Gå til innhold

Hvordan samle oppgaver i en fil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive 4 oppgaver, de skal sendes i en samlet fil, noen som vet hvordan det kan gjøres?

Anonymkode: d70bb...614

Skrevet
På 27.11.2016 den 22.48, asterix skrev:

zip

????

Noen som kan hjelpe???

Skrevet

Hva slag fil da? Hvis det er pdf finnes det programmer som kan gjøre dette på nett. Hvis det er word ville jeg klippet limt, rett og slett.

Anonymkode: 2ad24...f12

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

????

Noen som kan hjelpe???

Du zipper sammen filene før du sender dem.

Skrevet

Merk de fire filene, høyreklikk, velg "send til" og komprimert mappe (eller noe slikt).

Anonymkode: 9c341...05c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Har ikke gjort dette tidligere, skal levere inn 4 oppgaver under en fil- kan jeg ikke bare sende oppgavene etterhverandre?

Er så engstelig for å klusse dette til på eksamen.

Skrevet

Prøv å markere de filene du vil sende, høyreklikk, og se om det er noe valg som heter noe med zip, send til arkiv, etc etc. Om ikke, kan du prøve å laste ned et zip-program (winzip for eksempel). Installer det, og prøv på nytt. 

Anonymkode: 2f6c2...bd5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!

Har ikke gjort dette tidligere, skal levere inn 4 oppgaver under en fil- kan jeg ikke bare sende oppgavene etterhverandre?

Er så engstelig for å klusse dette til på eksamen.

Må hver oppgave være lagret i sin egen fil? Om nei, og det er word e.l. du skal svare i, er det jo bare å lage skrive alt inn i samme dokumentet. 

Om du MÅ lage en fil for hver oppgave først, og så sende inn kun en fil i besvarelsen, kan du ikke bare sende dem etter hverandre, nei, da får jo sensor 4 filer. Da må du lage en zip-fil som nevnt over. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er flere filer som skal leveres, må alle samles og leveres  i en fil.

Kan jeg ikke bare skrive oppgavene etterhverandre slik at jeg kan lagre/sende i en fil?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må hver oppgave være lagret i sin egen fil? Om nei, og det er word e.l. du skal svare i, er det jo bare å lage skrive alt inn i samme dokumentet. 

Om du MÅ lage en fil for hver oppgave først, og så sende inn kun en fil i besvarelsen, kan du ikke bare sende dem etter hverandre, nei, da får jo sensor 4 filer. Da må du lage en zip-fil som nevnt over. 

Jeg kan samle alle i en mappe under f,eks- Eksamen.... lagre oppgavene der-og så sende?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ikke bare skrive oppgavene etterhverandre slik at jeg kan lagre/sende i en fil?

Altså, det er mye lettere om du kan si hva slags type filer det er snakk om.. Skal du skrive ren tekst? Står det i oppgaven at oppgavene må lagres i hver sin fil? Om det er ren tekst, altså du kan bruke word, og det ikke står noe om at du må lage en fil for hver oppgave, så skriv nå bare alt inn i ett word-dokument, da, og ha et kapittel for hver oppgave.. 

Om du MÅ lage en fil for hver oppgave, så kan du legge dem i samme katalog, og så zipe katalogen. (høyreklikk, se etter et valg som heter noe med zip eller arkiv). Så sender du zip-filen. Du kan ikke sende en katalog, det er ikke det samme som én fil (som er det de spesifikt ber om). 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke vi vite, det er opp til den som gir oppgavene.

Skrevet

Hei.

Mulig jeg formulerte meg feil, men men, 

Dette får jeg beskjed om:

Visst det er flere filer som skal leveres må alt samles i en fil ved innlevering.

( vanlige oppgaver i Word )

Jeg kan vel opprette en ny mappe, samle alle oppgavene i mappen og sende avgårde ferdig resultat?

Skrevet

Fil og mappe er forskjellige ting, du kan ikke levere en mappe. 

Anonymkode: 4167b...a89

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Mulig jeg formulerte meg feil, men men, 

Dette får jeg beskjed om:

Visst det er flere filer som skal leveres må alt samles i en fil ved innlevering.

( vanlige oppgaver i Word )

Jeg kan vel opprette en ny mappe, samle alle oppgavene i mappen og sende avgårde ferdig resultat?

Nei. De ber om 1 fil. om du har flere filer må du zippe dem til en fil. du kan ikke sende en mappe. gjør som sagt flere ganger over.

Mem det står jo ikke at du MÅ lagre svarene i flere filer. hvorfor ikke bare lagre svarene i samme wordfil da? 

Skrevet

De er uklare, det er umulig å vite om de mener at alt skal samles i f.eks. samme Word-fil eller om det skal pakkes sammen i en zip-fil. Det tryggeste er nok å anta det første.

Skrevet

Det blir samme Word fil da.

Skriver 4 forskjellige oppgaver og lagrer på samme wordfil- send.

Takk for svar:essen2::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...