Gå til innhold

Hilsen fra en gjest....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare komme med et lite tips til dere som planlegger bryllup. Selv er jeg godt gift, og er veldig tilfreds med det. I det siste har jeg vært i 3 veldig ulike brylluper. Alle har vært fine på hvert sitt vis, men når man har litt å sammenlikne med, så ser man hva som gjør et brullup virkelig morsomt, og hva som bare er greit.

Jeg synes det er ganske kjedelig når absolutt hele brullupsfesten handler om den vakre brud og den henrivende brudgommen..... (misforstå meg rett..) Jeg vet og skjønner at det er DERES DAG, men jeg tror det må være i deres interesse at gjestene har det morsomt og hygger seg. Det kan rett og slett bli for mange lovtaler for det vakre paret, og all "underholdning" er rettet mot de to. Da blir man bare tilskuer til det som skjer, og får kanskje til og med en følelse av å være helt utenfor. Dersom en blir sittende og høre tale etter tale etter tale, og sang til brud, sang til brudgom, sang til våre hjem osv. Mitt tips er altså å la de litt mer perifere gjestene også delta i festen. Ha morsomme leker som folk kan delta i, dans eller annen moro alt etter egen smak og behag. Men unngå for all del at man sitter på timesvis på sin rumpe og hører på andre. Det synes jeg rett og slett er litt kjedelig.

Skrevet

Helt enig med deg der!

Vi skal bare ha fire talere. Og jeg håper virkelig ikke at det blir noen fler under kaffen! Det er selvsagt veldig hyggelig at folk vil si noe hyggelig til brudeparet, men jeg syns at den norske skikken med tale, sang, tale, sang hele kvelden gjennom er en uting! For ikke å snakke om drit kjedelig for gjestene! Ærlig talt! Hvem er vel interressert i å høre hva for en søt liten tulle bruden var da hun var fem! Bare foreldre og besteforeldre! :roll:

Skrevet

Er veldig glad for at jeg har kunnet velge og vrake i to lands tradisjoner når det kommer til bryllupsfest. I Finland er det ingen tradisjon med sanger, hvilket jeg er utrolig glad for! Jeg synes det er flott med en veldiktet sang som man har lagt tid på, men disse standard-sangene som du hörer i ethvert bryllup med navnene utskiftet, er helt bak mål! Så vi kommer ikke til å ha en eneste sang. Derimot blir det vel en 3-5 taler, hvilket jeg synes er passelig.

I tillegg er det ganske vanlig her borte med forskjellige aktiviteter for å gjöre det litt festlig for gjestene. Vi kommer til å begrense litt på det også, slik at folk får mye tid til å prate og kose seg. Forhåpentligvis blir dansegulvet fylt opp etterhvert også..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig synes jeg slike leker som man skal "tvinge" gjestene med på er helt pyton jeg da, så det skal ikke forekomme i vårt bryllup!

Når det gjeldet sanger og taler tror jeg det aller viktigste for de som vil si noen ord er å ikke si alt sammen flere ganger. Man bør være mye kortere i det man skal si, ellers blir det kjedelig. Personlig synes jeg taler er utrolig flott og rørende, så det kan gjerne være mye av det. Sanger er også kjempekoselig, men de sangene som er helt generelle de er totalt pyton.

Skrevet

I vårt bryllup var vi veldig opptatt av at gjestene skulle ha det bra. Det ble endel sanger og taler , men mange av gjestene kom med overraskelser under middagen som gjorde det hele veldig morsomt for alle sammen!

Etter middag hadde vi ikke leker, men dansa og minglet og hadde det rasende kjekt alle sammen. Har fått MASSE tilbakemeldinger på at det var et av de koseligste bryllup de hadde vært i. Da var egentlig vår jobb vellykket syns vi!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...