AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Skjønner ikke hva i alle dager som har skjedd nå. Kom opp fra senga og så at katten hadde bæsjet rett utenfor kassen. Etter at jeg fjernet den, gikk hun på kassen en gang til og etterpå humpet hun rundt på rompa og spredte bæsjen rundt i stua! Hva faen er det for noe? Hun har vært veldig renslig siden hun kom til meg og jeg skjønner virkelig ikke hva som er årsaken til dette. Det har ikke skjedd noen endringer og jeg har ikke fått flere katter. Er ikke noen grunn til at hun skal være misfornøyd med noe som helst. Hun har sett på meg noen ganger når jeg tar ut av kassen. Prøver hun å fortelle meg at den er hennes? Jeg vasket i går, kan det være at hun mislikte det? At det tok vekk noen av luktene hennes. Måtte jo vaske igjen nå, men det lukter fortsatt. Jeg leste et sted at jeg ikke skulle vaske med klor. Hva skal jeg gjøre? Hun har nylig hatt et traumatisk dyrlegebesøk så har ikke lyst til å utsette henne for det igjen.. Anonymkode: 179f9...81c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Mulig hun har treg mage og ikke får avføringen helt ut. Anonymkode: d6ddb...574
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Tror ikke dette handler om markering. Ser det som mer sansynlig at pus fortsatt kan være stresset etter dyrlegebesøket om det var traumatisk for pus.Kan føre til mageproblemer. Anonymkode: 57eef...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Ok, så da er hun kanskje dårlig i magen og ikke får ut bæsjen helt. Får nesten håpe det er det og at dette ikke er noe som fortsetter. (Selv om det er kjipt at hun har vondt i magen) Hun skal i alle fall kun få tørrfor og vann de nærmeste dagene. Takk for tips! Anonymkode: 179f9...81c 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Høres ut som typisk treg mage, ja. Hvis problemet vedvarer kan det hjelpe å øke væskeinntaket. Noen katter drikker mer hvis de får flere vannskåler rundt om i huset, det er jo relativt enkelt å prøve. Eller blande litt vann i tørrforet hvis katten liker det. Anonymkode: 607dc...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Hvis katten har treg mage så er egentlig ikke tørrfor noen idè. Det er helt unaturlig for katter å drikke utenom maten da de er opprinnelig ørkendyr og er laget for å få alt vannet i maten. Denne idèen at hunder og katter bare skal spise disse tørre knortene med tilsetningsstoffer og usikker opprinnelse på råvarene, og at dette er sunt, hvor kommer det fra egentlig? Mine katter og hund får rått kjøtt/bein/innmat/fisk, blandet med rå og kokte grønnsaker, ris etc., og ellers det de har lyst på av det jeg spiser. Google råforing, raw feeding og natural rearing. Anonymkode: d6ddb...574
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 Jeg hadde samme problem med min katt. Hun fikk litt våtfôr hver dag, samt noen få godteribiter innimellom. Avføringen ble litt leirete og innimellom litt tynnere. Hun dro seg også fremover på rumpa, for å tørke seg (høres morsomt ut, men bremsespor på stuegulvet er ikke noe særlig ) Jeg kuttet ut alt av våt mat og godis, og siden har det ikke vært noe problem. Skifter ut vannet hver dag, og hun drikker ca halvparten på et døgn. Anonymkode: d7880...91a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Hva som skjer i underforumet, er det bare fjortiser som ferdes i denne delen av forumet? Flere tråder hvor det står "bæsj." Ordlegg deg litt bedre, og slutt med "barnespråket." Anonymkode: 64aff...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #9 Skrevet 29. november 2016 Hva skjer med at folk ikke tåler ordet bæsj? "Katten min dro bakenden over stuegulvet og spredte sine ekskrementer?" Er det bedre? Uansett så ser det ut til å ha vært et engangstilfelle. (og jeg et dobbelt så gammel som det man kan kalle en fjortis) Anonymkode: 179f9...81c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 På 29.11.2016 den 5.27, AnonymBruker skrev: Hva skjer med at folk ikke tåler ordet bæsj? "Katten min dro bakenden over stuegulvet og spredte sine ekskrementer?" Er det bedre? Uansett så ser det ut til å ha vært et engangstilfelle. (og jeg et dobbelt så gammel som det man kan kalle en fjortis) Anonymkode: 179f9...81c Har aldri hørt voksne mennesker snakke slik - takk Gud. Avføring er det vanlige å bruke. Finnes en mellomting. Anonymkode: 64aff...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå