husker at han ikke sluttet å ta på meg og at vi endte opp med å ha sex. Jeg føler ikke at det var en voldtekt, men jeg føler meg utnyttet og føler ikke at jeg ville ha sex med han. Jeg har fått angst og føler meg skitten hele tiden. Spørsmålet mitt er om dette er et overgrep?

Anonymkode: 28791...413

Videoannonse
Annonse
Gjest Tourmaline
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som et overgrep, og jeg tror at dersom du hadde tatt kontakt med advokat eller politi og fortalt denne historien så hadde de sagt det samme. Man skal ikke ha sex med noen som sover eller ellers er ute av stand til å motsette seg handlingen. Det kan hende at han er litt kort og ikke forsto at han ikke skulle gjøre dette, men det er absolutt ingen unnskyldning. Det er isåfall han som mangler noen veldig viktige antenner.

Denne usikkerheten "var det nå virkelig et overgrep? Har jeg rett til å kalle det et overgrep? Jeg kjempet jo ikke imot nok. Enn om det bare var at ...." er veldig vanlig. Man tenker ofte på voldtekt/overgrep som denne ordentlige voldelige handlingen hvor du skulle sparke og slå tilbake, og komme hjem kanskje med blåmerker overalt og klærne revet av. Når overgrepet ikke er helt slik, når man er full, man sover, eller av en eller annen grunn ikke klarer å kjempe, så er det så lett å skylde på seg selv isteden. Men det er disse overgrepene som er vanligst! Jeg er her om du har lyst å snakke mer om dette. Etter å ha vært i nesten samme situasjon som deg så har jeg en god del erfaringer, og jeg tror det er overraskende mye man har til felles. Om du ikke vil snakke med meg så råder jeg deg til å hvertfall snakke med noen andre, om du ikke allerede har gjort det. Dette her er noe som sjeldent blir bedre av å bære det alene.

Skrevet

Kanskje lurt å høre med han hva som skjedde om du ikke husker det selv? Når to fulle mennesker har sex og "husken" er så som så i ettertid tror jeg det er bedre å snakke ut om det enn å la "kakleklubben" være dommere. Så får du avgjøre hva du vil gjøre videre når du har fått mer klarhet i hva som skjedde. 

Skrevet

Helt klart et overgrep. Du sa nei, det er nok til at han burde forstått at han ikke hadde samtykke.

At du ikke klarte å gjøre større motstand er ikke relevant, det skal du ikke behøve.

At han var full er heller ikke relevant, ved beruselse skal han regnes som om han er edru. Slik man gjør i trafikkulykker. Fylla er ingen unnskyldning.

Om dette holder i en rettsak er et annet og helt separat spørsmål. Det viktige er at du vet at han har forgrepet seg på deg og søker hensiktsmessig hjelp, og at du vet at dette ikke er noe du, eller andre kvinner, bare må godta. Skylden er hans og hans alene, den er ikke din fordi du ikke klarte å gjøre større motstand.

Anonymkode: 691dc...632

• Liker 1
Skrevet

100/100 overgrep, voldtekt

Anonymkode: 5771d...d8d

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på fest for litt siden og ble så full at jeg ikke hadde noen kontroll. Kastet opp, sovnet og fikk høre i ettertid av venninner at de trodde jeg hadde blitt dopet ned.

Når jeg hadde kommet hjem, ringte en kompis meg og spurte om han kunne sove på sofaen min. Jeg sa ja.

Etter å ha lagt seg der og prøvd seg på venninnen min uten hell, kom han inn til meg. Jeg husker ikke så veldig mye, men husker at han tok på meg og at jeg sa nei til sex flere ganger. Så vet jeg ikke helt hva som skjedde, men husker at han ikke sluttet å ta på meg og at vi endte opp med å ha sex. Jeg føler ikke at det var en voldtekt, men jeg føler meg utnyttet og føler ikke at jeg ville ha sex med han. Jeg har fått angst og føler meg skitten hele tiden. Spørsmålet mitt er om dette er et overgrep?

Hvor full var han?

husker han hva som skjedde?

Anonymkode: d8587...417

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å ta kontakt med noen profesjonelle for å få svar på det. Eller et mulig svar. Uansett om det var et overgrep eller ei så synes jeg at du skal ta reaksjonen din på alvor-uten å krisemaksimere. Tror ikke det er lurt å prate med ham om det, du kan ikke vite om det han kommer med er løgn. Kjenner til den angstfølelsen og følelsen av å være skitten. Håper du vet innerst inne at det er du ikke! Prat som sagt gjerne med noen profesjonelle om dette, om du velger å kontakte Dixie eller fastlege er opp til deg. Håper du får det bedre!

Anonymkode: dcd03...9fe

Skrevet

Det er skummelt å åpne en slik tråd på KG for du vet aldri hva slags reaksjoner du kan få, og hvordan du vil reagere på svarene du får. Jeg vil derfor anbefale deg å kontakte dixi. Snakk med venner og familemedlemmer du har nær også. Håper det går deg godt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...