AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Går på avklaringspenger og fikk telefon om at jobben min blir nedlagt, dvs. at jeg er uten jobb. Er dette informasjon som bør gis til Nav? Anonymkode: c52f8...503
Angelheart2 Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Ja, dette må absolutt NAV få vite. Det betyr jo at avklaringen din nå skal dreie seg om nytt arbeid, ikke tilbakeføring til den jobben du hadde. Men det har ingen betydning for utbetalinger eller vedtaket ditt for øvrig, kun for hvordan oppfølgingen skal foregå. 2
Mokkilokki Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Du skal ha skrift beskjed fra din arbeidsplass hvertfall. At du får beskjed via telefon er ikke godt nok. Nav skal og ha dokumentasjon på at jobben din er nedlagt. Her har ikke arbeidsgiver fulgt retningslinjene.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Dersom du går på AAP på si 60%, så kan du vel få dagpenger for de resterende 40% ville jeg tro? Anonymkode: b12cb...077
Angelheart2 Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom du går på AAP på si 60%, så kan du vel få dagpenger for de resterende 40% ville jeg tro? Anonymkode: b12cb...077 Dette er feil. AAP og dagpenger er to helt forskjellige ting om kan ikke kombineres. Dersom man har AAP får man dekket tapt inntekt på grunn av sykdom. Det har ingen betydning om man har jobb eller ikke. 1
MapleSirup Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 3 timer siden, Mokkilokki skrev: Du skal ha skrift beskjed fra din arbeidsplass hvertfall. At du får beskjed via telefon er ikke godt nok. Nav skal og ha dokumentasjon på at jobben din er nedlagt. Her har ikke arbeidsgiver fulgt retningslinjene. Vel. Det er jo mest hensynsfullt å ringe først. Og kun sende brev ville jo vært brutalt. At de ringer utelukker jo ikke at de har tenkt å skrive en oppsigelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå