Gå til innhold

Hvordan feste julelys på terrasse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt julelys som jeg skal henge på terrassen. Trodde jeg hadde terrasse med slikt gjerne at det er åpning fra "planken" og under slik at jeg lett kunne feste lysene bortover. Men jeg to feil...... 

Så jeg har ingen mulighet å "snurre" lysene under - over - under - over osv. 

Har dere noen ide til hvordan jeg kan feste de? Har tenkt på gaffateip, men mulig det ser veldig stygt ut? 

Anonymkode: 3cb11...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, C-girl skrev:

Strips kanskje? 

Strips funker heller ikke fordi det er ingen åpning under rekkverket på terrassen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbelstiftemaskin? bare passe på å ikke stifte gjennom ledningen

Anonymkode: fe734...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det på denne måten; bruker små, tynne spikrer og slår dem inn med jevne mellomrom. Så bøyer jeg dem med hammeren over ledningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møbelstiftemaskin? bare passe på å ikke stifte gjennom ledningen

Anonymkode: fe734...879

Terrassen er på en måte i et slags metall. Funker slik stiftemaskin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Terrassen er på en måte i et slags metall. Funker slik stiftemaskin da?

Aha, jeg trodde det var treverk. Da kan du jo heller ikke bruke spiker, sorry.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt julelys som jeg skal henge på terrassen. Trodde jeg hadde terrasse med slikt gjerne at det er åpning fra "planken" og under slik at jeg lett kunne feste lysene bortover. Men jeg to feil...... 

Så jeg har ingen mulighet å "snurre" lysene under - over - under - over osv. 

Har dere noen ide til hvordan jeg kan feste de? Har tenkt på gaffateip, men mulig det ser veldig stygt ut? 

Legg ut et bilde av terrassen din  så kan jeg sikkert komme med noen lure råd :)  Og nei, det trenger ikke se stygt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme, er ikke noe sted å feste noe, er helvegg balkong, med metall øverst. Nå lener jeg mest mot å kjøpe en sterk, svart tape (metallet er svart) og bare teipe fast ledningen bortover. Vil det funke?? 

Anonymkode: a796b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke sånn tynn ståltråd på rull? Sånn som blomsterdekoratører bruker. Den er veldig tynn og grei å jobbe med. Kan lett klippes i passende lengde etter behov og tvinnes rundt der det passer/trengs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme, er ikke noe sted å feste noe, er helvegg balkong, med metall øverst. Nå lener jeg mest mot å kjøpe en sterk, svart tape (metallet er svart) og bare teipe fast ledningen bortover. Vil det funke?? 

Du får også kjøpt en veldig sterk, bred, klar tape på rull. Jeg har en sånn og vil tro at den klarer å holde på julelysene, om du ikke skal ha girlander i tillegg. Jeg tenker det er sikkert enklere å få tak i, og billigere enn svart tape. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Muscae skrev:

Du får også kjøpt en veldig sterk, bred, klar tape på rull. Jeg har en sånn og vil tro at den klarer å holde på julelysene, om du ikke skal ha girlander i tillegg. Jeg tenker det er sikkert enklere å få tak i, og billigere enn svart tape. 

Tusen takk for tips. Skal bare ha en lyslenke, så er jo ikke noe tungt, men kan ikke løsne ved fukt heller. Hvor får man kjøpt slik tape, Jernia, clas olhson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips. Skal bare ha en lyslenke, så er jo ikke noe tungt, men kan ikke løsne ved fukt heller. Hvor får man kjøpt slik tape, Jernia, clas olhson?

Tror du får det i de fleste sånne butikker ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tape løsne ved regn og snø? Stemmer for bilde av terrassen. Lettere å se hva som kan bli gode løsninger da :jepp: 

Anonymkode: 494a3...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Annonse

Jeg har samme balkong tror jeg, bruker bare blank tape jeg. Lysene er lette og hvis en tape løsner, fester jeg bare en ny tapebit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...